Hvordan holdte i barnedåb?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. februar 2010

Liljesilas

Low skriver:

Jeg kigger også med og prøver at få idér .

Jeg har termin den 15 juni og vi har en dåbskjole her i familien som vi bruger til familiens børn og denpasser til størrelsen 3 mdr. ca så vores dåb bliver i sep. og der er jeg lidt bange for at det er for koldt til at sidde udenfor hvilket jeg gerne ville.

Så jeg sidder og får nogle idér hen af vejen

Hilsen Ditte, 24+5

Hejsa.

Du har termin 4 dage før mig så

Vi har snakket om at holde det udendørs, og så håbe på vejret er godt omkring August. Måske du er heldig at han/hun kan passe kjolen før Ellers er indendørs jo lige så godt, på en anden måde.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. februar 2010

Low

mayapigen skriver:

Hejsa.

Du har termin 4 dage før mig så

Vi har snakket om at holde det udendørs, og så håbe på vejret er godt omkring August. Måske du er heldig at han/hun kan passe kjolen før Ellers er indendørs jo lige så godt, på en anden måde.

Okay .

Jeg tror bare vi bliver mange for både min og Brians familie er ret stor så der ville ikke rigtig være plads her hvor jeg bor eller hvor han bor. Så hvis vi skal holde det indefor så skal vi nok leje et lokale men hvis jeg kunne sparre de penge ved at holde det udenfor(og så er det også hyggeligt udenfor hvis vejret er godt og lækkert) så kunne det være lækkert .

Men der er noget tid endnu men jeg tænker stadig på det det kender du vel også godt til

Anmeld

1. marts 2010

Liljesilas

Low skriver:

Okay .

Jeg tror bare vi bliver mange for både min og Brians familie er ret stor så der ville ikke rigtig være plads her hvor jeg bor eller hvor han bor. Så hvis vi skal holde det indefor så skal vi nok leje et lokale men hvis jeg kunne sparre de penge ved at holde det udenfor(og så er det også hyggeligt udenfor hvis vejret er godt og lækkert) så kunne det være lækkert .

Men der er noget tid endnu men jeg tænker stadig på det det kender du vel også godt til

Ja det kender jeg vist godt til haha. Jeg synes bare det er dejligt at have en ide om hvad man vil, og hvor mange penge man skal sparer op

Man kan jo slet ikke vente til den lille kommer.

Anmeld

1. marts 2010

mor-til-vanessa

mayapigen skriver:

Det lyder lidt ligesom den måde jeg havde tænkt mig det skulle være på. Jeg tror jeg kunne tænke mig noget udendørs til sommer, men noget buffet af en art. Ikke det helt store, men rigtig hyggeligt. Jeg tror folk er lidt ligeglade med hvor meget de får at spise, bare de er med til at fejre min søn.  Naturligvis skal der være mad nok, men har bare ikke tænkt mig at bruge mange penge på det. Men det er vel heller ikke maden der er afgørende for om folk får en hyggelig oplevelse.

Tak for de gode ideer! Og jeg håber festen var vellykket

jo tak den var super vellykket.

og vi havde masser af mad og folk gik derfra mætte så det kan godt lade sig gøre uden at dankortet er glødende bagefter 

held og lykke

Anmeld

1. marts 2010

Pige2009

Jeg tror, det er en udbredt misforståelse, at det er meget dyrt at få mad udefra til barnedåb ift. at lave det selv Jeg holder selv en meget afdæmpet og stille barnedåb, og jeg synes, jeg holder prisen nede i et temmelig lavt leje. Vi bliver 27 voksne og 3 børn, og regnestykket ser sådan ud:

Leje af lokale fredag-søndag: 500 kr.
Mad inkl. kage: 3000 kr.
Drikkevarer: 1200 kr.
Bordpynt, blomster mm.: 300 kr.
Ialt: 5000 kr.

Det synes jeg ikke er galt, og jeg føler ikke, jeg kan gøre det billigere, selv om jeg lavede alt maden selv. Fordelen er også, at jeg ikke skal stå med alt det arbejde, der unægteligt er ved at lave maden selv.

K.h. Linda

Anmeld

1. marts 2010

XXSS

mayapigen skriver:

Ja fordi gæsterne er der vel også kun nogle timer? Jeg synes altså det lydder som to meget gode måder at gøre det på!

Hey igen.

Vores gæster var der faktisk i ret lang tid. (min familie fra jylland blev self. længe), men vores barnedåb blev holdt på en lørdag, da det var helligdag der, og da vejret bare var super godt, så sad alle bare og snakkede til helt ud på aftenen, men selvfølgelig ikke med tanke på at der skulle være mad til aften også. De andre barnedåbe jeg har været til,  har været om søndagen, så det har varet i nogle timer - det var fint.

Og det er bestemt et hit at være i haven

Anmeld

1. marts 2010

L-Mortil3

Vi holdte det hos os selv, kun den nærmeste familie, 13 personer ialt Maden var hjemmelavet og bestod af; Tarteletter med kylling og asparges, Rugbrødsbord med ribbensteg, frækkedæller, medister pølse. Til dessert var der ananas og pærer med vanillecreme.

Tror vi alt i alt brugte max 2000 kr, og det var til indkøb af mad og leje af borde

Anmeld

1. marts 2010

BetonSlotsPrinsesserne

hejsa... Jeg holdte barnedåb da Astrid var 3uger.
Vi var 12. Mad: forrest hovedret og dessert. Tarteletter(staves?), kalkunbryst med kartofler og sovs (ka ikke huske hvilken) Og desserten var så islagkage.

Kaffen var der lagkage og frugtanretning..

Anmeld

1. marts 2010

trinela

På Karolines køkkens hjemmeside  http://www.arla.dk/Karolines-Kokken er der mange gode ideer til mad og planlægning.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.