bibelen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.017 visninger
25 svar
0 synes godt om
4. marts 2010

Milka

så er 'vidunderlige uger' blevet hevet ud af bogreolen igen og ligger fremme som en eller anden bibel for at trøste mig.

det starter altid på samme måde – det går ud over lurene. syntes ellers vi var gået over til én lur, men nu er vi på formiddagslur igen og så nægtes der pure at sove om eftermiddagen. så bliver man meget træt og sur ved 16-17 tiden men der er det jo for sent at blive lagt til lur, synes jeg. så holder jeg dem vågne til 18-tiden og så kommer de i seng. dagens sidste timer er ikke sjove!

de ligger derinde lige nu og råber og skriger. argh!! må heller gå ind og tage dem op...

trine, mette, fie – og jer andre med unger der lige er fyldt 1 – mærker i noget til det for tiden?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. marts 2010

Dictes mor

Nu har jeg jo ikke lige en lille på et år, men jeg har et spørgsmål alligevel, den der bog, den har jeg hørt lidt om, og har fået den anbefalet, er den bare god eller?

Anmeld

4. marts 2010

Milka

Nu har jeg jo ikke lige en lille på et år, men jeg har et spørgsmål alligevel, den der bog, den har jeg hørt lidt om, og har fået den anbefalet, er den bare god eller?

den er god, fordi man ramler ind i perioder hvor baby er ude af den og intet man gør hjælper. man (jeg) føler ofte at det er mig der gør noget forkert, eller ikke gør tingene godt nok, og så læser man lidt i bogen og bliver beroliget af at de fleste mødres reaktioner er præcis som sine (mine) egne.

så er der også en meget præcis oversigt over hvornår man kan vente springene, hvor længe de varer og hvad man kan gøre for at lette den svære tid for baby (fx ideer til nye lege og aktiviteter).

jeg mener det første spring er ved 5 uger, så hvis du går og småkeder dig lidt her op til fødslen er det måske en god ide at købe/låne bogen sådan så det ikke kommer heeelt bag på dig når det sker første gang

og så er det i øvrigt spændende at læse om hvordan ens børns hjerner udvikler sig ...

knus fra mig (nu med sovende unger )

Anmeld

4. marts 2010

Ida.

Majastina skriver:

Den er intet mindre end FANTASTISK!! Den er virkelig også min bibel over dem alle - den er helt tyndslidt efterhånden...og JA jeg har så også en lille tiger in spe i øjeblikket...hun er ikke helt slem endnu, men springet er også i sin spædeste start!...

Kan kun anbefale den - mine unger har fulgt den 110% - så meget, at det er skræmmende. Nogle børn er mere påvirkede af de mentale udviklingsspring end andre...mine børn er så temmelig påvirkede...under alle omstændigheder, så er det ret fedt at vide, hvad der sker inde i knolden på de små størrelser - de kan jo ikke selv fortælle det

Anmeld

4. marts 2010

Klumpe-dumpe

Nope, og gider ikke høre om det.... (med fingrene i ørene, siger jeg lalalalalallalallaaaa)

-Men bøtterne plejer også altid være først, med springet..... -så måske jeg har ro en uges tid endnu....

har ikke lige læst om dette spring, men jeg kæmper en kam,p for: VIL SELV, KAN SELV... -og ja jeg er så kun 1 år og kan intet selv

Anmeld

4. marts 2010

TbCp

Hvor langt går den bog op? Altså aldersmæssigt?

Anmeld

4. marts 2010

MORJESPERSEN

Milka skriver:

så er 'vidunderlige uger' blevet hevet ud af bogreolen igen og ligger fremme som en eller anden bibel for at trøste mig.

det starter altid på samme måde – det går ud over lurene. syntes ellers vi var gået over til én lur, men nu er vi på formiddagslur igen og så nægtes der pure at sove om eftermiddagen. så bliver man meget træt og sur ved 16-17 tiden men der er det jo for sent at blive lagt til lur, synes jeg. så holder jeg dem vågne til 18-tiden og så kommer de i seng. dagens sidste timer er ikke sjove!

de ligger derinde lige nu og råber og skriger. argh!! må heller gå ind og tage dem op...

trine, mette, fie – og jer andre med unger der lige er fyldt 1 – mærker i noget til det for tiden?

jeg føler med dig det er bare ikke sjovt at høre på en unge der skriger, men nu er vi så heldige at have to skt skrige unger når det sker, jeg er ved at gå ude af mit gode skin når det sker.

Mine sover stadigvæk to luer om dagen. De bliver puttet ca kl 8 og vækket igen kl ca 9, og så kommer de ud og sove igen kl 12 ca og sover til de vågner, som regl sover de til 14.30-15 tiden og kommer så op og får frugt.

Her hjemme har der været en kamp når de skulle sove til nat, de skreg og skreg så jeg var bange for naboen ville ringe til kommunen og melde os, men nu er vi ovre det da vi holder dem vånge ca 30min mere end de plejer, vi sider bare og hygger os på gulvet med dyner og de putter sig ind til en og pulder løs, og nu er der ro efter 2-5min de sover med det samme. Vi plejede også at putte kl 18 pga af de var trætte men hvis vi finder på noget spændene kan de klare den til kl 19 og så går vi ud og tager nattøj på og alt det der og kl 19.30 sover de sødt. Nu ved jeg jo i sover længe der hjemme men måske de skulle op noget før om morgen, så de var trætte så de kunne sove ved en 11.30 tiden og så 2-3 timer frem, bare et forslag, her skulle de lige vænde sig til rytmen men efter en uge var de godt klar over hvad der skal ske når de kommer ud i barnevognen.....

Jeg håber du finder en løsning snart, for det er så træls at ens børn er ulykkelige.

Et kæmpr krammer her fra

Anmeld

4. marts 2010

Milka

TbCp skriver:

Hvor langt går den bog op? Altså aldersmæssigt?

op til 75 uger. det er ... hmm ... øh ... mellem halvandet og to år?

Anmeld

4. marts 2010

TbCp

Milka skriver:

op til 75 uger. det er ... hmm ... øh ... mellem halvandet og to år?

Nå okay, kunne så ellers være rart hvis de stoppede der

Anmeld

4. marts 2010

Milka

MORJESPERSEN skriver:

jeg føler med dig det er bare ikke sjovt at høre på en unge der skriger, men nu er vi så heldige at have to skt skrige unger når det sker, jeg er ved at gå ude af mit gode skin når det sker.

Mine sover stadigvæk to luer om dagen. De bliver puttet ca kl 8 og vækket igen kl ca 9, og så kommer de ud og sove igen kl 12 ca og sover til de vågner, som regl sover de til 14.30-15 tiden og kommer så op og får frugt.

Her hjemme har der været en kamp når de skulle sove til nat, de skreg og skreg så jeg var bange for naboen ville ringe til kommunen og melde os, men nu er vi ovre det da vi holder dem vånge ca 30min mere end de plejer, vi sider bare og hygger os på gulvet med dyner og de putter sig ind til en og pulder løs, og nu er der ro efter 2-5min de sover med det samme. Vi plejede også at putte kl 18 pga af de var trætte men hvis vi finder på noget spændene kan de klare den til kl 19 og så går vi ud og tager nattøj på og alt det der og kl 19.30 sover de sødt. Nu ved jeg jo i sover længe der hjemme men måske de skulle op noget før om morgen, så de var trætte så de kunne sove ved en 11.30 tiden og så 2-3 timer frem, bare et forslag, her skulle de lige vænde sig til rytmen men efter en uge var de godt klar over hvad der skal ske når de kommer ud i barnevognen.....

Jeg håber du finder en løsning snart, for det er så træls at ens børn er ulykkelige.

Et kæmpr krammer her fra

hvad tid står i op hos jer?

siden vi holdt op med mælken soves der ikke så længe mere, vi står op ved 7-7.30 tiden nu

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.