Årsopgørelsen er klar i skattemappen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. marts 2010

lisbethita

kitty skriver:

Jeg er bare træt af, at man som studerende ikke kan sætte kørsel på.. Jeg har sgu kørt langt for at komme i praktik, i 3 mdr... men ikke en krone...

Nå, surt opstød.. Beklager

Får man ikke kørselsfradrag som studerende? Det burde jeg jo vide som kandidat...men har altid kun brugt en cykel :-) 

Ja...det forstår jeg godt du synes er unfair!!! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. marts 2010

lisbethita

kitty skriver:

ØV!!

Det er surt for alle der skal af med penge!!!

ENIG....!! 

Anmeld

6. marts 2010

lisbethita

Zette skriver:

Jeg får 16000 og skal betale min barnevogn og nogle andre lækre babyting og massage ... ja det kom sørme også lige på min liste.

Jeg får også 16.000 tilbage.... - 16.880 præcist - WEHAAA!!!!

Så er der lidt til barnedåb...og sådan...eller...bare til opsparing :-(

Tillykke med dine penge!! OG RIGTIGT TRÆLST til alle dem der skal betale. Jeg føler med jer :-(

STORT Knus Lisbeth

Anmeld

6. marts 2010

otlitrom

lisbethita skriver:

Får man ikke kørselsfradrag som studerende? Det burde jeg jo vide som kandidat...men har altid kun brugt en cykel :-) 

Ja...det forstår jeg godt du synes er unfair!!! 

Nej, og jeg synes det er mega surt. Vi har praktikker op til 60 km væk, og der er jo altså nogen der skal køre på andet end cykel Så snakker de om et tilskud fra SU til kørsel med offentlig transport, men jeg kunne i hvert fald ikke få det. Jeg havde næsten 30 km hver vej. Så jeg tog bilen.... Vores praktikker er ikke praktisk koordinerede anyway..

Anmeld

6. marts 2010

lisbethita

kitty skriver:

Nej, og jeg synes det er mega surt. Vi har praktikker op til 60 km væk, og der er jo altså nogen der skal køre på andet end cykel Så snakker de om et tilskud fra SU til kørsel med offentlig transport, men jeg kunne i hvert fald ikke få det. Jeg havde næsten 30 km hver vej. Så jeg tog bilen.... Vores praktikker er ikke praktisk koordinerede anyway..

Ej..., men man har jo stadigt udgifterne, selvom man er studerende. Får du ikke løn for praktikken så?? Men stadig væk.....!! Det burde der gøres noget ved...

Anmeld

6. marts 2010

otlitrom

lisbethita skriver:

Ej..., men man har jo stadigt udgifterne, selvom man er studerende. Får du ikke løn for praktikken så?? Men stadig væk.....!! Det burde der gøres noget ved...

Nej, jeg får SU i praktik, men er der 30 timer om ugen!! Men der er den fordel, at vi så ikke indgår i nomeringen, og derfor ikke SKAL arbejde søn- og helligdage, plus at vi som oftest arbejder dagvagt... VI får nogle andre rettigheder.. Men der er læsning ved siden af, og derfor er det svært at have studiejob samtidig, hvis man også gerne vil trække vejret engang i mellem. Det er min mening.. Det kan være at nogle andre er superseje. Men jeg vægter en fridag om ugen meget højt!!

Anmeld

6. marts 2010

Mka

wamse skriver:

Jeps, det er surt for alle. Der er dog intet kørselsfradrag på min opgørelse, så det skal jeg have ændret, så mit minus burde ikke ende med at være så stor. Selvom man kan køre den over næste års fradrag, så er 7500 meget at miste i fradrag på SU

Surt for dem, der skal af med penge, men godt for dem skal have tilbage

Er der ikke kommet nyr regler om at man skal betale det tilbage i år, så man ikke kan lade dem køre over til næste år?

Anmeld

6. marts 2010

wamse

Mka skriver:

Er der ikke kommet nyr regler om at man skal betale det tilbage i år, så man ikke kan lade dem køre over til næste år?

hmm det har jeg ikke hørt noget om, synes da at jeg har hørt at var det under 18.000 måtte det køres over fradraget næste år. Men ved altså ikke noget helt sikkert om det, da siden er mega ustabil, så det kniber med at komme ind og læse noget fakta på det.

Anmeld

6. marts 2010

Sara.

lisbethita skriver:

Jeg får 16.800kr tilbage....juhuuu!! :-)

Synes du din slat ser bedre ud end min!!! Men det er så også ca. 1/4 del af min årsindkomst.. hehe

Anmeld

6. marts 2010

lisbethita

lærkes_mor skriver:

Synes du din slat ser bedre ud end min!!! Men det er så også ca. 1/4 del af min årsindkomst.. hehe

Ja... . men jeg har selvfølgelig også kørt mange km for de penge, så de er VELKOMMEN i mors pengepung her, he he!! Men det er sgu bedre at få lidt tilbage end ingenting. Og...som studerende er 700 kr sgu mange penge, så synes det er fedt for dig også .

Rigtig god weekend til dig -) 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.