Prins, prinsesse eller bare baby ???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. marts 2010

wamse

Jeg vidste ikke jeg ventede drenge ved de 2 første graviditeter, havde jeg vidst det havde jeg også kaldt dem prinser, ligesom Lærke også blev kaldt for prinsesse. Ud over det bliver de stadig kaldt for 25.000 forskellige kælenavne, der alle er udtryk for hvor helt unikke og specielle de er for mig.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. marts 2010

Tina2

Første gang ventede jeg en pige og 2. gang en dreng.... :-)

Anmeld

4. marts 2010

MariaJ

Herhjemme kalder vi den lille i maven for "Billen", fordi den var så lille som en bille på den første scanning. Ellers kalder jeg den babyen. Er slet ikke til prinse og prinsessetema og tror slet ikke jeg ville have tænkt på det, hvis der ikke var så mange herinde der brugte det.

Maria 33+2

Anmeld

5. marts 2010

mamalicious

Kb skriver:

Et indlæg der handler om, hvorvidt det er plat eller ikke plat at kalde sit barn prins eller prinsesse som kælenavn, er det ikke lidt åndsvagt???? Eller er det bare mig????? 

Det er et KÆLENAVN for søren. Noget man kalder sine børn fordi man er helt vilde med dem.

Man kan da ikke sige at en mor som kalder sin datter prinsesse, som kælenavn, har dårlig smag eller er plat - det er jo kærlighed, skal det nu også gøres op i smart og usmart.

I min verden er min datter min prinsesse og min søn min prins og det siger jeg med stolthed i stemmen, uden blåt blod i årene og med total god smag.......... 

Har det på præcis samme måde, dog har mine drenge aldrig været prinser , - men MANGE andre dejlige ting !! Jeg tror bestemt IKKE , at de forældre der kalder deres børn/ babyer således - mener at deres børn er mere værd eller betydningsfulde end andre. Men det er et udtryk for, at de er specielle og Betydningsfulde i forældrenes hjerte.

Har i alle de år jeg arbejdede i børnehave, før jeg fik børn. Været ved at brække mig over ALLE de lyserøde josefine prinsesser der var. _ Men mere fordi de alle var ens og hed Josefine i lyserødt !! Da vi skulle have barn ønskede vi en dreng ( IKKE at en pige ikke havde været velkommen !!!)- Nu har vi 2 skønne og dejlige drenge. Og jeg er mere end higende efter en lille lyserød prinsesse!! Kan slet ikke få nok !!

- Hun skal være tildækket med SÅ meget tyl og flæser, at hun kan sidde oprejst i en alder af 14 dage !!! 

Hmmm må vidst nøjedes med prinsesserne i børnehaven !!

Anmeld

5. marts 2010

Faith

Karo skriver:

Jeg er gravid for anden gang og venter mig denne gang en lille pige. Første gang fik vi en lille dreng.

Begge gange har jeg været gravid samtidig med et familliemedlem, men hun siger at hun venter en prins, og sidst var det en prinsesse.

Hvad siger i ??? Hvad venter i ???

Jeg venter osse "bare" 2 små drenge.... Blip og blop hed de da vi ikke kendte kønnene

Anmeld

5. marts 2010

Liljesilas

Karo skriver:

Jeg er gravid for anden gang og venter mig denne gang en lille pige. Første gang fik vi en lille dreng.

Begge gange har jeg været gravid samtidig med et familliemedlem, men hun siger at hun venter en prins, og sidst var det en prinsesse.

Hvad siger i ??? Hvad venter i ???

Tillykke med hende Jeg venter en dreng, som skal hedde Silas. Jeg var helt sikker på at det var en pige jeg havde inde i maven, men det var det ikke, og det er skønt!

Anmeld

5. marts 2010

CS

Kb skriver:

Et indlæg der handler om, hvorvidt det er plat eller ikke plat at kalde sit barn prins eller prinsesse som kælenavn, er det ikke lidt åndsvagt???? Eller er det bare mig????? 

Det er et KÆLENAVN for søren. Noget man kalder sine børn fordi man er helt vilde med dem.

Man kan da ikke sige at en mor som kalder sin datter prinsesse, som kælenavn, har dårlig smag eller er plat - det er jo kærlighed, skal det nu også gøres op i smart og usmart.

I min verden er min datter min prinsesse og min søn min prins og det siger jeg med stolthed i stemmen, uden blåt blod i årene og med total god smag.......... 

Ahhhh du er fantastisk KB, kunne ikke have sagt det bedre

Anmeld

5. marts 2010

Bavianis

Kb skriver:

Det kan da godt være det er åndssvagt, men nu blev vi spurgt om vores personlige tilgang til prins/prinsesse-temaet af trådstarter, såeh...

Jeg synes personligt ikke lige det er mig, men folk kan da kalde deres babyer for hvad de vil:-)

Anmeld

5. marts 2010

Karo

Kb skriver:

Jeg har ikke lavet dette indlæg for at spørge om det er plat eller ej.

Personligt er det ikke mig at kalde dem for prinser eller prinsesser, men da jeg har et famillie medlem der konsekvent kalder sine børn for det ville jeg såmendt bare høre jeres mening. Folk må kalde deres børn hvad de vil, jeg syndes bare det er sjovt så forskellige man kan være og ville såmendt bare høre jeres mening om sagen. Mere skal der såmendt ikke ligges i det.

Anmeld

5. marts 2010

SandraL

Kb skriver:

Lige mine ord!! ;-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.