Altså mit vand er gået to gange, og INGEN af gangene lagde jeg mig ned. Jeg fik faktisk rundt!!! Første gang ringede vi til fødegangen og blev opfordret til at gå en tur, for at få gang i fødslen, så det gjorde vi. Anden gang gik vandet også, og der lagde jeg mig heller ikke ned.
Jeg går slet ikke ind for at ligge fladt ned på ryggen og føde børn. Det er en dybt unaturlig stilling, og INGEN fødende kvinder vælger selv denne stilling (når de selv kan vælge!) men fordi vi i en vestlige verden kommer ind på en fødestue med en seng, og iøvrigt har et personlae der på grund af arbejdsstillinger gerne vil have at vi ligger højt op, med benene spredt til siden, så er det sådan de fleste føder deres børn (med flere kompliktaioner tilfølge i forhold til kvinder der føde i naturlige stillinger).
Jeg har altid været meget aktiv under mine fødsle og har stået op (eller ligget i vand). -og det har altså ikke været noget fagligt problem i det. -og det skal lige siges at jeg har haft jordemødre, chefjordmødre og fødselslæge og overlæge til at bistå min første fødsel, og der måtte jeg gerne stå op selvom vandet var gået.
Jeg ville aldrig lægge mig ned i Netto, jeg ville simpelthen føle mig så åndsvag, at jeg ved at min krop ville begynde at danne lidt stress homoner, og det er bare en rigtig dårlig start på en fødsel, da de hæmmer ve-homonerne, så sandsynligheden for at man bliver nød til at få ve-drop bliver større.
Men hvis DU har det bedst med at lægge dig ned i Netto (og HVIS det sker!) så er det selvfølgelig det du skal gøre!!!
Anmeld