Et af de lækre ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. marts 2010

TbCp

malucca09 skriver:

arh jeg fik sgu lige et helt andet billede.... mht. dirre den forkerte vej....

HAHAHA nej det andet havde sgu været for ulækkert

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. marts 2010

Klumpe-dumpe

JustAnotherName skriver:

Jeg har aldrig selv prøvet det. Men Bianca har døjet meget med hård aff. og jeg har nogle enkelte få gange været nødsaget til at hjælpe hende, ved at klykse.

Puuh hvor hun hader det! Hun KAN ikke kæmpe imod, og det kommer altså bare prompte ud!! Det virker nærmest øjeblikkeligt.
Og det er TYDELIGT, at det ikke er behageligt. Jeg får simpelhen så ondt af hende, for det gør jo NAS at være tvunget til at komme af med sådan en stor hård klump.
HELDIGVIS er det kun meget få gange, at det har været SÅ galt, at det har været nødvendigt at klykse. For det er da virkelig noget, som man helst vil være foruden! Jeg kan kun forestille mig, hvor ubehageligt, det må være

Men altså - mine erfaringer med det er, at det virker ret øjeblikkeligt!!

Så mon ikke det er af andre årsager, at du stadig kommer af med en masse høm-hømmmmm   ????

Ja puha, lille stakkels Bianca. Må jeg spørge om, hvordan du sådan helt praktisk giver hende det? ligger du en rumpe-sonde op eller?

-Da Lutten, var spæd havde hun også rigtig hård mave, da hun begyndte at få FM85, på neo, der gav de hende laktolose, og så puttede de en rumpesonde op.

-Men har det stadig, håber dælme det er ovre til mandag hvor jeg skal starte på job, for det er altså rigtig ubehageligt, for det skal være NUUUUUUU, når det presser sig på....

Anmeld

5. marts 2010

JustAnotherName

Ja puha, lille stakkels Bianca. Må jeg spørge om, hvordan du sådan helt praktisk giver hende det? ligger du en rumpe-sonde op eller?

-Da Lutten, var spæd havde hun også rigtig hård mave, da hun begyndte at få FM85, på neo, der gav de hende laktolose, og så puttede de en rumpesonde op.

-Men har det stadig, håber dælme det er ovre til mandag hvor jeg skal starte på job, for det er altså rigtig ubehageligt, for det skal være NUUUUUUU, når det presser sig på....

Jeg kender slet ikke til, hvad en rumpe-sonde er...?! 
Men ordet siger jo næsten sig selv.

De få gange, hvor jeg har måtte klykse Bianca, har jeg bare brugt tuben, som har sådan et langt indførings-stykke på, som den er.
Det er ikke ret behageligt - ligesom at få taget temperaturen med et numse-termometer, men desværre er klyksen en smule tykkere end et termometer.

Jeg bruger ikke ret meget, da sådan en tube-portion svarer til en voksen.
Så hun får bare lige en lille smule, og det er så nok til at sætte gang i det...
Ofte er det jo kun, hvis hun trykker og trykker uden resultat, og det var oppe-over i forvejen. Så skal der ikke ret meget til at udløse, at det kommer.
Men de gange, hvor det har været nødvendigt, har Bianca nærmest selv holdt tilbage på aff, fordi hun har kunnet mærke at det gjorde ondt. Og når der er gået for lang tid på dén måde, så har jeg været nødsaget til at "tvinge hende til at komme af med noget" ved at klykse.
Det er bare så ubehageligt for hende, og rigtig synd. Så jeg gør det helst ikke. Men hellere gøre dét, end at hun kan ende med en desideret forstoppelse!!

Heldigvis kører Bianca's mave super godt nu, og har stort set gjort det i det sidste års tid. Der er næsten aldrig bøvl mere.
Det er efter vi stoppede med lactulose, og nu i stedet giver hende 1/3 brev movicol om dagen. Så fungerer maven bare som den skal.

Jeg håber for dig, at din mave snart kommer helt i orden.
Det er altså ikke sjovt, når man ikke kan holde sig, og det bare skal være NUU!! når man mærker trang. Især når man er ude steder, hvor det ikke sådan lige er til at komme på wc med det samme.
Hvis det fortsætter alt for længe mere, så synes jeg da også du skal ringe og høre din læge ad, om det er ok at det er sådan og har været sådan så længe, eller om det er noget du bør gøre noget ved .....der findes jo nogle piller, som skaber mere ro og stabilitet i maven, hvis man har maveproblemer. Måske du lige havde bug for at tage sådan nogle i et par dage, for at få maven helt i orden igen..?!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.