Første dag i Dagplejen..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. marts 2010

Mimic

jeg er også en af dem der holder på at det er bedre at gøre det hurtigt frem for at trække det i langdrag, ofte skaber det mere utryghed for barnet, da mor jo har været med og så lige pludselig er væk.
Min egen datter, blev ikke kørt ind i dagplejen, hun blev som din søn afleveret og jeg tog afsted, det var hamrende hårdt, men hun havde det jo super godt i børnehaven er hun heller ikke blevet kørt ind, hun var på besøg deroppe, og 5 dage efter blev hun afleveret til hendes første dag, og hun er altså ikke et utrygt barn af den grund... Jessica har fra starten været vant til at blive passet af andre og jeg ved ikke om det er det der er medvirkende til at det netop er det der har virket bedst for os.
Så NEJ du er ikke en dårlig mor, du lytter efter de der har erfaringen og vælger at følge deres råd, fordi du inderst inde ved at din søn sagtens kan klare det. hatten af for dig...
Linda

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. marts 2010

hc=k

Linda skriver:

jeg er også en af dem der holder på at det er bedre at gøre det hurtigt frem for at trække det i langdrag, ofte skaber det mere utryghed for barnet, da mor jo har været med og så lige pludselig er væk.
Min egen datter, blev ikke kørt ind i dagplejen, hun blev som din søn afleveret og jeg tog afsted, det var hamrende hårdt, men hun havde det jo super godt i børnehaven er hun heller ikke blevet kørt ind, hun var på besøg deroppe, og 5 dage efter blev hun afleveret til hendes første dag, og hun er altså ikke et utrygt barn af den grund... Jessica har fra starten været vant til at blive passet af andre og jeg ved ikke om det er det der er medvirkende til at det netop er det der har virket bedst for os.
Så NEJ du er ikke en dårlig mor, du lytter efter de der har erfaringen og vælger at følge deres råd, fordi du inderst inde ved at din søn sagtens kan klare det. hatten af for dig...
Linda

Det du lige skrev fik mig næsten til at tude, men på den gode måde.

Jeg er super glad for at jeg ikke er den eneste der bare gør det.

Tusind tak fordi du lige har gjort min dag meget bedre

Anmeld

1. marts 2010

Mimic

hc=k skriver:

Det du lige skrev fik mig næsten til at tude, men på den gode måde.

Jeg er super glad for at jeg ikke er den eneste der bare gør det.

Tusind tak fordi du lige har gjort min dag meget bedre

som en anden også skrev, så er det oftest forældrenes angst der spiller ind på børn og pasning af pædagoger/dagplejere. børn er ret ligeglade, jessica har sjældent tid til at sige farvel, og er altid glad for at se os når hun bliver hentet om aftermiddagen, jeg tror som sagt på at det er det rigtige du har gjort, både for at vise din søn at det ikke er farligt og ved at vise overfor dig selv at han faktisk er ved at være lidt stor og sagtens kan klare sig.

Anmeld

1. marts 2010

tumle81

Først vil jeg lige sige at jeg synes ikke du er en dårlig mor overhovedet...

Jeg ville bare aldrig kunne aflevere mit barn hos en fremmed og så gå fra det. Det ville mit hjerte aldrig kunne holde til, og synes ikke mit barn skal sættes i så ubehagelig en situation. Jeg har haft min datter i to forskellige institutioner pga flytning og begge steder er hun blevet kørt grundigt ind... Det samme gjorde sig gældende da min søn skulle starte, selvom både vi og han kendte stedet da han jo altid var med og aflevere/hente storesøster.

Når lillebror starter til efteråret bliver det på nøjagtig de samme præmisser, der er ingen herhjemme der bare bliver afleveret uden at jeg er sikker på de er trygge og kender pædagogerne bare nogenlunde...

Det er dog dejligt at det gik godt med din søn, men synes det er en meget underlig indstilling din dp mor har... Har aldrig før hørt om at man ikke skal have en indkørings periode..

Knus Kathrina

Anmeld

1. marts 2010

JustAnotherName

Det skal jo ikke handle om forældrens behov, men om barnets!!

Så ingen løsning er den rigtige eller forkerte, om man tager tid til indkøring eller ej. Det må være en sag som vurderes udfra det enkelte barns behov!

Min store datter har været i pasning uden indkøring og med indkøring.
Denne gang gør jeg det MED indkøring, selvom hun er næsten 2½ år og vant til at blive passet ude. For selvom man er "stor", og vant til at blive passet, så er det stadig en stor omvæltning at blive flyttet, og jeg ønsker at bakke min datter op og være der for hende lige nu - I det omfang som HUN behøver!

Anmeld

1. marts 2010

Frejasmor

hc=k skriver:

Jeg tager det slet ikke negativt

Jeg har sådan en DP-mor som rigtig gerne vil snakke med forældrene om alting. Så det skal nok gå alt sammen .

det lyder rigrig dejligt..

Anmeld

9. marts 2010

SaNiNa

puha glæder mig heller ikke til Nicklas skal afleveres og vi ikke er der mere. han skulle have været startet i dag, men han er jo syg så vi er hjmme og her bliver han til han er helt frisk igen og så må vi starte forfra.

jeg mener en indkøring er meget vigtig i forhold til barnet men bedstem osse os mødre. nicklas har aldrig været passet og jeg ville osse helst selv gå hjemme med ham, men det kan desværre bare ikke lade sig gør

syntes det er meget uprof af dp at sige indkøring ikke er nødvendig for barnet kende hende jo ikke

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.