Hvis vandet går, så læg dig ned....også i Netto!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.900 visninger
24 svar
1 synes godt om
2. marts 2010

RumlesMor

Jeg var til jordemoder i går, og fik overstående besked om at jeg skulle ligge mig ned hvis vandet går i nærmeste fremtid. Noget med at han stadig ligger så højt oppe i livmoderen, at han kan risikere at få navlesnoren om halsen hvis vandet går...

Det er sådan set fint nok - og en let instruks.  Frygter ikke situationen, da jeg ved min sidste fødsel måtte have prikket hul - så kan slet ikke forstille mig at vandet går af sig selv.

Og netop fordi jeg har svært ved at forstille mig situationen glemte jeg helt at spørge nærmere ind til det... Dooh!

Så lad os sige vandet går! Jeg ligger mig selvfølgelig ned, men hvad så? Hvor længe skal jeg blive liggende der? Er det meningen at jeg skal ringe til fødegangen og afvente instrukser...eller hvad?

• Håber nogen har fået samme meddelse engang, og huskede at spørge mere ind til det??
  • Eller endnu bedre, nogen der rent faktisk har prøvet det og har lyst at fortælle lidt mere om en sådan situation???

Kom i øvrigt til at forestille mig nogen temmelig sjove situationer ved pludselig vandafgang i Netto. "Læg dig ned!"  -Hvorefter man i forretningens højtalere kan høre følgende meddelse. "Vi gør vores kunder opmærksom på at gulvet kan være vådt i gang 4, og at der i øjeblikket ligger en gravid kvinde og spærrer gangen."       

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. marts 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Hehe

Altså - muligvis skal du ikke gå i IKEA, lige inden. Det er der fødsler går igang Men på den anden side, så er der jo masser af ting at ligge på, så måske er det ikke så dumt endda...

Go fornøjelse.

Anmeld

2. marts 2010

lillemunk

RumlesMor skriver:

Jeg var til jordemoder i går, og fik overstående besked om at jeg skulle ligge mig ned hvis vandet går i nærmeste fremtid. Noget med at han stadig ligger så højt oppe i livmoderen, at han kan risikere at få navlesnoren om halsen hvis vandet går...

Det er sådan set fint nok - og en let instruks.  Frygter ikke situationen, da jeg ved min sidste fødsel måtte have prikket hul - så kan slet ikke forstille mig at vandet går af sig selv.

Og netop fordi jeg har svært ved at forstille mig situationen glemte jeg helt at spørge nærmere ind til det... Dooh!

Så lad os sige vandet går! Jeg ligger mig selvfølgelig ned, men hvad så? Hvor længe skal jeg blive liggende der? Er det meningen at jeg skal ringe til fødegangen og afvente instrukser...eller hvad?

Håber nogen har fået samme meddelse engang, og huskede at spørge mere ind til det??

Eller endnu bedre, nogen der rent faktisk har prøvet det og har lyst at fortælle lidt mere om en sådan situation???

Kom i øvrigt til at forestille mig nogen temmelig sjove situationer ved pludselig vandafgang i Netto. "Læg dig ned!"  -Hvorefter man i forretningens højtalere kan høre følgende meddelse. "Vi gør vores kunder opmærksom på at gulvet kan være vådt i gang 4, og at der i øjeblikket ligger en gravid kvinde og spærrer gangen."       

Griner .... og smiler af dit indlæg..... har selv fået samme besked...her med tvillingerne.
Min veninde som arbejder i HM... oplevede det en gang... En kvinde lagde sig ned efter hun havde lagt tøjet på disken.... De fik sammen ringet efter en ambulance og hun blev hentet....
Folk blev holdt lidt væk fra kassen, plus der var nogle der kendte kvinde som sørgede for at resten af familien blev kontaktet og hun fik sine indkøb sendt hjem.
Men har tænkt samme tanke som dig.... Jeg bor alene med mine 2 piger... tænk hvis det sker om natten.... hvem skal så låse op for falck??? mine piger kan ikke låse vores dør op.

Anmeld

2. marts 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

HAHA ja, det kunne være kønt!

Nej, jeg fik samme besked og ja, det er meningen du skal ringe til fg hvis vandet går.

Læg dig ned, ring til fg og så sender de en sygetransport så du kan blive transporteret liggende til hospitalet... Nogle ringer 112, men det er altså ikke nødvendigt.

Det der kan ske (skal lige siges at det sker ENORMT sjældent), hvis vandet går når de står højt eller i uk, er, at navlesnoren kan skylle ned i fødselsgangen og derved blive klemt når baby følger med.

Håber det var svar nok!?

Knus Caroline

Anmeld

2. marts 2010

mortilfreja

RumlesMor skriver:

Håber nogen har fået samme meddelse engang, og huskede at spørge mere ind til det??

Eller endnu bedre, nogen der rent faktisk har prøvet det og har lyst at fortælle lidt mere om en sådan situation???

Kan godt forstå og følge dig.. Jeg fik samme besked for 9 år siden da jeg ventede min datter.. Hvis vandet går så skal du lægge dig ned... Og ja oz hvis du er i netto  Derefter skal du ringe 112 og fortælle din situation og de vil hente dig i en ambulance og køre dig til fødegangen..

Håber selvfølgelig ik at du kommer ud for den situation i netto..  Sød historie hvis det sker.. Ingen panik i det...

Held og lykke med det.. Håber barnet vil lægge sig som det skal inden fødslen.. Det gjorde min datter..

Kram

Anmeld

2. marts 2010

RumlesMor

lillemunk skriver:

Griner .... og smiler af dit indlæg..... har selv fået samme besked...her med tvillingerne.
Min veninde som arbejder i HM... oplevede det en gang... En kvinde lagde sig ned efter hun havde lagt tøjet på disken.... De fik sammen ringet efter en ambulance og hun blev hentet....
Folk blev holdt lidt væk fra kassen, plus der var nogle der kendte kvinde som sørgede for at resten af familien blev kontaktet og hun fik sine indkøb sendt hjem.
Men har tænkt samme tanke som dig.... Jeg bor alene med mine 2 piger... tænk hvis det sker om natten.... hvem skal så låse op for falck??? mine piger kan ikke låse vores dør op.

Kan godt forstå hvis du er en smule nervøs, nu hvor du er alene... Men hey, SKULLE det ske midt om natten og det er vigtigt du ligger ned - så skal de nok komme ind. Låst dør eller ej!

Anmeld

2. marts 2010

Majbriteriksen

RumlesMor skriver:

Hej

Ja jeg fik samme besked ved begge graviditeter, og har også forstået at det er fordi de kan få navlestrengen om halsen. Du skal lægge dig og ringe på fødegangen, som så kontakter en ambulance, så du skal liggende på fødegangen. Det kan sagtens ske at du senere i graviditeten for afvide at nu står han længere nede, evt. helt fast, og så skal du ikke lægge dig mere. Men det siger de hvis det er tilfældet. Ellesr spørg ved hver tjek.

Min venindes vand gik og hun skulle lægge sig. Hun blev så hentet hjemme, og pga deres trapper, kunne falckfolkene ikke få hende ned af den (den snor helt vildt) så hun fik til nød lov til at gå de 15 trin, men så var det også op på båren igen. Tror de er meget hysterisk med det, men det må jo også være fordi det er vigtigt.

Pøj pøj med det

Anmeld

2. marts 2010

RumlesMor

Caroline86 skriver:

HAHA ja, det kunne være kønt!

Nej, jeg fik samme besked og ja, det er meningen du skal ringe til fg hvis vandet går.

Læg dig ned, ring til fg og så sender de en sygetransport så du kan blive transporteret liggende til hospitalet... Nogle ringer 112, men det er altså ikke nødvendigt.

Det der kan ske (skal lige siges at det sker ENORMT sjældent), hvis vandet går når de står højt eller i uk, er, at navlesnoren kan skylle ned i fødselsgangen og derved blive klemt når baby følger med.

Håber det var svar nok!?

Knus Caroline

Okay...tak for svaret.

Havde egentlig ikke tænkt på, at jeg skulle hentes af en sygetransport. (Virker så overdrevet?) Nå, så må han altså godt ligge sig ordentlig til rette - så jeg slipper for at ligge der og vente.

Det er stadig ikke en situation jeg frygter, min jordemoder gjorde meget ud af at fortælle hvor usædvanligt det var, nok derfor jeg ikke følte behov for at spørge mere ind til det.

Men kæresten havde lidt flere spørgsmål - og takket været de gode folk på baby.dk kan jeg nu besvare dem. Tak for hjælpen!

Anmeld

2. marts 2010

lillemunk

RumlesMor skriver:

Kan godt forstå hvis du er en smule nervøs, nu hvor du er alene... Men hey, SKULLE det ske midt om natten og det er vigtigt du ligger ned - så skal de nok komme ind. Låst dør eller ej!

Smiler må jo have en nøgle liggende ude... Vi håber jo bare på at vores vand ikke går og da slet ikke i Netto.
men man kan da lige se de t for sig... Griner

Anmeld

2. marts 2010

ekzunz

Jeg fik samme besked dengang jeg ventede Lukas, da han ikke stod fast. Vandet gik kl. 5 om morgenen og jeg ringede til fødegangen som sendte en ambulance. De gad så ikke bære båren ind i huset, så jeg skulle selv gå ud til den.

Jordemoderen blev temmelig knotten da jeg fortalte det, og ville tage fat i Falck - men der skete heldigvis ikke noget.

Jeg synes også at have hørt at det ikke er allesteder man skal lægge sig ned - at der er lidt forskellige holdninger til det...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.