Skal jeg blande mig udenom?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. april 2010

Bondepigen

Anonym skriver:

Ja ano da emnet er lidt hårdt for mig at snakke om. Håber dog I vil tage jer tid til at svare alligevel, da jeg er i vildrede om hvorvidt jeg bør gør noget og om der overhovedet er grund til at gøre noget.

Sagen er den, at min forældre altid har drukket et glas vin til aftensmaden. Og det har jeg aldrig set noget mærkeligt i. Men syens pludselig, det bliver til mere end et glad om dagen. Tror de deler en flaske vin hver dag. Er det for meget - har de et problem? Jeg er nok meget mærket da min bror for mange år siden havde problemer med at styre alkoholen og det tog rigtig hårdt på mig.

Så kort og godt; er 1 flaske vin for meget hver dag til to personer?  

Jeg synes kun det ville være et problem, hvis de ikke kunne stoppe...og det kan de jo, når de kun deler én flaske.

Jeg ringede engang til AA af bekymring for en jeg kender...de sagde, at det ikke handler så meget om hvor tit man drikker, men måden man drikker på.... Altså, hvis man har et problem er det oftest, at man ikke kan stoppe igen før man er vildt fuld og på rulleskøjter....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. april 2010

Anonym trådstarter

Hvad hvis det er mere en een flaske der bliver drukket? Tror nemlig de ofte drikker mere end det  Ved de ofte går beruset i seng, og det synes jeg personligt ikke er okay på en hverdag.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.