Kb skriver:
Et indlæg der handler om, hvorvidt det er plat eller ikke plat at kalde sit barn prins eller prinsesse som kælenavn, er det ikke lidt åndsvagt???? Eller er det bare mig?????
Det er et KÆLENAVN for søren. Noget man kalder sine børn fordi man er helt vilde med dem.
Man kan da ikke sige at en mor som kalder sin datter prinsesse, som kælenavn, har dårlig smag eller er plat - det er jo kærlighed, skal det nu også gøres op i smart og usmart.
I min verden er min datter min prinsesse og min søn min prins og det siger jeg med stolthed i stemmen, uden blåt blod i årene og med total god smag..........
Har det på præcis samme måde, dog har mine drenge aldrig været prinser , - men MANGE andre dejlige ting !! Jeg tror bestemt IKKE , at de forældre der kalder deres børn/ babyer således - mener at deres børn er mere værd eller betydningsfulde end andre. Men det er et udtryk for, at de er specielle og Betydningsfulde i forældrenes hjerte. 
Har i alle de år jeg arbejdede i børnehave, før jeg fik børn. Været ved at brække mig over ALLE de lyserøde josefine prinsesser der var. _ Men mere fordi de alle var ens og hed Josefine i lyserødt !!
Da vi skulle have barn ønskede vi en dreng ( IKKE at en pige ikke havde været velkommen !!!)- Nu har vi 2 skønne og dejlige drenge. Og jeg er mere end higende efter en lille lyserød prinsesse!! Kan slet ikke få nok !!
- Hun skal være tildækket med SÅ meget tyl og flæser, at hun kan sidde oprejst i en alder af 14 dage !!! 

Hmmm må vidst nøjedes med prinsesserne i børnehaven !!
Anmeld