Tvillingevogn eller combivogn??? Hvad er bedst?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. marts 2010

Faith

Jibbe skriver:

Jeg kommer lige med en lille indskydelse

Når man køber de kombivogne med drejelige forhjul skal man have nogen hvor de kan "låses" fast så de bliver "faste", ellers bliver det umuligt at køre op ad bakker og steder hvor det er lidt ujævnt, fx skoven osv Ellers skal man til at trække den baglæns...det bliver også en smule træls.

Hilsen Lisbeth der har søskende med masser af erfaring til at fortælle mig hvad jeg skal huske osv

Held og lykke med det!

Tak for tippet.... Det er rart at høre fra nogen som har noget erfaring, for det er jo en jungle når man skal til at i gang med at købe ting.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. marts 2010

lillemunk

Jeg er bestemt også til kombivogn og har købt brugt...
Men så længe der er plads til det, skal de være i en almindelig ... jeg tror aldrig jeg vender mig til de der store maskiner at en tvillinge vogn. hver gang jeg kigger på dem tænker jeg oki .........det er er en halv bil.

Den skal jeg har med rundt i butikker det kommer jeg aldrig.. Hvor mange butikker, kan man lige komme ind i med sådan en ??? ikke mange hernede på lolland.

Har købt en super smart lift, hvor de begge kan være i.(minder meget om en barnevognkasse bare i en mindre udgave.

Anmeld

8. marts 2010

Faith

lillemunk skriver:

Jeg er bestemt også til kombivogn og har købt brugt...
Men så længe der er plads til det, skal de være i en almindelig ... jeg tror aldrig jeg vender mig til de der store maskiner at en tvillinge vogn. hver gang jeg kigger på dem tænker jeg oki .........det er er en halv bil.

Den skal jeg har med rundt i butikker det kommer jeg aldrig.. Hvor mange butikker, kan man lige komme ind i med sådan en ??? ikke mange hernede på lolland.

Har købt en super smart lift, hvor de begge kan være i.(minder meget om en barnevognkasse bare i en mindre udgave.

Nej jeg vender mig dælme heller aldrig til de store skuder! Og folk går ikke udenom bare fordi der kommer en tvillingevogn imod dem... Det er jo slet ikke hyggeligt at gå tur med de små pus i sådan et skrummel. Vores tanker omkring valg af vogn har mest gået på om combivognen nu var "varm" og "isoleret" nok til at de kan stå ude og sove, men det lyder ikke som om det er noget problem hvis de bare får nogle gode poser at sove i...

Anmeld

8. marts 2010

lillemunk

Smiler...... Har slet fundet 2 brugte voksi poser og tænker det må kunne gøre det.
Plus jeg har fået 2 barnevogne som de kan sove i når de bliver større.

Tvillingevogne er sku så store og koldset, tror kun jeg ville kunne komme i HM hernede... så det bliver i en barnevogn når der er dømt osetur

Anmeld

8. marts 2010

MORJESPERSEN

Her hjemme har vi både tvillingebarnevogn og combi tvillingevogn... Pigerne sover stadigvæk sammen i odder tvillinge barnevognen, og de er nu 1år.. de nyder at sove sammen og der er ingen problemer endnu. Har dog købt to enklte barnevogne just in case... men kombivognen bruger vi meget når vi er inde og handle, den er nem at komme rundt med. Vi kan også godt komme rundt med tvillingebarnevognen, bare ikke alle butiker, men det kan man nu heler ikke med kombien.

Anmeld

9. marts 2010

forår

smillaluna skriver:

Skønt! Tusind tak. Jeg gir lige besked når jeg har snakket med manden.

Noget nyt?

Anmeld

9. marts 2010

Faith

forår skriver:

Noget nyt?

Tror godt vi vil over og se vognen.... Kunne jeg evt få din venindes mail adresse? Så kunne jeg skrive til hende på den.

Vi to kunne jo evt. blive venner herinde og så kan du sende den til mig. Så er det ikke alle som kan se den herinde.

Anmeld

17. marts 2010

Vial

Jeg vil bare lige sige, at jeg ved flere lejligheder har fået vejledning i kombivogne til tvillinger.

Emaljungaen er meget smal. Den bredeste på marked (som stadig er let og ikke for uhandy) er teutoniaen. Den mest solgte og populære hos tvillingeforældre.

Prøv evt. at gå i Babysam, og se dem ved siden af hinanden.

Du kan evt. se det her billede (tror måske jeg har vedhæftet det før herinde).

Den yderst til højre er Emaljungaen, den i midten er Teutoniaen.

Bare så du har det med i dine overvejelser. Problemet med smalle vogne er, at det kan være svært at få plads til voksiposer - og de har svært ved at sove, når det bliver for smalt.

Jeg kunne lige få to voksiposer ned i Teutoniaen. Det kunne jeg ikke i Emaljungaen. Der er man afhængig af at bruge lifte, som kan købes til. De er i sagens natur meget smalle, og efter et halvt år skal der findes en alternativ løsning.

I voksiposer kan de være længere i end 6 mdr.

Og til sidst: Teutoniaens forhjul kan låses, når man er fx i skoven.

Og til aller aller sidst: Nej, jeg har ikke aktier i Teutonia

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

17. marts 2010

lillemunk

Hej Tvillingetøser !
Var ude og hente min vogn her i weekenden... og har gået og nusset med den(pænt sagt for hold op med fugt pletter den havde) men nu er det rigtigt fin og klar til at blive luftet.... men hvor er der længe til
Ligger billeder ind af den senere

Anmeld

17. marts 2010

Vial

lillemunk skriver:

Hej Tvillingetøser !
Var ude og hente min vogn her i weekenden... og har gået og nusset med den(pænt sagt for hold op med fugt pletter den havde) men nu er det rigtigt fin og klar til at blive luftet.... men hvor er der længe til
Ligger billeder ind af den senere

Ihh, glæder jeg mig til at se. Hvad er det for én?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.