Hvis vandet går, så læg dig ned....også i Netto!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. marts 2010

TbCp

mariamiss6 skriver:

Aj i vil da ikke påstå at der ikke er mange jordemødre der har oplevet en baby blive født med navlestrengen om halsen???? Det er jo dét man er bange for også... altså at barnet skal kvæles af navlesnoren...

Det er jo hvis barnet IKKE står fast, at navlesnoren kan nå ned før barnet (på grund af tyngdekraften), hvis vandet går. Og det er derfor du skal lægge dig ned... altså for at lette trækket fra tyngdekraften, sådan at navlestrengen ikke strammes yderligere om halsen på barnet... det var præcis det jeg fik at vide man forsøgte at forhindre, hvis nu mit vand gik med nummer 2, som ikke stod fast...

Jeg fik at vide det var fordi navlestrengen kunne falde ud (hvilket var hvad der skete ved min søster) og så bliver der lukket for ilten til barnet...
Men den med at snoren strammes havde jeg ikke lige hørt..... men lyder jo sådan set meget logisk.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. marts 2010

mamalicious

Ved min den første graviditet, gik vandet i uge 23... Jeg ringede til vagtlægen og fortalte om vandafgang - Vagtlægen bad mig komme ind  - Hvilket er total vanvid !!! Netop fordi man IKKE må være oprejst i tilfælde af navlestrengen skulle vikles om babyens hovede.. Men i min forvirring fik jeg fat i akutstuen på skejby sygehus. Havde været der nogle gange pga blødninger.. De bad mig straks lægge mig!!! - Og her sad jeg i bussen på vej til vagtlægen, da mobiltelefonen gik ud med denne besked : VI SENDER EN AMBULANCE !!.... men ak jeg kom i bus... ( De slog min adresse op, da jeg jo før havde været der. Min mand nåede hjem til opringningen fra skejby, og var et stort ?, da jeg ikke havde fået informeret ham ordentligt).......

Hvis en del rodet !!

Men JA.. Du skal som andre i tråden også nævner, lægge dig promte og afvente hjælp !! Held og lykke !!

Anmeld

3. marts 2010

RumlesMor

Tak for de mange råd - og historier.

Jeg håber at lillemanden glider ned på plads, så jeg slipper for det cirkus  -Sidste gang måtte de prikke hul på vandet, trods veer i lang tid forinden, så man kan jo håbe det bliver noget lignede denne gang.

Anmeld

3. marts 2010

Mumto3

mariamiss6 skriver:

Aj i vil da ikke påstå at der ikke er mange jordemødre der har oplevet en baby blive født med navlestrengen om halsen???? Det er jo dét man er bange for også... altså at barnet skal kvæles af navlesnoren...

Det er jo hvis barnet IKKE står fast, at navlesnoren kan nå ned før barnet (på grund af tyngdekraften), hvis vandet går. Og det er derfor du skal lægge dig ned... altså for at lette trækket fra tyngdekraften, sådan at navlestrengen ikke strammes yderligere om halsen på barnet... det var præcis det jeg fik at vide man forsøgte at forhindre, hvis nu mit vand gik med nummer 2, som ikke stod fast...

Der er tale om to forskellige ting! Det ene er navlesnor rundt om halsen. Ja, det forekommer rimelige ofte, og en hver jordmoder har prøvet masser af gange lige at stikke en finger ind under navlesnoren og løsne den fra barnes hals.

Det andet (og det er dét vi taler om) er når navlesnoren kommer ned og ligge FORAN barnes hoved, således at det er en del af navlesnoren der bliver født først og dernæst kommer hovedet. Det er en helt anden type komplikationen, og det er den jeg ikke har mødt nogle jordmødre der har prøvet i praksis.

Håber det var lidt mere opklarende

Anmeld

3. marts 2010

mariamiss6

Mumto3 skriver:

Der er tale om to forskellige ting! Det ene er navlesnor rundt om halsen. Ja, det forekommer rimelige ofte, og en hver jordmoder har prøvet masser af gange lige at stikke en finger ind under navlesnoren og løsne den fra barnes hals.

Det andet (og det er dét vi taler om) er når navlesnoren kommer ned og ligge FORAN barnes hoved, således at det er en del af navlesnoren der bliver født først og dernæst kommer hovedet. Det er en helt anden type komplikationen, og det er den jeg ikke har mødt nogle jordmødre der har prøvet i praksis.

Håber det var lidt mere opklarende

nåh jamen jeg forstod såmænd godt at navlestrengen kunne komme før barnet, og at det var det i talte om.

Men det jeg mente var at man også skal lægge sig for at undgå at lave unødig "stramning" i navlestrengen hvis nu den er havnet rundt om barnets hals....

Det var nu mere for at sige at de jo ikke kun forsøger at forhindre det der super sjældne underlige tilfælde, som tbcp's søster var ude for, men også det helt almindelige problem der kan opstå når en navlestreng ryger rundt om halsen på barnet.... hvilket der også er øget risiko for, hvis nu vandet går og barnet ikke står fast....

Nåh men det korte af det lange er, at når JM siger læg dig, så gør man det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.