Ungernes guldkorn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.443 visninger
47 svar
0 synes godt om
4. marts 2010

LISBETH:-)

Min datter er 2,7 år, og kommer med rigtig rigtig mange kloge betragtninger og guldkorn i øjeblikket.

Må vi ikke hører jeres ungers guldkorn?

Her er lidt fra de sidste par dage:

Jeg skælder Amalie ud, hvor efter hun tager armene i siden og siger: "Det var dog utroligt"

I dag da vi kører i bilen til vuggestuen spørger Amalie om den samme ting 117 gange. Gang nr. 117 svarer jeg lettere irriteret, hvor efter hun siger: "Nej, moar nu skal du altså ikke blive sur, så kan jeg slet ikke snakke med dig!!!! Klog lille dame på 2,7 år:-)

Vi snakker meget om lillesøster i maven, og Amalie ville gerne vide hvordan hun kommer ud. Jeg fortæller hende så at man skal på sygehuset. Amalie vil så vide om om det gør ondt. Nej, siger jeg (for ikke at gøre hende bange) hun spørger så om man skal ligge ned. Og ja det skal man jo. Amalie siger så: "Jamen mor så gør det altså også ondt ellers skal man ikke ligge ned" det sjove er at hun siger det på en måden, sådan for at berolige mig med at det nok skal gå

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. marts 2010

mor2piger

hvor er hun sød.. en bestemt lille dame

mia på snart 4 og jeg ligger i sengen forleden aften da hun skulle putte..

jeg fortæller hende at jeg elsker hende herfra og til månen og tilbage igen

hvorefter hun svarer: jeg elsker dig herfra og til kirkegården og tilbage igen

Anmeld

4. marts 2010

Ni-ko-li-ne

lisbeth2910 skriver:

Min datter er 2,7 år, og kommer med rigtig rigtig mange kloge betragtninger og guldkorn i øjeblikket.

Må vi ikke hører jeres ungers guldkorn?

Her er lidt fra de sidste par dage:

Jeg skælder Amalie ud, hvor efter hun tager armene i siden og siger: "Det var dog utroligt"

I dag da vi kører i bilen til vuggestuen spørger Amalie om den samme ting 117 gange. Gang nr. 117 svarer jeg lettere irriteret, hvor efter hun siger: "Nej, moar nu skal du altså ikke blive sur, så kan jeg slet ikke snakke med dig!!!! Klog lille dame på 2,7 år:-)

Vi snakker meget om lillesøster i maven, og Amalie ville gerne vide hvordan hun kommer ud. Jeg fortæller hende så at man skal på sygehuset. Amalie vil så vide om om det gør ondt. Nej, siger jeg (for ikke at gøre hende bange) hun spørger så om man skal ligge ned. Og ja det skal man jo. Amalie siger så: "Jamen mor så gør det altså også ondt ellers skal man ikke ligge ned" det sjove er at hun siger det på en måden, sådan for at berolige mig med at det nok skal gå

jeg elsker simpelthen den der måde bvørn opfatter verdenen på!

genial lille dame må man sige:0)

Anmeld

4. marts 2010

Sara.

hehe hvor sødt

Min pige på 2,5 år er også optaget af at jeg er gravid... og hun har lagt mærke til at jeg ikke skal spise særlig meget før jeg åbenbart tager mig på maven og siger jeg er helt mæt... så ofte når vi sætter os til bords tager hun sig på maven som hun skyder frem og siger "lærke hel mæt"... hehe

en anden ting i den forbindelse er vi bor på 3 sal og har nogle meget trælse trapper op... det er hårdt for de små ben men jeg kan ikke løfte hende.. så vi har en del kampe herhjemme og prøver at finde på sjove ting og sager for at komme op... Den anden dag da hun skulle op med min mand og bare ikke kunne gå mere sagde hun "lærke hel mæt...." holdte sig på maven som var skudt frem... og kunne bestemt ikke gå mere op af trapperne...

hehe

Anmeld

4. marts 2010

mor2piger skriver:

hvor er hun sød.. en bestemt lille dame

mia på snart 4 og jeg ligger i sengen forleden aften da hun skulle putte..

jeg fortæller hende at jeg elsker hende herfra og til månen og tilbage igen

hvorefter hun svarer: jeg elsker dig herfra og til kirkegården og tilbage igen

Ha ha fantastisk!!! Skøn logik børn har.

Anmeld

4. marts 2010

Maddox

Åhh.. det er så svært at holde masken, når de små kommer med deres guldkorn.. min datter er også kommet med en del igennem tiden..

Hun snakker konstant og MEGET, og en dag var der noget i tv som vi rigtig gerne lige ville høre. Så jeg siger at vi leger stilleleg imens. Hun kigger lidt på mig, og så svarer hun " Ok, men jeg er altså ikke med!" (Da var hun omkring 3 år)

Mine forældre er skilt og min mor blevet gift med en ny mand, derfor er der 2 x morfar.. En dag prinsessen kører en tur med mormor, siger hun " Mormor, jeg har to morfarer. Morfar Stig, som du boede sammen med, indtil morfar Niels Jørn blev gammel nok, og så flyttede du ned til ham" (Og der er altså kun to år imellem de to morfædre)

En dag står hun og bager med farmor, og farmor brokker sig over mel på maven, og siger at det er fordi maven er så tyk. Filippa ser medfølende på hende, aer hende på låret og siger: " Det skal du ikke være ked af farmor, for mormor hun har tykke fødder" (min mor døjer meget med vand i benene og hævede fødder) 

Anmeld

4. marts 2010

Lone Jakobsen

min mellemste er så 5 år, men kom alligevel med en sjov en.

på vej hjem fra børnehaven har han hunden i snor, og da han må trække lidt i den siger han "nynne går inde på folks afgrund" grund/afgrund....måtte lige forklare forskellen.

min anden søn spurgte en dag om der var ild i Brande..... vi sku nemlig med toget dertil, og han var pludselig blevet lidt bekymret

Anmeld

4. marts 2010

ka-ri-na skriver:

jeg elsker simpelthen den der måde bvørn opfatter verdenen på!

genial lille dame må man sige:0)

Ja, hun er vildt hurtig, og snakker næsten flydende. Men det er altså ikke altid at hoved på en 2,7 årig lige kan følge med ordene. Så indimellem er det tydeligt at hun slet ikke aner hvad det er hun siger. Hun kopiere rigtig rigtig meget.

Jeg var i mødregruppe for nogen uger siden, og der var der en veninde til en af de andre med. En jeg ikke bryder mig ret meget om. Jeg havde intet sagt, men man kunne åbenbart aflæse min modvilje på mit kropssprog. Vi havde ihvertfald ikke været der ret længe, før Amalie sage til hende: "dig kan min mor ikke li'" hold kæft det var pinligt!!!!!

Anmeld

4. marts 2010

lærkes_mor skriver:

hehe hvor sødt

Min pige på 2,5 år er også optaget af at jeg er gravid... og hun har lagt mærke til at jeg ikke skal spise særlig meget før jeg åbenbart tager mig på maven og siger jeg er helt mæt... så ofte når vi sætter os til bords tager hun sig på maven som hun skyder frem og siger "lærke hel mæt"... hehe

en anden ting i den forbindelse er vi bor på 3 sal og har nogle meget trælse trapper op... det er hårdt for de små ben men jeg kan ikke løfte hende.. så vi har en del kampe herhjemme og prøver at finde på sjove ting og sager for at komme op... Den anden dag da hun skulle op med min mand og bare ikke kunne gå mere sagde hun "lærke hel mæt...." holdte sig på maven som var skudt frem... og kunne bestemt ikke gå mere op af trapperne...

hehe

Hæ hæ - ja alle kneb gælder!!!

Anmeld

4. marts 2010

Solajma skriver:

Åhh.. det er så svært at holde masken, når de små kommer med deres guldkorn.. min datter er også kommet med en del igennem tiden..

Hun snakker konstant og MEGET, og en dag var der noget i tv som vi rigtig gerne lige ville høre. Så jeg siger at vi leger stilleleg imens. Hun kigger lidt på mig, og så svarer hun " Ok, men jeg er altså ikke med!" (Da var hun omkring 3 år)

Mine forældre er skilt og min mor blevet gift med en ny mand, derfor er der 2 x morfar.. En dag prinsessen kører en tur med mormor, siger hun " Mormor, jeg har to morfarer. Morfar Stig, som du boede sammen med, indtil morfar Niels Jørn blev gammel nok, og så flyttede du ned til ham" (Og der er altså kun to år imellem de to morfædre)

En dag står hun og bager med farmor, og farmor brokker sig over mel på maven, og siger at det er fordi maven er så tyk. Filippa ser medfølende på hende, aer hende på låret og siger: " Det skal du ikke være ked af farmor, for mormor hun har tykke fødder" (min mor døjer meget med vand i benene og hævede fødder) 

Hold kæft hun er god!!!!

Man skal jo hører sandheden fra børn (og fulde folk)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.