falsk positiv?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. marts 2010

Michael healer

sarah Foged skriver:

hey alle sammen  

da jeg var gået næsten 3 uger over tid, besluttede jeg mig for at fortælle min kæreste det. han sagde selvfølgelig at jeg skulle smutte over og købe en test, så det gjorde jeg.

jeg tog den igår morges og den viste positiv  så det snakkede vi lidt om, så begyndte han på at jeg skulle tage en igen imorgen, men bad mig alligevel ringe til lægen, har så fået en tid til undersøgelse på tirsdag.

mit spørgsmål er så om der er nogen der har fået falsk positiv med en Valmed test. personligt er det første gang den er blevet positiv ud af alle de gange jeg har haft brugt dem.

håber i kan hjælpe

Hej

Prøv at læse dette http://babyinfo.dk/biokemisk-graviditet.50.ahtml

Du kan altså teste positiv, og det er så ikke falsk, men hvis ægget ikke sætter sig fast, kan du altså være gravid men miste det inden ægget sætter sig fast.

mvh Michael

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. marts 2010

FrkLarsen

Jeg testede positiv 4 gange med valmed  

De var gode nok, så tør godt at sige tillykke med graviditeten 

Kamilla 18+0 

Anmeld

6. marts 2010

oo

jeg tror sagtens du kan regne med dine resultater, men det er altid godt at få det dobbelttjekket hos lægen.

den eneste jeg kender, der har testet falsk positiv er min venindes mand - det gav jo sig selv at han IKKE var gravid, men han havde åbenbart et eller andet i sit tis der udløste nummer to streg

Anmeld

6. marts 2010

Ox.

Tjuhl skriver:

jeg tror sagtens du kan regne med dine resultater, men det er altid godt at få det dobbelttjekket hos lægen.

den eneste jeg kender, der har testet falsk positiv er min venindes mand - det gav jo sig selv at han IKKE var gravid, men han havde åbenbart et eller andet i sit tis der udløste nummer to streg

Hihi gad godt have set hans ansigtsudtryk!!

Anmeld

6. marts 2010

oo

Sussie&Lilje skriver:

Hihi gad godt have set hans ansigtsudtryk!!

ja! det var lidt skørt, for de har forsøgt i maaaange år også, og så tog de en test sammen, sådan for hyggens skyld og så stod de bagefter der med to streger, men altså ikke to streger der duede til noget

Anmeld

6. marts 2010

FruHolm <3

har haft en underlig fornemmelse i maven, ikke ondt, men heller ikke noget jeg er vant til, og har haft kvalme de sidste par dage.

så håber der er noget når jeg kommer til læge

mange tak for lykønskninger

Anmeld

6. marts 2010

Vial

Michael healer skriver:

Hej

Du kan altså teste positiv, og det er så ikke falsk, men hvis ægget ikke sætter sig fast, kan du altså være gravid men miste det inden ægget sætter sig fast.

mvh Michael

Så tester man ikke positiv 3 uger over tid. En biokemisk vil som regel også give meget svag streg og vil komme frem efter de 3-5 min man normalt skal aflæse test. Biokemiske går i sig selv efter kort tid og vil opfattes af de fleste som en lidt forsinket mens.

Anmeld

6. marts 2010

Vial

Michael healer skriver:

Hej

mvh Michael

I øvrigt synes jeg, at det er en sær artikel du der har fundet. Det passer ikke overens med, hvad man ellers ved om de slags: Et æg befrugtes i æggeleder. Derefter vandre det ned i livmoder, hvor det sætter sig fast. Den vandring tager mellem 7-10 dage. Dvs ægget sætter sig fast langt før de der 3 uger. En biokemisk er altså i min verden noget man oplever inden for de der ca. 10 dage.

Anmeld

6. marts 2010

Michael healer

KaMa skriver:

I øvrigt synes jeg, at det er en sær artikel du der har fundet. Det passer ikke overens med, hvad man ellers ved om de slags: Et æg befrugtes i æggeleder. Derefter vandre det ned i livmoder, hvor det sætter sig fast. Den vandring tager mellem 7-10 dage. Dvs ægget sætter sig fast langt før de der 3 uger. En biokemisk er altså i min verden noget man oplever inden for de der ca. 10 dage.

Hej

Jeg svarede hovedsagligt fordi jeg syntes ikke man kan klandre graviditets testen for at vise man er gravid , hvis det er på grund af nævne ting, der er årsagen

Jeg har ikke lige sat mig ind i hvor længe æget er om at vandre, og tror da også dette er forskelligt fra menneske til menneske, da vi jo ikke er ens, jeg tror bl.a. også det er derfor at en læge ikke vil lave en test før kvinde er længere hænde end bare at man kan teste posektiv, længen vil gerne have vished for at ægget har sat sig fast.

mvh Michael

Anmeld

6. marts 2010

Vial

Michael healer skriver:

Hej

Jeg svarede hovedsagligt fordi jeg syntes ikke man kan klandre graviditets testen for at vise man er gravid , hvis det er på grund af nævne ting, der er årsagen

Jeg har ikke lige sat mig ind i hvor længe æget er om at vandre, og tror da også dette er forskelligt fra menneske til menneske, da vi jo ikke er ens, jeg tror bl.a. også det er derfor at en læge ikke vil lave en test før kvinde er længere hænde end bare at man kan teste posektiv, længen vil gerne have vished for at ægget har sat sig fast.

mvh Michael

Nogle læger kalder det en biokemisk indtil 7. uge, da man kun biokemisk kan måle det. Dvs ved blodprøve. Efter der kan man se det på scanning. Nogle æg sætter sig fast før 7 dage. Normalen er 7-10 dage. Der er jo en kraftig celledeling i gang allerede på vandringen, så det ligger ret fast, at der i hvert fald ikke er meget længere undervejs ;-) Læger vil da sagens teste før de 3 uger efter test. Det forstår jeg ikke helt, hvor det andet kommer fra. En vandrejournal og dertil hørende gyn undersøgelse sker senere, men det er nok nærmere for at mærke, undersøge og teste relevante ting, når det kan mærkes - fx hvor stor livmoder er osv.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.