Let og billig aftensmad

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. marts 2010

Sesse89

Du kan få vores for de næste 3 uger.
Jeg går hjemme så jeg laver maden og det er derfor vi nogle dage kan få noget lidt bedre som tager langtid at lave

Mandag: Oven bagt kartoffelmos med kødsovs
Tirsdag: Bøf med løg og kartofler
Onsdag: Tarteletter med hønsekød
Torsdag: Gyros med ris
Fredag: Pasta fad
Lørdag: Hotdogs
Søndag: Biksemad + suppe til mig

Mandag: Kylling med ris
Tirsdag: Frikadeller med kartoffelmos
Onsdag: Pasta og kødsovs
Torsdag: Medister med kartofler og sovs
Fredag: Hotwings med pomfritter
Lørdag: Flæskesteg med tilbehør
Søndag: Wok gryde

Mandag: Krydder marineret kylling med ris og salat
Tirsdag: Kæresten har planer da vi har ½ års dag
Onsdag: Indisk risret
Torsdag: Steaks med kartofler og sovs
Fredag: Nuggets med kartoffelmos
Lørdag: Mexicansk
Søndag: Forårs rulle

Mandag: Farsbrød
Tirsdag: Pasta ret med frisk pasta bacon og pikant ost
Onsdag: Kalkun bryst med basilikums kartofler
Torsdag: Tærte med fyld
Fredag: Sandwich
Lørdag: Stegt flæske med persille sovs og kartofler
Søndag:

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. marts 2010

JustAnotherName

Tjuhl skriver:

jeg vil bare lige give et lille fif, men hvis du/I laver æggekage, så lav den i ovnen istedet for panden, det er sååååå nemt! du skal bare lave "dejen" og hælde den i en tærteform med bagepapir i og så en halv time i ovnen på 200 grader, så har du en fin æggekage

Ka-nån!! Tak for dét fif 

Anmeld

7. marts 2010

JustAnotherName

Du kan få vores for de næste 3 uger.
Jeg går hjemme så jeg laver maden og det er derfor vi nogle dage kan få noget lidt bedre som tager langtid at lave

Mandag: Oven bagt kartoffelmos med kødsovs
Tirsdag: Bøf med løg og kartofler
Onsdag: Tarteletter med hønsekød
Torsdag: Gyros med ris
Fredag: Pasta fad
Lørdag: Hotdogs
Søndag: Biksemad + suppe til mig

Mandag: Kylling med ris
Tirsdag: Frikadeller med kartoffelmos
Onsdag: Pasta og kødsovs
Torsdag: Medister med kartofler og sovs
Fredag: Hotwings med pomfritter
Lørdag: Flæskesteg med tilbehør
Søndag: Wok gryde

Mandag: Krydder marineret kylling med ris og salat
Tirsdag: Kæresten har planer da vi har ½ års dag
Onsdag: Indisk risret
Torsdag: Steaks med kartofler og sovs
Fredag: Nuggets med kartoffelmos
Lørdag: Mexicansk
Søndag: Forårs rulle

Mandag: Farsbrød
Tirsdag: Pasta ret med frisk pasta bacon og pikant ost
Onsdag: Kalkun bryst med basilikums kartofler
Torsdag: Tærte med fyld
Fredag: Sandwich
Lørdag: Stegt flæske med persille sovs og kartofler
Søndag:

Waow... Får I aldrig det samme 2 dage i træk ??

Det gør vi herhjemme, for at "spare på kræfterne", så der er mere tid til alt det andet. Og det er rart, når der ikke skal tænkes på aftensmaden, fordi der er rester tilbage fra dagen før.

Vi er også startet på madplan 2-3 uger frem herhjemme. Det er bare SÅ meget nemmere!! Førhen spurgte vi altid hinanden, når klokken var tæt på knurrende sulten mave, hvad vi skulle finde på.
Og så endte det liiidt tit i dumme/usunde eller hurtige løsninger (såsom pizza)

Nu får vi meget mere varieret mad (også selvom der er dage med rester engang imellem) og også noget sundere mad nu, end før vi fik børnene!

Jeg tænkte, om du vil uddybe disse to retter lidt mere for mig?
Det lyder mums!

Pasta ret med frisk pasta bacon og pikant ost

Kalkun bryst med basilikums kartofler

Anmeld

8. marts 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

JEg syntes det er fuldstændig vildt at I overhovedet KAN lave planer for hvad I skal spise... Jeg er fuldsætndig impulstyret mht mad. Jeg har ikke mulighed for at beslutte flere uger før, hvad jeg har lyst til at spise flere dage efter...

Men flot at I kan. - Jeg syntes også at det er vildt at I ikke spiser rester eller noget, altså får det samme flere dage i træk. Det gør vi tit herhjemme, men ikke nødvændigvis det helt samme, men bruger de ting fra aftenen før i maden...

Anmeld

8. marts 2010

Lone Jakobsen

FrkT skriver:

Ja det vil vi, men det bliver nok sådan at vi vælger 8 retter ud som vi godt kan spise hver 14. dag (der er i forvejen en masse retter som vi spiser mindst hver 14. dag nu), og så 6 dage ud af de 14 bliver det så valgfrit, altså hvad vi lige kan komme i tanke om/har lyst til. Men vi vil så stadig planlægge det lidt før, så vi kan få handlet ind til det. Har nemlig hørt fra mange at man kan spare en masse penge på handling ved at handle ind 1-2 gange i ugen, i stedet for hver dag at skulle til at finde frem til hvad vi vil have den pågældende dag og så også tit skulle handle ind til det.

Så det vil vi prøve

her i huset fylder jeg fryseren med gode tilbud....og planlægger så menuen ud fra det det sparer mange penge, og meget tid

Anmeld

8. marts 2010

L-Mortil3

Zafir skriver:

JEg syntes det er fuldstændig vildt at I overhovedet KAN lave planer for hvad I skal spise... Jeg er fuldsætndig impulstyret mht mad. Jeg har ikke mulighed for at beslutte flere uger før, hvad jeg har lyst til at spise flere dage efter...

Men flot at I kan. - Jeg syntes også at det er vildt at I ikke spiser rester eller noget, altså får det samme flere dage i træk. Det gør vi tit herhjemme, men ikke nødvændigvis det helt samme, men bruger de ting fra aftenen før i maden...

Hihi sådan har jeg det også, kan blive helt blå i hovedet bare Morten spørger: Hvad skal vi have imorgen? - Jaaa ehm det ved jeg da virkelig ikke, jeg kan først fortælle dig hvad vi skal have i morgen når jeg lige ved hvad jeg får lyst til

Thilde: Vi sparer UTROLIG meget ved at gennemgå tilbudsaviserne, og så handle en 5-6 steder i stedet for et enkelt sted. Bare alene pr. indkøb kan jeg let spare 200-300 kr bare ved at køre lidt efter tilbuddene!

Ellers er der kommet stort set alle forslag jeg selv tænkte på, specielt den med at planlægge 2 retter, f.eks. høsnsekødssuppe - dagen efter, høns i asparges (evt. tarteletter)

Anmeld

8. marts 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
Line&Liam skriver:

Hihi sådan har jeg det også, kan blive helt blå i hovedet bare Morten spørger: Hvad skal vi have imorgen? - Jaaa ehm det ved jeg da virkelig ikke, jeg kan først fortælle dig hvad vi skal have i morgen når jeg lige ved hvad jeg får lyst til

Thilde: Vi sparer UTROLIG meget ved at gennemgå tilbudsaviserne, og så handle en 5-6 steder i stedet for et enkelt sted. Bare alene pr. indkøb kan jeg let spare 200-300 kr bare ved at køre lidt efter tilbuddene!

Ellers er der kommet stort set alle forslag jeg selv tænkte på, specielt den med at planlægge 2 retter, f.eks. høsnsekødssuppe - dagen efter, høns i asparges (evt. tarteletter)

YEZZ Præcis det samme her Vi bruger ikke sindsygt mange penge på indkøb. også fordi vi køber kød én gang om året af naboen osv... Så rigtig mange ting sparer vi penge på.

også laver jeg også det der trick med at bruge det samme mad 2 dage i træk, på forskellig måde

Men jeg ANER ikke hvad jeg har lyst til, før tidligst om morgenen PÅ dagen!! HAHA...

Anmeld

8. marts 2010

Maise

Zafir skriver:

ha ha det lyder som mig. Skal i netto inden længe og finde aftensmad og jeg glæder mig

Anmeld

8. marts 2010

smokin

Zafir skriver:

hos os køber vi ind til stort set hele måneden i ligger det i fryseren (selvfølgelig ikke de friske varer som mælk, yoghurt, salat, frugt osv) INDEN jeg handler laver jeg en liste over hvad vi vil spise i løbet af måneden, og når vi så spiser om aftenen tager vi listen frem : hvad har vi lyst til? Ok vi har lyst til lasagne: så tager jeg op til lasagne. Nogle dage er der jo også til flere dage, så hjælper det jo ikke at der pludselig er taget laks ud  på den måde får jeg styret min syge lyst til at impulsshoppe og vi får stadigvæk varieret og lækker mad, og det som maven nu har lyst til. 

Vi sparer en hel del penge på det, fordi mit shoppegen er så stort.

Anmeld

8. marts 2010

LotteGabriella

FrkT skriver:

Ja nu står vi jo og skal flytte her den 1. april, og manden kommer ikke længere til at gå hjemme + at jeg får 57 km på arbejde hver vej. Og så får vi en husleje der er en del højere end vores nuværende.

Derfor er vi blevet enige om at lave en 14-dages madplan, som så gentages efter de 14 dage. Og på den vil vi have nogle retter som vi ved vi begge kan "holde ud" at spise 1 gang hver 14. dag. Og så lader vi nogle dage stå tomme til at bruge til hvad vi nu lige synes det skal være den enkelte uge. Vi har skrevet nogle retter ned, men kunne virkelig godt bruge nogle forslag til nogle billige retter som samtidigt er forholdsvis lette og hurtige at lave, da vi ikke kommer til at få den samme tid til at lave mad.

Så folkens.... kom med jeres forslag

Nyskrællede kartofler med kyllingefilet, porrer, gulerødder og rød peberfrugt i fad

de skrællede kartofler skæres over en gang og lægges i et ildfast fad med den flade side nedad...porrer og gulerødder skæres i skiver og fordeles i fadet, peberfrugten skæres i tern og fordeles. Så hældes der 2 flasker creme fines til madlavning (eller 1/2 l madlavningsfløde) udover og de hele kyllingefileter krydres og lægges øverst og så ind i oven på 180-200 grader i ca. 1 time

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.