Jeg var til jordemoder i går, og fik overstående besked om at jeg skulle ligge mig ned hvis vandet går i nærmeste fremtid. Noget med at han stadig ligger så højt oppe i livmoderen, at han kan risikere at få navlesnoren om halsen hvis vandet går...
Det er sådan set fint nok - og en let instruks.
Frygter ikke situationen, da jeg ved min sidste fødsel måtte have prikket hul - så kan slet ikke forstille mig at vandet går af sig selv.
Og netop fordi jeg har svært ved at forstille mig situationen glemte jeg helt at spørge nærmere ind til det... Dooh! 
Så lad os sige vandet går! Jeg ligger mig selvfølgelig ned, men hvad så? Hvor længe skal jeg blive liggende der? Er det meningen at jeg skal ringe til fødegangen og afvente instrukser...eller hvad?
- Håber nogen har fået samme meddelse engang, og huskede at spørge mere ind til det??
- Eller endnu bedre, nogen der rent faktisk har prøvet det og har lyst at fortælle lidt mere om en sådan situation???
Kom i øvrigt til at forestille mig nogen temmelig sjove situationer ved pludselig vandafgang i Netto. "Læg dig ned!" -Hvorefter man i forretningens højtalere kan høre følgende meddelse. "Vi gør vores kunder opmærksom på at gulvet kan være vådt i gang 4, og at der i øjeblikket ligger en gravid kvinde og spærrer gangen."

Anmeld