Skal jeg blande mig udenom?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. april 2010

Anonym trådstarter

Så fik jeg taget snakken med min mor. Det viser sig, at hun også synes de drikker for meget og har prøvet at snakke med min far om det. Når hun har nævnt for ham at hun synes de drikker for meget, er hans svar blot at så kan hun jo bare lade være med at drikke. Men det har min mor desværre ikke rygrad til. For hvis han drikker et glas vin, ja så skal hun da også have et. Jeg fik fortalt hende, at jeg bliver ked af det, når jeg kan høre de har drukket et glas for meget og at jeg ikke har den store lyst til at være sammen med dem. Kunne se, at det gjorde hende ked, men ved jo også at sandhenden er ilde hørt. Jeg prøvede virkelig at sige det på en pæn måde og i starten gik hun fuldstændig i selvforsvar og sagde at jeg ikke skulle blande mig i deres liv. Spurgte hende, om hun ville blande sig, hvis det var omvendt, hvilket hun sagde ja til. Sagde så, at børn da også kan bekymre sig over sine forældre og det vil jeg på ingen måde undskylde. Hun svingede imellem at være vred og ked. Sagde til hende, at jeg tror det ender med at ødelægge deres ægteskab, hvis de fortsætter hvilket hun til min overraskelse gav mig ret i! Så hun KAN jo godt se problemet. Hun VED godt de skændes mere når de har fået lidt at drikke. Så forstår jeg simpel hen ikke, hvorfor hun ikke bare stopper med det vin, så skal min far da nok komme efter. Hun sagde også at hun var dødtræt af mine stikbemærkninger hele tiden, hvilket jeg undskyldte for. Det er ikke ok at jeg kommer med dem, især ikke når jeg nu ved, at det går hende så meget på. Ved bare ikke hvad jeg skal/bør gøre nu??? Jeg er så ked af at de hakker på hinanden hele tiden, det er ikke hyggeligt at være sammen med dem - og jeg plejer ellers at elske at være sammen med dem

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. april 2010

Muffinmus

Anonym skriver:

Ja ano da emnet er lidt hårdt for mig at snakke om. Håber dog I vil tage jer tid til at svare alligevel, da jeg er i vildrede om hvorvidt jeg bør gør noget og om der overhovedet er grund til at gøre noget.

Sagen er den, at min forældre altid har drukket et glas vin til aftensmaden. Og det har jeg aldrig set noget mærkeligt i. Men syens pludselig, det bliver til mere end et glad om dagen. Tror de deler en flaske vin hver dag. Er det for meget - har de et problem? Jeg er nok meget mærket da min bror for mange år siden havde problemer med at styre alkoholen og det tog rigtig hårdt på mig.

Så kort og godt; er 1 flaske vin for meget hver dag til to personer?  

Mine drikker også vin næsten hver dag.... eller en øl til maden.

Og da  min bio-far er alkoholiker lægger jeg mærke til den slags rigtigt meget og holder altså også meget øje med dem. Og jo, til tider synes jeg det er for meget, især når det er på hverdage... Men en flaske til deling er vel ok, synes bare at når det er hver dag så er det ved at være på kanten til at være for meget:-)

Anmeld

19. april 2010

Anonym trådstarter

MariaE skriver:

Mine drikker også vin næsten hver dag.... eller en øl til maden.

Og da  min bio-far er alkoholiker lægger jeg mærke til den slags rigtigt meget og holder altså også meget øje med dem. Og jo, til tider synes jeg det er for meget, især når det er på hverdage... Men en flaske til deling er vel ok, synes bare at når det er hver dag så er det ved at være på kanten til at være for meget:-)

Egentlig har jeg ikke noget i mod at de drikker vin dagligt, det er mere omfanget af det der bekymre mig. Synes det er meget tankevækkende at min far ikke er i stand til at køre bil på en hverdag efter kl 19 - synes jeg siger meget! Og øv jeg synes det er dybt ærgeligt, for synes jo også at kunne mærke på deres generelle humør at det er nedadgående. Ville godt, at jeg bare kunne banke i bordet og de så vågnede op, men nu er sommeren på vej, så kan jeg forestille mig det kun tager til - desværre

Anmeld

19. april 2010

Mira0911

Det er slet ikke for meget... Mine forældre drak en flaske vin pr. dag..

Anmeld

19. april 2010

Anonym trådstarter

MoarJ skriver:

Det er slet ikke for meget... Mine forældre drak en flaske vin pr. dag..

Tror desværre en flaske vin var for lavt sat af mig.... Men det må jo under alle omstændigheder være for meget, når de selv har snakket om, at det har taget overhånd. Derfor frustrerer det mig også, at de ikke gør noget for at ændre på det

Anmeld

19. april 2010

Shibby

Hvis det er hver dag de deler en flaske så jah. Gu er det meget. Men det kommer an på hvisses øjne man ser det med ^^

Anmeld

19. april 2010

Slettet

Anonym skriver:

Ja ano da emnet er lidt hårdt for mig at snakke om. Håber dog I vil tage jer tid til at svare alligevel, da jeg er i vildrede om hvorvidt jeg bør gør noget og om der overhovedet er grund til at gøre noget.

Sagen er den, at min forældre altid har drukket et glas vin til aftensmaden. Og det har jeg aldrig set noget mærkeligt i. Men syens pludselig, det bliver til mere end et glad om dagen. Tror de deler en flaske vin hver dag. Er det for meget - har de et problem? Jeg er nok meget mærket da min bror for mange år siden havde problemer med at styre alkoholen og det tog rigtig hårdt på mig.

Jeg synes det lyder af rigtig meget MEN ikke nok til at man kan tillade sig at blande sig, de er voksne mennesker og nyder livet - jeg synes det er helt fint

Anmeld

19. april 2010

Anonym trådstarter

Shibby skriver:

Hvis det er hver dag de deler en flaske så jah. Gu er det meget. Men det kommer an på hvisses øjne man ser det med ^^

Ja det er rigtigt. Nu ser jeg jo med en datters øjne. Har sagt til min mor jeg på ingen måde peger finger af dem, men blot er bekymret, da jeg jo kan mærke de ændre sig, når de drikker dagligt.

Men det er ski da også skræmmende at de selv synes det har taget overhånd uden at gøre noget ved det - eller er det bare mig der synes det fordi jeg er datter og er så tæt på

Anmeld

19. april 2010

Vidunderligeunger

ville rigtig gerne svare - men da det ikke er muligt at svare ano, vil jeg ikke hænge nogen ud

Anmeld

19. april 2010

Kløver

Jeg tror ikke du skal være bekymret bekymret, hvis man regner lidt er der jo ikke så meget igen i en flaske vin, jeg vil gætte på en 4-5 glasog hvis det er noget som de sidder og nyder over aftenen og til maden, synes jeg ikke der er noget galt i det, synes først det bliver et problem, fordi de ikke kan lade være med at drikke det, og sætter mængderne op, de holder sig jo stadig omkring hvad sundhedsstyrelsen anbfaler som maks hvis der er de der 4-5 glas i en flaske

ville dog langt fra selv drikke mængden, men tror ikke de har et desideret alkohol problem, fordi de deler rødvin til maden.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.