Jules skriver:
at jeg har fortrængt mine følelser alt for længe....
Det kom så til udtryk igår da jeg igår hang vasketøj op og tårene begyndte at trille..... De forsatte lige så stille da jeg tømte opvaskeren... Så måtte jeg give op og brød sammen i armene på Kristian. Stakkels mand... Jeg hulkede og hulkede. Var helt utrøstelig og kunne slet ikke få fortalt hvad det var jeg var så ked af....
Jeg tror både Kristian og jeg var i tvivl om tårene nogensinde ville stoppe.
Jeg er så bange for at der skal ske min baby noget... Jeg kan slet ikke beskrive hvor magtesløs jeg føler mig når tankerne om at der er noget galt overvælder mig...
Denne gang har jeg ikke mulighed for at sætte mit liv på standby mens jeg forarbejder min sorg... Det kan jeg ikke tillade mig for hverken Viktor eller Kristian.
Jeg ku tage mig selv i at tænke hvorfor det var jeg ville tage den chance at blive gravid igen.... ???
Hvordan kunne jeg tillade mig at blive gravid igen nu når jeg vejer for meget??? Det er jo ikke godt for baby...
Jeg føler mig så egoistisk og dum
Jeg har altid ønsket mig en stor familie og det har Kristian også.... Jeg burde have sagt at det skulle vente til jeg havde tabt mig eller i det hele taget bare ikke ladet mig tage så mange kilo på!
Alle de tanker jeg havde da jeg mistede Emil.... De vælde da bare op igår... Dem har jeg bare skubbet væk... Langt væk... Det tog godt nok pusten fra mig da jeg lige pludslig ikke kunne holde dem væk....
Ja jeg er vel bare i det hele taget ikke glad for mig selv i disse tider...
- Hvilket jo heller ikke er godt for baby 
ej jamen sødeste Julie dog
..... der gav du mig godt nok en stor klump i halsen....
Det er fuldstændig naturligt at du tænker som du gør! Du føler ansvar overfor dine børn.... Og ja, du har måske taget på, men det er ikke ensbetydende med at du skader eller ønsker at skade lille baby i maven! Du kæmper alt det du kan for at spise sundt og det er sgu hårdt når man samtidig render rundt og fortrænger angst!
Du skal være glad Julie, og tage een ting af gangen! DU ER EN GOD MOR! både for Viktor og for lill baby!
lad os nu antage at du havde smidt nogle Kg inden du blev gravid.... hvad så? var du så 200% sundere end du er nu? det jeg vil sige er, at det gør ingen forskel! Det gør måske en forskel for din egen krop, men jeg er sikker på at det ikke gør en forskel for baby!
nu er du gravid, det skal du nyde! Og du skal være stolt af dig selv! det er altid en chance man tager når man vælger at blive gravid, men jeg synes ikke du havde grund til at vente!
Julie for F%&¤#¤%&, du er et GODT menneske! Og du giver Viktor den største gave du kan, nemli det at blive storebror! Og Kristian giver du endnu et dejligt barn! det kan man sgu kun være stolt af!