Første dag i Dagplejen..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. marts 2010

Valle81

hc=k skriver:

Nu har jeg lige afleveret Kristopher i dagplejen for aller første gang, jeg troede at det ville være nemmere, men nu kan jeg godt mærke at jeg ikke overhovedet var mentalt forberedt på hvad der var der skulle ske.

Han hylede som han plejer når jeg går fra ham og det gjorde ekstremt ondt i mit hjerte, men det kunne jo ikke nytte noget at jeg stod der og tudede omkap med ham. Jeg gik derfra og følte mig som verdens dårligste mor, jeg ville bare have ham med hjem igen..

Jeg ved at han nok skal få det sjovt og at han med garenti ikke græder hele dagen, men nej hvor er det hårdt at være mor lige nu.

Hejsa:0)

Vil bare sige at jeg kan sætte mig ind i dine følelser:0) Det er aldrig nemt.

Håber han får en dejlig dag, og som du skrive selvfølgelig græder han ikke hele dagen, og ja hun skal nok ringe hvis der er noget:0)

Jeg har selv været dagplejer og vil sige at alle børn reagerer anderledes på at starte i pasning. Nogle har behov for laaaaaaaaaaaaaang indkøring og nogle kan klare at blive afleveret helt uden:0)

Og nu kan du jo se hvordan det går, og ellers så må du jo sige, at du er nødt til at have en indkøring til ham:0)

Stort knus

Christina

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. marts 2010

CamiRon

Jeg må sige at jeg er helt enig med det Eva skriver! Hermed kalder jeg dig (heller) ikke for en dårlig mor, men du må bestemt have fået en dårlig dagplejemor eller i hvert fald har hun givet dig dårlig information!!

Jeg har en datter på knap 9 mdr. som skal starte i dagpleje om en måneds tid. Vi har snakket meget med hendes kommende dagplejemor ( som har 22 års erfaring ) om hvilken indkøring Emma skal have. 14 dage lyder aftalen på og de første par dage er det bare et lille besøg hos hende hvor vi så udvider lidt efter lidt. Jeg er selvfølgelig med de første dage...

Puha jeg kunne slet ikke forestille mig at aflevere mit barn til sådan en dame som din søns dagplejemor! Hvad er hun for en?!  Jeg må indrømme at jeg nok efter meget kort tid havde hentet mit barn igen, for min mavefornemmelse ville ikke have været god!

Håber dog at din søn får en god dag hos hende, når nu han er kommet afsted!

Camilla.

Anmeld

1. marts 2010

Frejasmor

Hejsa

Først vil jeg sige at jeg synes ikke du er en dårlig mor

Jeg arbejder som pædagog i en børnehave, så vil lige fortælle dig hvordan vi gør med nye børn..

Vi plejer at tage en snak med forældrene om hvad deres forventning til indkøringen er.

Vi plejer at sige at man kommer den første dag og er sammen med barnet nogle timer og ser det an. Næste dag kommer man igen og ser hvordan det går, og så kommer det jo an på hvordan barnet reagere på nyt sted, nye voksne og mange nye børn.

Nogle har brug for en lang indkøring andre en kort.

Men de nye børn er der som regel et par timer i et par dage, med mor eller far og så skal de være der alene, men som regel ikke en hel dag men måske kun en halv dag.

Men som mor ved du jo helt klart hvad der er bedst for din søn 

Men ville da lige fortælle dig hvordan vi gjorde på mit arbejde..

Håber din dreng får en super dag hos sin DP.

Knus fra mig

Anmeld

1. marts 2010

Mor til Frederic og Freya

hm...

Jeg havde sat 1 hel mdr af til at få ham indkørt... Fordi alle gik rundt og sagde han ville få det så svært ved opstart - da han aldrig har været passet før i sit liv.

Så tropped den 1 dag og havde indstillet mig på at blive der de få timer i start. Men hun gav mig faktisk et los i røven og sagde at det mest er fordi moren er nervøs over at afl, da barnet er ret ligeglad...

Hun blev ved med at spørge om jeg da slet ikke havde noget jeg skulle have lavet hjemme ud at træne mm.

Ganske rigtig Frederic var allerede dybt begravet i legetøj og vinked kun ganske ½ hjertet til sin mor, snøft... Hented ham så han kunne sove til middag hjemme.

Dagen efter aftalte vi at han skulle prøve at sove til middag derude, heller ingen problemer der.

Så tror der gik 4 dage ialt og så har han været der siden, har til dd ikke grædt ved afl - kun når han skal hjem, for der leger de stadig.

Han har aldrig tid til at sige hej hej, eller at vinke. Når kun lige at få ham ud af overtøj før han er væk... Så sidder man så der med hans indendørs sko i hånden og en savlesmæk i den anden...

Anmeld

1. marts 2010

hc=k

Nu har jeg snakket med hende deroppe og Kristopher hygger sig gevaldigt.

De havde været ude at gå tur og han havde sunget sammen med de store drenge lige til han var faldet i søvn.
Jeg har det rigtig godt nu og ved at det går godt.

Anmeld

1. marts 2010

Frejasmor

hc=k skriver:

Nu har jeg snakket med hende deroppe og Kristopher hygger sig gevaldigt.

De havde været ude at gå tur og han havde sunget sammen med de store drenge lige til han var faldet i søvn.
Jeg har det rigtig godt nu og ved at det går godt.

Det er jeg glad for at høre

Dejligt at han er SÅ god til at starte i dagpleje.

Anmeld

1. marts 2010

hc=k

Frejasmor skriver:

Det er jeg glad for at høre

Dejligt at han er SÅ god til at starte i dagpleje.

Jeg er virkelig også glad for at det gik så godt

Anmeld

1. marts 2010

Frejasmor

hc=k skriver:

Jeg er virkelig også glad for at det gik så godt

Det kan jeg godt forstå, det er jo lige sådan alle forældre går håber på det bliver når deres barn skal starte

Jeg håber det fortsætter. Jeg har nogen gange prøvet at hvis det er gået godt den første uge, så går det op for barnet at det er HVER dag, de skal i bh og så bliver de kede af det.

Mrn det er altså ikke for at gøre dig bekymret, ville bare lige sige det. Det går jo også over.

Og hvis man har en super DP er det jo ikke noget problem

Anmeld

1. marts 2010

JustAnotherName

Min store datter (2 år og 5 måneder) er lige startet i en ny vuggestue idag.
Hun er jo vant til at blive passet ude i forvejen, men da dette er et nye sted, med nye voksne, nye børn, nye omgivelser og nye regler, så er hun i indkøring, og jeg har været afsted sammen med hende idag. Og tog hende med hjem, da de andre børn skulle til at spise frokost.
Imorgen tager jeg også med hende, og bliver derhenne til middagsmaden.
Og først på onsdag, går jeg. Så henter jeg hende tidligt.
Og sidst på ugen skal hun sove middagslur derovre, og så ringer de til mig, når hun er vågnet.
Jeg har sat en uge (5 hverdage) af til det, så hun kan få en rolig opstart.

Hun er så stor, og ville godt kunne klare at jeg gik allerede imorgen.
Men jeg vil hellere have brugt "en dag for meget på det", og vide at hun får en god start og føler sig tryg, fremfor at gå for hurtigt frem, og dermed opleve, at hun bliver utryg og ked af det.

Min datter startede med at gå i dagpleje. Og der var der heller ikke som sådan noget indkøring. Vi var på besøg en time den første dag. Ellers gik jeg og kom tidligt igen. Og så var hun bare igang. Det gik heldigvis fint!
Men det skal være DIN BESLUTNING, hvordan det skal foregå - hvad du og din søn har brug for og har det bedst med. Det kan dagplejeren jo ikke vurdere, eftersom at hun endnu ikke kender din søn!

Men når det er sagt, så tror jeg skam også på, at det er godt at forældrene går og giver dagplejen/pædagogerne plads til at komme tættere ind på livet af ens barn. Det lægger jo en dæmper på, når mor er tilstede, for så søger barnet naturligt sin forældre.
Så selvom der er gråd og tårer, når man siger farvel, så er det jo kun en positiv ting, at barnet foretrækker sin mor. Men gråden stopper jo hurtigt igen (ellers skal man selvfølgelig have et opkald og vide besked om det, hvis barnet fortsætter med at være meget ulykkelig)
Hvis gråden stopper og dagen går godt, så tror jeg på, at det nok skal gå fint. Men hvis barnet lider slemt af savn og er ked af det hele tiden, så har det nok brug for en længere introduktion til alt det nye, og hjælp fra mor til at lære at blive tryg ved det hele.

Jeg håber din søn hurtigt stoppede med at græde, og har haft en god dag.

Og din dårlige samvittighed er ubegrundet.
Du er en god mor, som giver din søn plads til at udvikle sig! 

Anmeld

1. marts 2010

hc=k

Frejasmor skriver:

Det kan jeg godt forstå, det er jo lige sådan alle forældre går håber på det bliver når deres barn skal starte

Jeg håber det fortsætter. Jeg har nogen gange prøvet at hvis det er gået godt den første uge, så går det op for barnet at det er HVER dag, de skal i bh og så bliver de kede af det.

Mrn det er altså ikke for at gøre dig bekymret, ville bare lige sige det. Det går jo også over.

Og hvis man har en super DP er det jo ikke noget problem

Jeg tager det slet ikke negativt

Jeg har sådan en DP-mor som rigtig gerne vil snakke med forældrene om alting. Så det skal nok gå alt sammen .

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.