Første dag i Dagplejen..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.376 visninger
26 svar
0 synes godt om
1. marts 2010

hc=k

Nu har jeg lige afleveret Kristopher i dagplejen for aller første gang, jeg troede at det ville være nemmere, men nu kan jeg godt mærke at jeg ikke overhovedet var mentalt forberedt på hvad der var der skulle ske.

Han hylede som han plejer når jeg går fra ham og det gjorde ekstremt ondt i mit hjerte, men det kunne jo ikke nytte noget at jeg stod der og tudede omkap med ham. Jeg gik derfra og følte mig som verdens dårligste mor, jeg ville bare have ham med hjem igen..

Jeg ved at han nok skal få det sjovt og at han med garenti ikke græder hele dagen, men nej hvor er det hårdt at være mor lige nu.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. marts 2010

Honningblomst

Må jeg spørge dig om hvorfor du ikke kører ham ind først..så han er tryg og får en god start?

Anmeld

1. marts 2010

hc=k

Eva skriver:

Må jeg spørge dig om hvorfor du ikke kører ham ind først..så han er tryg og får en god start?

Det er fordi Dagplejeren ikke mener at det er nødvendigt. Hun har 4 sørn der oppe og ingen af dem er blevet kørt ind først. Jeg vil gøre det der er bedst for min søn og jeg er sikker på at det ikke er at blive hos ham halvdelen af dagen og så forlade ham.. Hun ringer naturligvis til mig hvis det er helt galt med ham, men lige til en start giver vi det en chance.

Anmeld

1. marts 2010

Honningblomst

Hvor er det skræmmende en dagplejer udtaler sig sådan. Det er helt sikkert nemmere for hende da det er hurtigere overstået, men hvordan tror du det er for et lille barn at afleveres til en fremmed når det har haft al tryghed ved dig indtil nu.

Jeg synes du skal læse lidt om børn i den alder din søn har og om adskillelse og hvad og hvordan osv...jeg har aldrig nogen sinde hørt om en pædagog eller dagplejer der mener det er bedst for et barn bare at smides ud til en ny verden uden først at være tryg ved hvad der sker.

Jeg er ked af at sige det, men jeg tror virkelig du skader mere end du gavner ved den måde her og så skræmmer det mig at et menneske med det syn på børn er dagplejer.

Min søn starter børnehave i dag og det de sagde var at de ikke ville have at børn bare blev afleveret den første dag. Og det er endda større børn som har en eller anden forståelse for hvad der sker...din søn kan jo ikke engang sætte ord på sit savn eller forstå om du kommer igen eller hvornår.

Knus Eva..

hc=k skriver:

Det er fordi Dagplejeren ikke mener at det er nødvendigt. Hun har 4 sørn der oppe og ingen af dem er blevet kørt ind først. Jeg vil gøre det der er bedst for min søn og jeg er sikker på at det ikke er at blive hos ham halvdelen af dagen og så forlade ham.. Hun ringer naturligvis til mig hvis det er helt galt med ham, men lige til en start giver vi det en chance.

Anmeld

1. marts 2010

FruEllingsen

Kunne godt forestille mig at det må være rigtig hårdt.

Men mon ikke at han får en god dag

Anmeld

1. marts 2010

hc=k

Eva skriver:

Hvor er det skræmmende en dagplejer udtaler sig sådan. Det er helt sikkert nemmere for hende da det er hurtigere overstået, men hvordan tror du det er for et lille barn at afleveres til en fremmed når det har haft al tryghed ved dig indtil nu.

Jeg synes du skal læse lidt om børn i den alder din søn har og om adskillelse og hvad og hvordan osv...jeg har aldrig nogen sinde hørt om en pædagog eller dagplejer der mener det er bedst for et barn bare at smides ud til en ny verden uden først at være tryg ved hvad der sker.

Jeg er ked af at sige det, men jeg tror virkelig du skader mere end du gavner ved den måde her og så skræmmer det mig at et menneske med det syn på børn er dagplejer.

Min søn starter børnehave i dag og det de sagde var at de ikke ville have at børn bare blev afleveret den første dag. Og det er endda større børn som har en eller anden forståelse for hvad der sker...din søn kan jo ikke engang sætte ord på sit savn eller forstå om du kommer igen eller hvornår.

Knus Eva..

Jeg synes du skal tænke over det su skriver før du gør det.

Jeg er meget forarget over at du kan sidde der og klade mig en dårlig mor når du overhovedet ikke kender mig. det finder jeg mig ikke i.

Jeg stoler 100% på at en dame med 33 års erfaring ved hvad hun laver.

Hvis du har flere indvendinger omkring dette indlæg bedes du vendligst holde dem for dig selv.......

Anmeld

1. marts 2010

hc=k

Drømmer skriver:

Kunne godt forestille mig at det må være rigtig hårdt.

Men mon ikke at han får en god dag

Jeg tror også at han nok skal få sig en god dag jo. Hun har jo lovet at ringe hvis det slet ikke går med ham

Anmeld

1. marts 2010

Honningblomst

Jeg kalder dig da ikke dårlig mor, men jeg fortæller dig at sådan en dame ikke står med sandheden og at hun er helt forkert på den. Det er muligt hun har passet børn i mange år og måske mange nok...for den måde hun ser på børn er bestemt ikke sådan man normalt gør og jeg bliver ked af at du som ung ny mor løber ind i en dame som hende for jeg ved at det ikke er i ond mening det du gør..derfor jeg skriver at det bestemt ikke er hensigtsmæssigt at kaste et barn ind i en ny stor verden uden det først har en tryghed og forståelse.brug det da i stedet, og undersøg om denne dame måske er helt forkert på den fremfor at blive fornærmet. Det er dit barn det handler om og jeg ved du vil ham det bedste...ellers havde jeg aldrig skrevet, så havde jeg været ligeglad og siddet og rystet på hovedet...men jeg synes det er synd for din søn og synd for dig at I løber ind et en sådan dagplejer som vidst burde have rykket lidt gennem de år.

Jeg kender gamle dagplejere der straffer små børn fordi de tager legetøj fra andre feks..så isolerer de dem og sætter dem i et hjørne og vender så ryggen til barnet, for at lære dem det..det er så skræmmende og vidner da om mangel på viden...øv..

Knus Eva..

hc=k skriver:

Jeg synes du skal tænke over det su skriver før du gør det.

Jeg er meget forarget over at du kan sidde der og klade mig en dårlig mor når du overhovedet ikke kender mig. det finder jeg mig ikke i.

Jeg stoler 100% på at en dame med 33 års erfaring ved hvad hun laver.

Hvis du har flere indvendinger omkring dette indlæg bedes du vendligst holde dem for dig selv.......

Anmeld

1. marts 2010

steph0804

Jeg arbejder i en vuggestue/børnehave og oplever derfor ofte hvordan det påvirker et barn at starte et nyt og fremmed sted og ligesom tideligere skrevet tror jeg på at det er meget vigtigt at få kørt sit barn ordenligt ind, dermed ikke sagt at du er dårlig mor OVERHOVED, tværtimod vil du som alle andre mødre dit barn dit bedste, jeg synes bare det er en ærgelig måde din dagplejer vælger at tage imod nye børn på, og det ville jeg personligt aldrig gå med til, og synes da du skal tage en snak med hende om hvordan indkørslen af din dreng skal foregå så du kan gå derfra med en god mavefornemmelse

Anmeld

1. marts 2010

Lady Marion <3

Ej for søren , hvad er hun for en dagpleje mor ?

Skal din dreng så være der hele dagen ?

Det havde jeg aldrig gjort , mine børn har altid fået 3 ugers langsom indkøring i institution , Jeg ved hvad der er bedst for mine børn og ingen skal belære mig om andet .  Det har da aldrig været godt for barnet at blive afleveret et fremmed sted , barnet føler jo at verdenen braser fuldstændig sammen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.