falsk positiv?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. marts 2010

Michael healer

KaMa skriver:

Nogle læger kalder det en biokemisk indtil 7. uge, da man kun biokemisk kan måle det. Dvs ved blodprøve. Efter der kan man se det på scanning. Nogle æg sætter sig fast før 7 dage. Normalen er 7-10 dage. Der er jo en kraftig celledeling i gang allerede på vandringen, så det ligger ret fast, at der i hvert fald ikke er meget længere undervejs ;-) Læger vil da sagens teste før de 3 uger efter test. Det forstår jeg ikke helt, hvor det andet kommer fra. En vandrejournal og dertil hørende gyn undersøgelse sker senere, men det er nok nærmere for at mærke, undersøge og teste relevante ting, når det kan mærkes - fx hvor stor livmoder er osv.

Der er forskel på læger, nogle vil gerne tage første lægebesøg før andre.

Hvornår mener du da lægen vil teste ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. marts 2010

Vial

Michael healer skriver:

Der er forskel på læger, nogle vil gerne tage første lægebesøg før andre.

Hvornår mener du da lægen vil teste ?

Man kan gå op til lægen med en urinprøve lige så snart mens er udeblevet.

Anmeld

6. marts 2010

Michael healer

KaMa skriver:

Man kan gå op til lægen med en urinprøve lige så snart mens er udeblevet.

Der findes altså læger der ikke vil se en, før kvinden er ca. 8 uger henne.

Anmeld

6. marts 2010

Vial

Michael healer skriver:

Der findes altså læger der ikke vil se en, før kvinden er ca. 8 uger henne.

Vi er enige i at lægen ikke opretter vandrejournal før 8. uge med dertil hørende undersøgelser. Man kan dog altid gå til lægen og få lavet graviditetstest. Er dog ellers enig i, at man på en måde godt kan sige, at man ikke kan klandre en test for falsk positiv, da en masse af dem nok vil dække over en biokemisk. Er man i tvivl, så må man til lægen og få taget blodprøver, som kan afdække det præcise hcg tal.

Anmeld

7. marts 2010

Michael healer

KaMa skriver:

Vi er enige i at lægen ikke opretter vandrejournal før 8. uge med dertil hørende undersøgelser. Man kan dog altid gå til lægen og få lavet graviditetstest. Er dog ellers enig i, at man på en måde godt kan sige, at man ikke kan klandre en test for falsk positiv, da en masse af dem nok vil dække over en biokemisk. Er man i tvivl, så må man til lægen og få taget blodprøver, som kan afdække det præcise hcg tal.

Hej

Det var da dejligt vi kan blive enig om ikke at klandre testene 

Vedr lægen, bliver vi nok ikke enige, for jeg kender til hvor lægen ikke ville lave en test før uge 8

Anmeld

7. marts 2010

FruHolm <3

hej alle sammen, så har jeg taget en test mere igen positiv

fik en tid ved lægen, hvor jeg sagde jeg så ville være i 6 uge, men er lige kommet i 7 uge idag, efter beregning med flere forskellige terminsberegnere.

så håber på et godt resultat ved lægen på tirsdag

Anmeld

7. marts 2010

Pia

Michael healer skriver:

Hej

Det var da dejligt vi kan blive enig om ikke at klandre testene 

Vedr lægen, bliver vi nok ikke enige, for jeg kender til hvor lægen ikke ville lave en test før uge 8

Har fået begge mine piger ved reagensglas . Men har pga uregelmæssig mens skulle op til lægen mange gange og aflevere en urinprøve..

Alle læger skal teste din urin om du er gravid når du kommer med en prøve. Og det er uanset om du er i uge 4 , 6 eller derefter..
Har flere veninder der er gået op til lægen og fået lavet en graviditets test når de selv har testet positiv..
Men du har ret i at de ikke vil starte en vandrejournal op og lave undersøgelser før man erefter de 8 uger..

Ikke med mindre man er blevet gravid ved reagensglas..

Anmeld

9. marts 2010

FruHolm <3

hey alle sammen.

så har jeg været ved lægen og den var positiv så er gravid

ville bare sige tak for snakken og de mange lykønskninger 

Anmeld

9. marts 2010

SaNiNa

Stort tillykke

Anmeld

9. marts 2010

Koen.

sarah Foged skriver:

hey alle sammen.

så har jeg været ved lægen og den var positiv så er gravid

ville bare sige tak for snakken og de mange lykønskninger 

stort tillykke

Tanja 34 + 3

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.