Let og billig aftensmad

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. marts 2010

otlitrom

nutche skriver:

her i huset fylder jeg fryseren med gode tilbud....og planlægger så menuen ud fra det det sparer mange penge, og meget tid

Helt enig. Jeg køber kød når det er billigt, og så kommer det i fryseren. Der er ofte kød på sidste salgsdato på tilbud, der hvor vi handler. Det køber jeg gerne, ud af pakken i en pose (sparer MEGET plads i fryseren!!) og så ved jeg, jeg har det.. Når der er meget kød i fryseren mærker jeg det, og laver en liste med, hvor mange der er af hver. Så streger jeg på listen, når jeg har brugt noget.

Det er altid mig der laver aftensmad, og jeg vil også helst selv købe ind. Her i huset er det manden der impulsshopper. BIG TIME!! Det er SÅ dyrt, når han er med ude at handle ind.. Spørger jeg ham, hvad han har lyst til til aften, så "ved han det ikke".. Derfor styrer jeg med hård hånd

Vi spiser ofte rester dagen efter. Er der ikke helt nok, så spiser jeg et stykke brød til...  Jeg behøver ikke varm mad hver aften..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. marts 2010

Lone Jakobsen

kitty skriver:

Helt enig. Jeg køber kød når det er billigt, og så kommer det i fryseren. Der er ofte kød på sidste salgsdato på tilbud, der hvor vi handler. Det køber jeg gerne, ud af pakken i en pose (sparer MEGET plads i fryseren!!) og så ved jeg, jeg har det.. Når der er meget kød i fryseren mærker jeg det, og laver en liste med, hvor mange der er af hver. Så streger jeg på listen, når jeg har brugt noget.

Det er altid mig der laver aftensmad, og jeg vil også helst selv købe ind. Her i huset er det manden der impulsshopper. BIG TIME!! Det er SÅ dyrt, når han er med ude at handle ind.. Spørger jeg ham, hvad han har lyst til til aften, så "ved han det ikke".. Derfor styrer jeg med hård hånd

Vi spiser ofte rester dagen efter. Er der ikke helt nok, så spiser jeg et stykke brød til...  Jeg behøver ikke varm mad hver aften..

åh hvor lyder det velkendt.

her i huset er det kun mig der køber ind, og sådan fungere det bare bedst. manden handler altid i brugsen, fordi den er "så hyggelig" og jeg bliver helt målløs når jeg ser de priser han betaler for maden der

så dato varer, tilbuds varer....kæmpe indkøb af fx. kyllinger, hotwing, kartofler osv.... det sparer man rigtigt mange penge på

Anmeld

8. marts 2010

otlitrom

nutche skriver:

her i huset er det kun mig der køber ind, og sådan fungere det bare bedst. manden handler altid i brugsen, fordi den er "så hyggelig" og jeg bliver helt målløs når jeg ser de priser han betaler for maden der

så dato varer, tilbuds varer....kæmpe indkøb af fx. kyllinger, hotwing, kartofler osv.... det sparer man rigtigt mange penge på

Det er nu ikke fordi han køber ind et andet sted. Vi har lige langt til Netto og Rema 1000 herfra, men han skal altid have 72 andre ting. Kage, slik, sodavand, el-artikler, dåseåbnere, vaskepulver og rengøringsmidler !! Jeg taber ham ALTID i afdelingen med Cilit Bang og andre kullørte dunke!! Det er altså en dyr hobby! Og havde han så bare brugt det herhjemme...

Anmeld

8. marts 2010

Lone Jakobsen

kitty skriver:

Det er nu ikke fordi han køber ind et andet sted. Vi har lige langt til Netto og Rema 1000 herfra, men han skal altid have 72 andre ting. Kage, slik, sodavand, el-artikler, dåseåbnere, vaskepulver og rengøringsmidler !! Jeg taber ham ALTID i afdelingen med Cilit Bang og andre kullørte dunke!! Det er altså en dyr hobby! Og havde han så bare brugt det herhjemme...

he he he...min mand brugte også vanish i starten da vi flyttede sammen....men så overtog jeg vasketøjet....og vanish blev skiftet ud med discount opvaskemiddel....som tager pletterne lige så godt

Anmeld

8. marts 2010

otlitrom

nutche skriver:

he he he...min mand brugte også vanish i starten da vi flyttede sammen....men så overtog jeg vasketøjet....og vanish blev skiftet ud med discount opvaskemiddel....som tager pletterne lige så godt

Hehe, Der er så meget mænd ikke forstår

Anmeld

8. marts 2010

Lone Jakobsen

kitty skriver:

Hehe, Der er så meget mænd ikke forstår

ja der er

Anmeld

8. marts 2010

XXSS

Sikke mange gode forslag man bliver helt sulten

Vi laver slagplan hver søndag, for hver uge ellers bruger vi for mange penge.. Her kan vi holde den på omkring 500 kr. per uge og nogle uger lidt mere, når vi skal have bleer m.m.

Men ellers holder det rigtig fint, vi får også rester, idet manden arbejder meget aftener og tit er hjemme sent på dagen det vil sige kl. 21 og jeg går på skole om tirsdagen (aften) - så det kræver lidt planlægning og er derfor rart med rester til tider.

Opskrifter:

Mørbrad i fad med fløde/svampe/forårsløg og ris + salat til

Frisk kylling med rodfrugter i ovnen

Pandekager med fyld, vi laver en lækker spinatfyld med ricotta ost (canneloni)

Fløde (mornay) kartofler med chili, friske krydderurter, peberfrugter og salat til - evt. steg eller bøffer

Hjemmelavet jordskokkesuppe med bacon/forårsløg og flutes

Det var lidt herfra bon appetit  i aften står menuen her på mørbradbøffer i champignon/forårsløg flødesovs med ris - den lille elsker ris og sovs

Anmeld

8. marts 2010

Lou

nutche skriver:

Kyllinge burgere

Varme grove ciabattaboller med stegt kylling, salat, tomater, agurker, bacon og (smeltet)ost og kechup. Evt med lidt ekstra salat og hjemmelavede bådkartofler.

Det er et hit herhjemme

Anmeld

8. marts 2010

Lou

Hov skulle ikke have været citat.

Anmeld

8. marts 2010

Sesse89

JustAnotherName skriver:

Waow... Får I aldrig det samme 2 dage i træk ??

Det gør vi herhjemme, for at "spare på kræfterne", så der er mere tid til alt det andet. Og det er rart, når der ikke skal tænkes på aftensmaden, fordi der er rester tilbage fra dagen før.

Vi er også startet på madplan 2-3 uger frem herhjemme. Det er bare SÅ meget nemmere!! Førhen spurgte vi altid hinanden, når klokken var tæt på knurrende sulten mave, hvad vi skulle finde på.
Og så endte det liiidt tit i dumme/usunde eller hurtige løsninger (såsom pizza)

Nu får vi meget mere varieret mad (også selvom der er dage med rester engang imellem) og også noget sundere mad nu, end før vi fik børnene!

Jeg tænkte, om du vil uddybe disse to retter lidt mere for mig?
Det lyder mums!

Pasta ret med frisk pasta bacon og pikant ost

Kalkun bryst med basilikums kartofler

Nej for der er sjælden rester tilbage og hvis de er tilbage så bliver de spist i weekenden til frokost f.eks.

Pasta retten: Bliver bare lavet med frisk pasta vendt i panden med bacon og pikant ost. Pastaen laver jeg dog ikk selv

Det andet er en stykke almindelig kalkunbryst som bliver lavet som det skal også koger ejg nogle kartofler, lader dem køle af og steger dem på panden sammen med tør basilikum. Det er en god idé at stege dem med raps olie..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.