Let og billig aftensmad

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15.717 visninger
29 svar
0 synes godt om
7. marts 2010

FrkT

Ja nu står vi jo og skal flytte her den 1. april, og manden kommer ikke længere til at gå hjemme + at jeg får 57 km på arbejde hver vej. Og så får vi en husleje der er en del højere end vores nuværende.

Derfor er vi blevet enige om at lave en 14-dages madplan, som så gentages efter de 14 dage. Og på den vil vi have nogle retter som vi ved vi begge kan "holde ud" at spise 1 gang hver 14. dag. Og så lader vi nogle dage stå tomme til at bruge til hvad vi nu lige synes det skal være den enkelte uge. Vi har skrevet nogle retter ned, men kunne virkelig godt bruge nogle forslag til nogle billige retter som samtidigt er forholdsvis lette og hurtige at lave, da vi ikke kommer til at få den samme tid til at lave mad.

Så folkens.... kom med jeres forslag

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. marts 2010

grinbidderen

FrkT skriver:

Ja nu står vi jo og skal flytte her den 1. april, og manden kommer ikke længere til at gå hjemme + at jeg får 57 km på arbejde hver vej. Og så får vi en husleje der er en del højere end vores nuværende.

Derfor er vi blevet enige om at lave en 14-dages madplan, som så gentages efter de 14 dage. Og på den vil vi have nogle retter som vi ved vi begge kan "holde ud" at spise 1 gang hver 14. dag. Og så lader vi nogle dage stå tomme til at bruge til hvad vi nu lige synes det skal være den enkelte uge. Vi har skrevet nogle retter ned, men kunne virkelig godt bruge nogle forslag til nogle billige retter som samtidigt er forholdsvis lette og hurtige at lave, da vi ikke kommer til at få den samme tid til at lave mad.

meget lette retter:

suppe med flutes

pølser med brød

pasta og kødsous

lasange

boller i karry

det var lige hva jeg havde i tankerne

Anmeld

7. marts 2010

Lone Jakobsen

FrkT skriver:

hold da op....vil i gentage madplanen efter 14 dage håber ikke i kører sur i det

lidt hitter her som ofte er på menuen og er super hurtige er:

pasta og kødsauce

suppe med flute

lasagne med salat

stegt kyllingefilet med pasta eller ris

fisk i fad med flute og salat

generelt laver jeg meget hurtig og nem mad.....som også samtidig er smæk fyldt med grøntsager.

god fornøjelse med projektet

Anmeld

7. marts 2010

Englebisse

Pitabrød m. kylling

Grov tærter m. forskellige fyld

Hmm kan desværre ikke lige komme på flere

Anmeld

7. marts 2010

Pia.

Her er bare lidt forslag..

/Lasange - dejlig let at lave og gerne nok til to dage i træk

/Pittabrød - nemt og kun fantasien sætter grænser for hvad man har lyst til at putte i... (kødsovs med salat, tun med æg og bacon plus salat og meget mere)

/Hakkebøffer rørt op med feta ost, forårsløg og kryderier, med en dejlig grøn salat til eller måske en pose skive kartofler og Netto's wisky sovs

/æggekage med friske tomater og bacon

/rugbrød med lidt lækkert pålæg - lun en leverpostej, eller køb et lille glas karrysild med kogte æg til og en lille løgring... det er jo en smags sag hvad man vil have på.

Det var bare lige hvad jeg hurtigt kunne komme på...

Anmeld

7. marts 2010

FrkT

nutche skriver:

hold da op....vil i gentage madplanen efter 14 dage håber ikke i kører sur i det

lidt hitter her som ofte er på menuen og er super hurtige er:

pasta og kødsauce

suppe med flute

lasagne med salat

stegt kyllingefilet med pasta eller ris

fisk i fad med flute og salat

generelt laver jeg meget hurtig og nem mad.....som også samtidig er smæk fyldt med grøntsager.

god fornøjelse med projektet

Ja det vil vi, men det bliver nok sådan at vi vælger 8 retter ud som vi godt kan spise hver 14. dag (der er i forvejen en masse retter som vi spiser mindst hver 14. dag nu), og så 6 dage ud af de 14 bliver det så valgfrit, altså hvad vi lige kan komme i tanke om/har lyst til. Men vi vil så stadig planlægge det lidt før, så vi kan få handlet ind til det. Har nemlig hørt fra mange at man kan spare en masse penge på handling ved at handle ind 1-2 gange i ugen, i stedet for hver dag at skulle til at finde frem til hvad vi vil have den pågældende dag og så også tit skulle handle ind til det.

Så det vil vi prøve

Anmeld

7. marts 2010

Mikkelmusen

Boller i karry
lasagne
frikadeller
tun-frikadeller
pastasalat m kylling
wok m kylling/kalkun/svinekød
kartoffel-æggekage
svensk pølseret
kylling i karry
høns i asparges
bagte kartofler m fyld

Anmeld

7. marts 2010

oo

jeg vil bare lige give et lille fif, men hvis du/I laver æggekage, så lav den i ovnen istedet for panden, det er sååååå nemt! du skal bare lave "dejen" og hælde den i en tærteform med bagepapir i og så en halv time i ovnen på 200 grader, så har du en fin æggekage

Anmeld

7. marts 2010

FrkT

Tjuhl skriver:

jeg vil bare lige give et lille fif, men hvis du/I laver æggekage, så lav den i ovnen istedet for panden, det er sååååå nemt! du skal bare lave "dejen" og hælde den i en tærteform med bagepapir i og så en halv time i ovnen på 200 grader, så har du en fin æggekage

Tak søde Trine

Vi laver æggekage en del, da vi jo har egne æg pga. at vi har 4 høns. Og vi plejer at varme den op på panden på komfuret, for at bunden bliver fast og gylden, og så sætter vi den direkte ind i ovnen i selve panden. Lidt ala det du skriver  Og ja, det er meget nemmere at lave den i ovnen!

Anmeld

7. marts 2010

N&J

Jeg syntes en af de ting der sparer flest penge er når du kan kombinere to dages retter:

eks.'

Pasta med kødsovs

Kødsovsen bruges til lasagne dagen efter

Kylling i kokosmælk med ris

Dagen efter risret på panden med rester af kyllingen

Suppe lavet på høne/kylling

Dagen efter høns i asparges

Mexikanske pandekager med salat og kylling

Pandekagerne i ovnen med kylling og ost imellem og salat til (kan ikke huske det mexikanske navn

var lige hvad jeg kunne komme på..  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.