Tvillingevogn eller combivogn??? Hvad er bedst?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13.578 visninger
40 svar
0 synes godt om
7. marts 2010

Faith

Hejsa. Jeg venter tvillingedrenge og vi er så småt ved at tænke på at købe barnevogn.

Vi er dog meget i tvivl om det bedste vil være en tvillingevogn eller en combivogn.....

Nogen der vil dele ud af deres erfaringer? Kan babyerne fks. stå ude og sove i en combivogn?

Venlig hilsen Mia (17+1)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. marts 2010

Faith

- skriver:

Ville købe combi...

De vokser så hurtigti alligevel.. Og ikke altid det lykkedes med at de sover i samme vogn i længden så skal man ud og invistere i en ekstra sovevogn...

De kan godt sove ude i en combivogn i en lift eller voksipose...

Tror osse det er combivognen vi hælder til.... Synes sådan en tvillingevogn er en ordentlig skude at gå rundt med.

Anmeld

7. marts 2010

Vial

Tillykke med drengene (hvornår pokker fik du det at vide??). Glæder mig så meget til d. 26. marts, der finder jeg ud af, hvad der ligger og gemmer sig i min mave.

Til oplægget:

Jeg køber en kombivogn. Har undersøgt SÅ meget omkring det. En tvillingebarnevogn er kæmpe stor. Hvis du skal over en kantsten med den eller dreje skarpt, så skal du næsten have den op i lodret stilling, for at få den op over eller vende rundt!

Så da jeg er bymenneske, så må jeg investere i en vogn, som har drejehjul foran - og som er let at have med rundt.

Tit med kombivogne går de lidt på kompromis med breden. Dvs. børnene kan ligge lidt smalt. De lifte, man kan få til disse vogne kan være ret små.

Min model bliver sådan, at jeg køber en teutonia og i stedet for at købe bløde eller hårde lifte, så køber jeg to (sindssyg dyre) voksiposer. På den måde, kan de ligge der lidt længere end, hvis de var en lift.

Du kan prøve at gå ind på min-mave.dk. Der har de i debatten under familieliv - tvillingerforældre en fast stråd om vogne.

Har lige vedhæftet en hav af billeder. Det er fra mit "feltarbejde" i Babysam. Der fik jeg prøvet vogne af, og jeg fik pakket voksiposer ned i vognen, for at se, om de kunne være der. 

Det skal siges, at jeg ikke gjorde mig så umage med at pakke voksiposerne ordentlig sammen og ned i vognen. Så de fylder nok ldit meget.

Jeg synes bare i forvejen, at jeg fremstod lidt småtosset, når jeg sådan gik og pakkede vogn i en barnevognbutik (og så helt uden gravidmave endnu...) Jeg har været sekunder fra at blive hentet af polititet..haha 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

7. marts 2010

Vial

I øvrigt så kan jeg da lige sige, at jeg skal have den i sort, og så skal jeg have nogle super funky voksiposer (de ægte) i nogle lækre farver alt efter køn på børnene.

Her et link til babysam (omkring vognen)

http://www.e-pages.dk/babysam/2/148

Den er ret cool. Bøjlen i ben-enden kan tages af. Den er super, når den bruges til lifte/voksier.

Når den skal bruges til klapvogn, er det smadder smart, at den ene kan være oprejst (hvis en af ungerne er vågnet og gerne vil se lidt ud i verden). Den anden kan så sove videre. Smart.

Anmeld

7. marts 2010

Faith

KaMa skriver:

Tillykke med drengene (hvornår pokker fik du det at vide??). Glæder mig så meget til d. 26. marts, der finder jeg ud af, hvad der ligger og gemmer sig i min mave.

Til oplægget:

Jeg køber en kombivogn. Har undersøgt SÅ meget omkring det. En tvillingebarnevogn er kæmpe stor. Hvis du skal over en kantsten med den eller dreje skarpt, så skal du næsten have den op i lodret stilling, for at få den op over eller vende rundt!

Så da jeg er bymenneske, så må jeg investere i en vogn, som har drejehjul foran - og som er let at have med rundt.

Tit med kombivogne går de lidt på kompromis med breden. Dvs. børnene kan ligge lidt smalt. De lifte, man kan få til disse vogne kan være ret små.

Min model bliver sådan, at jeg køber en teutonia og i stedet for at købe bløde eller hårde lifte, så køber jeg to (sindssyg dyre) voksiposer. På den måde, kan de ligge der lidt længere end, hvis de var en lift.

Du kan prøve at gå ind på min-mave.dk. Der har de i debatten under familieliv - tvillingerforældre en fast stråd om vogne.

Har lige vedhæftet en hav af billeder. Det er fra mit "feltarbejde" i Babysam. Der fik jeg prøvet vogne af, og jeg fik pakket voksiposer ned i vognen, for at se, om de kunne være der. 

Det skal siges, at jeg ikke gjorde mig så umage med at pakke voksiposerne ordentlig sammen og ned i vognen. Så de fylder nok ldit meget.

Jeg synes bare i forvejen, at jeg fremstod lidt småtosset, når jeg sådan gik og pakkede vogn i en barnevognbutik (og så helt uden gravidmave endnu...) Jeg har været sekunder fra at blive hentet af polititet..haha 

Tusind tak! Det var sødt af dig.

Er osse ret sikker på det blir en combi.... Det er jo fysisk umuligt at komme omkring med sådan en skude af en tvillingevogn. Vi har også 2 hunde som garanteret ville føle sig snydt hvis ikke de fik lov til at komme med ud og gå, og det virker lidt mere overskueligt med en combi.

Med hensyn til kønnene så betalte vi os fra en skanning i Kolding da jeg var 15+5. Vi trængte sådan til at se dem.

Skanningssygeplejersken sagde at hun med 99% sikkerhed ku sige at det er drenge der gemmer sig derinde. Skal MD skannes på fredag og så får vi det jo nok bekræftet.

Jeg har hele tiden sagt det var drenge, mens min mand har sagt piger.

Held og lykke med din skanning. Kan godt forstå du er spændt. Det hele bliver lige pludselig mere virkeligt når man kender kønnene.

Håber ellers at du trives

Anmeld

7. marts 2010

Faith

KaMa skriver:

I øvrigt så kan jeg da lige sige, at jeg skal have den i sort, og så skal jeg have nogle super funky voksiposer (de ægte) i nogle lækre farver alt efter køn på børnene.

Her et link til babysam (omkring vognen)

http://www.e-pages.dk/babysam/2/148

Den er ret cool. Bøjlen i ben-enden kan tages af. Den er super, når den bruges til lifte/voksier.

Når den skal bruges til klapvogn, er det smadder smart, at den ene kan være oprejst (hvis en af ungerne er vågnet og gerne vil se lidt ud i verden). Den anden kan så sove videre. Smart.

Mange tak for linket. Tror sku vi er sikre i vores sag nu.... Det blir en combi

Anmeld

7. marts 2010

Vial

Tusind tak! Det var sødt af dig.

Er osse ret sikker på det blir en combi.... Det er jo fysisk umuligt at komme omkring med sådan en skude af en tvillingevogn. Vi har også 2 hunde som garanteret ville føle sig snydt hvis ikke de fik lov til at komme med ud og gå, og det virker lidt mere overskueligt med en combi.

Med hensyn til kønnene så betalte vi os fra en skanning i Kolding da jeg var 15+5. Vi trængte sådan til at se dem.

Skanningssygeplejersken sagde at hun med 99% sikkerhed ku sige at det er drenge der gemmer sig derinde. Skal MD skannes på fredag og så får vi det jo nok bekræftet.

Jeg har hele tiden sagt det var drenge, mens min mand har sagt piger.

Held og lykke med din skanning. Kan godt forstå du er spændt. Det hele bliver lige pludselig mere virkeligt når man kender kønnene.

Håber ellers at du trives

Årrrh hvor fedt. Her vil de først scanne, når jeg er 17+0 - har fået lov at blive scannet 16+6

Jeg er ret sikker på, at jeg også venter to små drenge. Bare en ret tydelig følelse..

Ja, combi it is! Tror, vi i længden bliver glade for sådan nogle. Jeg overvejer dog to enkle vogne til terrassen. Altså når de bliver lidt ældre..

Har I i øvrigt så tænkt på nogle navne endnu?

Anmeld

8. marts 2010

lib1982

Vi har tvillingebarnevogn, som var super i starten, MEN drengene voksede hurtigt ud af den, der er simpelthen ikke nok plads - ikek noget problem at komme rundt med den, men når de ligger i deres poser ligger de nærmest i spænd!

Så nu sover de i deres klapvogn når vi er ude og på altanen sover de i hver sin barnevogn og det fungerer!

Mht. poserne har vi fået "SleeBee" poserne fra Bilka, koster 1/4 af Voksi og er fantastiske, kan vaskes alm. i maskine og har mulighed for at skifte mellem ingen dyne, 1 eller 2 dyner - her i vinter var jeg nødt til at pille den ene dyne ud, var simpelthen for varmt for dem! Og hvor er det bare nemt, at de de bare kan få hue og handsker på og så ud i poserne, uden at skulle pakke dem ind i flyverdragter osv!

Vær obs. på hvilke poser I køber - nogle af dem kan KUN tåle rens, og ikke alm. vask - så kan det godt gå hen og blive en dyr fornøjelse!!

Held & lykke med tvillingerne

Anmeld

8. marts 2010

Heidi B

Hej....

Ja vi er jo ale forskellige.

Jeg havde en stor tvillingevogn, fordi jeg synes at drengene(jeppe og Mikkel) ville ligge bedre i den end i en combi. Vi havde købt den brugt, og så en ny klapvogn, hvis jeg skulle gøre det om, ville jeg købe en ny barnevogn og en brugt klapvogn.

Vi brugte barnevognen til de var 2 ½ og så købte jeg en enkelt barnevogn så Jeppe sov i tvillingevognen og Mikkel i enkelt barnevognen. Det fungerede perfekt.

Jeg er enig i at du skal købe køreposer i stedet for lifte for liftene er simpelthen for tunge når du skal have to med. Jeg valgte en pusletakse jeg kunne have på ryggen, det var fint men den var for lille. Så købte en skip hop tvillingepusletaske. Den er perfekt! (den kan du iøvrigt købe, for jeg har den til salg!!!)

Men det er en jungle, og man er prisgivet, for alle har sin egen mening, ved bare at min veninder der fik tvillinger smatidig med mig havde en teutonia compi, og den var god at dreje med, men tune at få over kanstenen, fordi drengenes tyngde lå åbentbart langt ude!

Men held og lykke!!!

Anmeld

8. marts 2010

forår

Hej

undskyld at jeg blander mig, men jeg kender en der har en tvilling combi til salg, den står nær Århus. Den en en emmaljunga og der i super stand. Mener hun  skal ha 3800kr for den, kan skaffe mere info hvis nogen ønsker.

Mvh Dea

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.