Hvordan holdte i barnedåb?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.748 visninger
30 svar
0 synes godt om
28. februar 2010

Liljesilas

Hejsa møder.

Hvordan holdte i barnedåb? Hvor mange var med, hvad spiste i og hvor mange penge brugte i på det?

Hilsen Maya

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. februar 2010

XXSS

Heysa Maya

Vi holdte barnedåb sidste år i maj, den eneste dag, hvor vejret nærmede sig hedebølge (de andre dage stod det ned i stænger). vi havde købt nogle pavillioner - som vi slog op i vores lille have på terassen, hvor vi så sad 22 mennesker. Den nærmeste familie (forældre, bedsteforældre) samt de nærmeste vennepar.

Vi lavede selv noget buffetmad og kage og så havde vi købt noget blandet drikkelse.

Det var en rigtig dejlig dag og rent prismæssigt, ved jeg faktisk ikke, hvad det løb op i vil skyde på 4-5000 kr. samlet ca. (kan faktisk ikke helt huske det, da jeg lavede noget af maden i god tid og frøs ned).

Men for os var det rart, at vi ikke skulle til at betale for maden udefra og at vi ikke skulle ud og leje lokale - for det er nok det der koster mest vil jeg tro.

Knus Tanja 19+2 

Anmeld

28. februar 2010

Liljesilas

Og undskyd mine stavefejl haha.

Anmeld

28. februar 2010

XXSS

Maden: Jeg lavede; salater, bøffer, pølser, frikadeller, flødekartofler, brød, kage, frugt - vi grillede den dag så det var super nemt.

Hvad har du i tankerne?

Denne gang bliver vores barnedåb omkring juletid, først i det nye år så der kan vi ikke være ude - så der skal vi lige finde ud, af hvad vi så gør, man kan jo altid lave en masse blandet.

Til min datters 1 års fødselsdag var vi 26 og jeg lavede, pizzasnegle, pølser til ungerne, hjemmebagte boller med diverse pålæg, frugt og lidt blandet snacks, samt et tonsvis af lækre muffins - mere behøver det jo rent faktisk ikke være - så det kan godt være, at det bliver sådan til næste barnedåb  Folk var glade og tilfredse og blev mætte - så det var jo hovedsagen.

Knus herfra

Anmeld

28. februar 2010

Liljesilas

Tanja78 skriver:

Heysa Maya

Vi holdte barnedåb sidste år i maj, den eneste dag, hvor vejret nærmede sig hedebølge (de andre dage stod det ned i stænger). vi havde købt nogle pavillioner - som vi slog op i vores lille have på terassen, hvor vi så sad 22 mennesker. Den nærmeste familie (forældre, bedsteforældre) samt de nærmeste vennepar.

Vi lavede selv noget buffetmad og kage og så havde vi købt noget blandet drikkelse.

Det var en rigtig dejlig dag og rent prismæssigt, ved jeg faktisk ikke, hvad det løb op i vil skyde på 4-5000 kr. samlet ca. (kan faktisk ikke helt huske det, da jeg lavede noget af maden i god tid og frøs ned).

Men for os var det rart, at vi ikke skulle til at betale for maden udefra og at vi ikke skulle ud og leje lokale - for det er nok det der koster mest vil jeg tro.

Knus Tanja 19+2 

Ved godt jeg er i god tid, men vi spekulere nemlig over hvordan vi vil holde den (da vi gerne vil gøre det inden sommeren er væk.) God ide at gøre det udendørs og med hjemmelavet mad, så sparre man en del penge!

Anmeld

28. februar 2010

Liljesilas

Tanja78 skriver:

Maden: Jeg lavede; salater, bøffer, pølser, frikadeller, flødekartofler, brød, kage, frugt - vi grillede den dag så det var super nemt.

Hvad har du i tankerne?

Denne gang bliver vores barnedåb omkring juletid, først i det nye år så der kan vi ikke være ude - så der skal vi lige finde ud, af hvad vi så gør, man kan jo altid lave en masse blandet.

Til min datters 1 års fødselsdag var vi 26 og jeg lavede, pizzasnegle, pølser til ungerne, hjemmebagte boller med diverse pålæg, frugt og lidt blandet snacks, samt et tonsvis af lækre muffins - mere behøver det jo rent faktisk ikke være - så det kan godt være, at det bliver sådan til næste barnedåb  Folk var glade og tilfredse og blev mætte - så det var jo hovedsagen.

Knus herfra

Jamen vi har det på den måde, at vi ikke gider at bruge helt vildt mange penge på en barnedåb - det skal bare være super hyggeligt. Fordi så vil vi heller sætte pengene ind på en børne opsparing. Men vi har planer om at invitere ca. 25 med, og så skal det være udenfor hvis vi kan få det tilrettelagt. Ellers holder vi det hjemme i vores lejlighed, da der er god plads.

Anmeld

28. februar 2010

XXSS

Sådan har jeg det også! - sålænge det bare er hyggeligt. Men synes alligevel hurtigt det løber op, hvis man skal købe drikkevare og noget mad. Jeg ved selvfølgelig ikke hvor meget for meget er?

Og ja det er super fedt når man kan være ude, vi nød det helt vildt. Men det gik også fint til den anden fest at sidde i stuen, folk tilrettelægger sig bare efter forholdene og det er jo fedt

Anmeld

28. februar 2010

Liljesilas

Tanja78 skriver:

Sådan har jeg det også! - sålænge det bare er hyggeligt. Men synes alligevel hurtigt det løber op, hvis man skal købe drikkevare og noget mad. Jeg ved selvfølgelig ikke hvor meget for meget er?

Og ja det er super fedt når man kan være ude, vi nød det helt vildt. Men det gik også fint til den anden fest at sidde i stuen, folk tilrettelægger sig bare efter forholdene og det er jo fedt

Jeg har to valgmulighedder lige nu. Det er enten at holde det med 3 retters menu - eller som du gjorde det (kender en kok.) Eller at servere noget i retningen af det du serverede til fødselsdagen. Begge dele kan jo gøres, men jeg kan bare ikke finde ud af om det går and?

Anmeld

28. februar 2010

DK

Vi inviterede søskende+kærester/ægtefæller, forældre og hver vores oldemor, plus vores "husven" der også var fadder.

Så vi var 32 personer! Vi holdt det derhjemme og fik frokost (skinke, tærter, brød, ost, salat og kage/frugt bord). Vi fik det leveret udefra.

Det var stille og roligt og super hyggeligt. Præcis som vi ønskede det! For mig er barnedåb kun for den næreste familie, og ikke en storstilet fest. Altså det er jo søndag formiddag med spædbarn!

Anmeld

28. februar 2010

XXSS

Helt klart det der er nemmest, her var begge dele et hit og uden det store besvær.. Meget af det kunne jeg lave dage i forvejen, så der var ingen problemer.. Synes også at det skal være enkelt og let

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.