Ser jeres små børn TV?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.293 visninger
25 svar
0 synes godt om
3. marts 2010

patella

Ja jeg tænker lidt om det er en god eller dårlig idé. Faktum er at når min søn kan får sig sneget til at kigge på skærmen får det ham til ro LIGEMEGET hvad - selvom om han er dødsulten eller hvad, så har TV´et en magisk effekt 

Men er det en god idé - kan deres små hjerner klare det?

fra Patella med sønnen på 3 måneder...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. marts 2010

Laulund87

min datter sidder nogle gange et kvarters tid i skråstolen foran fjernsynet..det er jo nogle fine farver der virkelig fanger deres blik så det kan jeg ikke se noget galt i måske bare ikke så længe af gangen..

Anmeld

3. marts 2010

Laulund87

min sundhedsplejerske siger det er helt i orden, bare kun kort

Anmeld

3. marts 2010

Pige2009

Lauta er 4 mdr. nu og hun elsker desværre allerede TV'et, men hvis jeg opdager hun er fanget af noget på det, slukker jeg eller sætter hende et andet sted, hvor hun ikke ka se det, og hvor hun kan underholde sig selv. Jeg vil ikke have hun allerede ser fjernsyn, da det hurtigt bliver en vane - og hvor går grænsen for det små?

K.h. Linda

Anmeld

3. marts 2010

Laulund87

jeg kan ikke lige se problemet i det når det kun er en lille smule..jeg synes da det er værre hvis de sidder som 2-3 årig og glor tegnefilm hele dagen.

Anmeld

3. marts 2010

Tkcuf

Jeg brugte nu bamse og kylling som barnepiger hvis jeg lige skulle varme flasker eller andet kort hvor det ikk lige var nemt at have hende på armen.. Og nu er hun 2 år og ikke afhængig af tv så min pige har ikke taget skade af lidt tv da hun var lille

Anmeld

3. marts 2010

Mor til Frederic og Freya

Frederic gider slet ikke tv, hverken børne time, tegnefilm, mtv osv.

Inden han kunne gå kravled han selv hen  - rejste sig op ved tv bord og slukked på selve fjernsynet.

Nu hvor han går, ja så gør han det stadig.

Vi har alle 'Lille røde traktor' dvd'erne og dem kan han måske lige se i 2-4 min, før han styrter videre. Men han slukker dog ikke for fjernsynet når dvd kører.

Anmeld

3. marts 2010

Camilla_a

Min dreng på 2,5år vil gerne se tv og det får han også lov til. Der er så meget fart på nede i vuggestuen og når han kommer hjem, vil han gerne slappe af en halv times tid med en tegnefilm.

Anmeld

3. marts 2010

Cris

Jeg kan ikke se, at det er noget forkert. Vi alle har noget fornuft, som vil sige, at det er bare lidt en gang i mellem og ikke i fem timer hver eneste dag. Jeg hører alle de der historier i nogle dokumentarer fra amerikansk eller engelsk TV, hvor man fortæller om alle de der børn der sidder og ser TV i fem eller seks timer om dagen! Der er nogle grænser og de fleste af os ved, at det er noget helt forkert og de bliver nød til at lave noget fysisk og/eller kreativt. Men at man kikker lidt en gang i mellem kan jeg ikke se noget forkert. Jeg ville ikke bruge nogle af de grimme amerikanske tegneserie som siger grimme ord eller de er bare dumme. Men nogle programmer om dyr for eksempel synes jeg, det er hyggeligt. Min søn eeeelsker at kikke på krokodiller :-D  eller bamse og kylling eller noget af den slags.

En baby bliver bare fascineret af bevægelsen, for min søn på 4 måneder elsker at kikke på vaskemaskinen og bide i en eller anden bamse, mens jeg er i bad! Jeg har desværre ikke noget TV i badeværelset, ellers ville jeg hellere at han kikker lidt TV i stedet for vaskemaskinen!

Anmeld

3. marts 2010

Vingummien

Frederic's moar skriver:

Frederic gider slet ikke tv, hverken børne time, tegnefilm, mtv osv.

Inden han kunne gå kravled han selv hen  - rejste sig op ved tv bord og slukked på selve fjernsynet.

Nu hvor han går, ja så gør han det stadig.

Vi har alle 'Lille røde traktor' dvd'erne og dem kan han måske lige se i 2-4 min, før han styrter videre. Men han slukker dog ikke for fjernsynet når dvd kører.

Sådan er det også med Emil, vi har faktisk sat tv så højt nu at han ikke kan slukke hvis der er et eller andet i tv vi gerne vil se hvis han er længere oppe en dag.

Dem der kan sætte deres barn foran et tv i over 5 min er mega heldige hehe.

Vil ønske at Emil kunne det, ikke fordi han skal være tv narkoman, men nogle gange kunne man godt lige bruge det hvis man skal støvsuge eller lign.

Teletubbies kan lige gribe ham i et par minutter så er det det.

Musik videor kan også gribe hans opmærksomhed ofrdi han elsker musik. MEn det er også det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.