Prins, prinsesse eller bare baby ???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. marts 2010

Risen

Jeg synes nu godt om prinsesse eller prins .. Det er bare så fine ord! Men bruger dem ikke i sammenhæng med en samtale i det rigtige liv .. Det ville lyde mærkeligt. Men herinde bruger jeg det da flittigt og skriver tillykke med prinsen eller prinsessen ! Sys det er sødere end tillykke med pigen eller drengen. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. marts 2010

Maise

Baby fra vi kendte kønnet og Fede-lis de sidste par måneder, da hun var kornfed.

Jeg HADER alt det der prins og prinsesse snak

Anmeld

4. marts 2010

Low

Jeg kalder ham inde i min mave for nogle ting.

Trold, bølle, mini, mini Low Kühne, Kühne, dreng.. det er lidt forskelligt, det kommer også an på i hvilken sammenhæng .

Jeg hedder Low til efternavn og faren hedder Kühne.

Jeg kalder faren nogle gange for Brian bølle Mis

Hilsen Ditte, 25+2

Anmeld

4. marts 2010

Kvindemin

Min store pige på snart 2 et halvt, er min SESSE (prinsesse). Er det en pige jeg skal have, for jeg to sesser - og det er da skønt

Kan ikke lige se det store problem i at man kalder sine børn prinser og prinsesser? Det må jeg godt nok ærligt indrømme

Anmeld

4. marts 2010

Bavianis

Jeg er heller ikke typen til prinser og prinsesser. Der er jo ikke noget specielt nuttet ved en royal baby frem for alle andre babyer;-)

Hele familien kalder vores i maven for Gorillaungen. Dels fordi Gregers bliver kaldt gorillaen, dels fordi den har formået at hænge fast imod alle odds - som en lille goriallaunge i sin mors pels;-)

Gregers kalder den også nogle gange for "Baby".

Anmeld

4. marts 2010

Mathilde & Frederikkesmor

Jeg er gravid for 2 gang, og omtaler lillesøster i maven for både "prinsessen" og ved navn, Frederikke som hun jo skal hedde når hun kommer til verden.

Vores store pige herhjemme, har mange "kælenavne" - vi kalder hende blandt andet for trunte, thilde, thilde-mus, snuske osv - aldrig ala: "Prinsesse, kom her..."

Til gengæld hellere kalde sin pige/dreng prinsesse/prins, end at indrette hele børneværelset med "prinsesse-tema", og hvor ALT er lyserødt eller lyseblåt. Det er slet ikke mig

Anmeld

4. marts 2010

Malene76

Må indrømme at det med prinsesse og prinser slet slet ikke er mig. Når jeg bliver gravid, så er det et barn jeg venter mig. Et barn som er helt specielt og fantatisk for mig og mine men et ganske almindelig barn for alle andre.

MVH Malene

Anmeld

4. marts 2010

LinLin

David hed bare "babyen" - vidste ikke hvad jeg ventede (selvom jeg var ret sikker på det var en dreng )

Kalder ikke den i maven noget endnu...

Anmeld

4. marts 2010

BabyTosset

Prins og Prinsesse - Det er bare  ALT for sukkersødt til mig  Men ligesom de navne vi døber vores børn, så er det jo alt sammen en smagssag. Min dreng i maven kaldes for Bassen, Trold, Fylde-Fis, Møgunge osv. Alt sammen sagt med kærlighed i stemmen  Også selvom vi har vidst hans rigtige navn stort set hele graviditeten, hihi!

Anmeld

4. marts 2010

Kb

Et indlæg der handler om, hvorvidt det er plat eller ikke plat at kalde sit barn prins eller prinsesse som kælenavn, er det ikke lidt åndsvagt???? Eller er det bare mig????? 

Det er et KÆLENAVN for søren. Noget man kalder sine børn fordi man er helt vilde med dem.

Man kan da ikke sige at en mor som kalder sin datter prinsesse, som kælenavn, har dårlig smag eller er plat - det er jo kærlighed, skal det nu også gøres op i smart og usmart.

I min verden er min datter min prinsesse og min søn min prins og det siger jeg med stolthed i stemmen, uden blåt blod i årene og med total god smag.......... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.