Hvordan holdte i barnedåb?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. februar 2010

Liljesilas

DK skriver:

Vi inviterede søskende+kærester/ægtefæller, forældre og hver vores oldemor, plus vores "husven" der også var fadder.

Så vi var 32 personer! Vi holdt det derhjemme og fik frokost (skinke, tærter, brød, ost, salat og kage/frugt bord). Vi fik det leveret udefra.

Det var stille og roligt og super hyggeligt. Præcis som vi ønskede det! For mig er barnedåb kun for den næreste familie, og ikke en storstilet fest. Altså det er jo søndag formiddag med spædbarn!

Det lød rigtig hyggeligt. Ja nemlig sådan har vi det også. Vi inviterer dog vores fælles nære venner med, da de har stor betydning i vores liv, og fordi vi har en lille familie. Dejligt med gode ideer

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. februar 2010

Liljesilas

Tanja78 skriver:

Helt klart det der er nemmest, her var begge dele et hit og uden det store besvær.. Meget af det kunne jeg lave dage i forvejen, så der var ingen problemer.. Synes også at det skal være enkelt og let

Ja fordi gæsterne er der vel også kun nogle timer? Jeg synes altså det lydder som to meget gode måder at gøre det på!

Anmeld

28. februar 2010

LMM

mayapigen skriver:

Hejsa møder.

Hvordan holdte i barnedåb? Hvor mange var med, hvad spiste i og hvor mange penge brugte i på det?

Hilsen Maya

Vi har godt nok ikke holdt barnedåb endnu, men den skal holdes i mine svigerforældres have hvor vi skal have en lækker salat/pasta buffe og hvor der bliver grillet en masse forskellig slags kød.. (gør det selv ) Vi er en meget, meget stor familie(lidt over 100), så festen bliver holdt som en slags åben hus/have og så står dagen på hygge og solskind!! og en masse lækkkkkker mad!

Anmeld

28. februar 2010

Liljesilas

LMM skriver:

Vi har godt nok ikke holdt barnedåb endnu, men den skal holdes i mine svigerforældres have hvor vi skal have en lækker salat/pasta buffe og hvor der bliver grillet en masse forskellig slags kød.. (gør det selv ) Vi er en meget, meget stor familie(lidt over 100), så festen bliver holdt som en slags åben hus/have og så står dagen på hygge og solskind!! og en masse lækkkkkker mad!

lyder super hyggeligt! God ide, og vi skal nok også holde i mine svigerforældres have. Hvor meget regner du så med det bliver prismessigt?

Anmeld

28. februar 2010

Bom

Jeg har lige hjulpet til min venindes barnedåb idag, vi hjalp i køkkenet..

De holdte det der hjemme, og sus lavede selv maden.. Vi fik ung kalvesteg (tror jeg det hed), med kartofler, sovs og waldof salat (hjemmelavet) og tyttebær og asier.. Til dessert havde sus selv lavet is med varm chokolade creme til, og så en rigtig fin lagkage til kaffen med småkager og slik..
Skøn mad...  Jeg kan jo selvfølgelig ikke sige hvad det har kostet.. Men en rigtig hyggelig dag, hvor de havde inviteret 33 incl børn..

Anmeld

28. februar 2010

LMM

mayapigen skriver:

lyder super hyggeligt! God ide, og vi skal nok også holde i mine svigerforældres have. Hvor meget regner du så med det bliver prismessigt?

Vi har ca 10.000 ialt!! vi laver alt maden selv, derfor et salat/pasta bord, det kan laves dagen før og skal servers kold! vi køber billigt ind i aldi, rema og fakta!! og øl og sodavand i tyskland! men er sikker på at det bliver under 10.000!

og vi kan låne nogle festtelt igennem venner! og så låner vi havebordere af venner og famillie! og køber metervare af blå valour due..

Hvis du søger på google under barnedåb, pynt eller fest eller borddækning kommer der en masse billeder med ideer!! det gjorde vi! og ved lige hvordan det skal være..

Har overvejet at lave chokolade muffins til kaffen med forskellige slags blå pynt og glasur..

Anmeld

28. februar 2010

mor-til-vanessa

mayapigen skriver:

Hejsa møder.

Hvordan holdte i barnedåb? Hvor mange var med, hvad spiste i og hvor mange penge brugte i på det?

Hilsen Maya

hej maya

har lige holdt baredåb idag.

vi holdte den i min mors lejlighed. vi havde ikke nogen speciel borddækning. folk sad hvor de ville sidde. vi havde selv lavet mad, så det var sådan en buffe (ved ikk om det er stavet rigtig)

vi havde delt det lidt op så vi alle lavet noget mad. mig, mine 2 søstre, mor og stefar og min far som tog sodavand med. tror det er blevet omkring 2500 kr og vi var 22 pers. og vi har massere mad tilovers

det behøves ikke være stort og flot synes jeg. bare det er hyggeligt

knus liv

Anmeld

28. februar 2010

Low

Jeg kigger også med og prøver at få idér .

Jeg har termin den 15 juni og vi har en dåbskjole her i familien som vi bruger til familiens børn og denpasser til størrelsen 3 mdr. ca så vores dåb bliver i sep. og der er jeg lidt bange for at det er for koldt til at sidde udenfor hvilket jeg gerne ville.

Så jeg sidder og får nogle idér hen af vejen

Hilsen Ditte, 24+5

Anmeld

28. februar 2010

Liljesilas

livpultz skriver:

hej maya

har lige holdt baredåb idag.

vi holdte den i min mors lejlighed. vi havde ikke nogen speciel borddækning. folk sad hvor de ville sidde. vi havde selv lavet mad, så det var sådan en buffe (ved ikk om det er stavet rigtig)

vi havde delt det lidt op så vi alle lavet noget mad. mig, mine 2 søstre, mor og stefar og min far som tog sodavand med. tror det er blevet omkring 2500 kr og vi var 22 pers. og vi har massere mad tilovers

det behøves ikke være stort og flot synes jeg. bare det er hyggeligt

knus liv

Det lyder lidt ligesom den måde jeg havde tænkt mig det skulle være på. Jeg tror jeg kunne tænke mig noget udendørs til sommer, men noget buffet af en art. Ikke det helt store, men rigtig hyggeligt. Jeg tror folk er lidt ligeglade med hvor meget de får at spise, bare de er med til at fejre min søn.  Naturligvis skal der være mad nok, men har bare ikke tænkt mig at bruge mange penge på det. Men det er vel heller ikke maden der er afgørende for om folk får en hyggelig oplevelse.

Tak for de gode ideer! Og jeg håber festen var vellykket

Anmeld

28. februar 2010

Liljesilas

LMM skriver:

Vi har ca 10.000 ialt!! vi laver alt maden selv, derfor et salat/pasta bord, det kan laves dagen før og skal servers kold! vi køber billigt ind i aldi, rema og fakta!! og øl og sodavand i tyskland! men er sikker på at det bliver under 10.000!

og vi kan låne nogle festtelt igennem venner! og så låner vi havebordere af venner og famillie! og køber metervare af blå valour due..

Hvis du søger på google under barnedåb, pynt eller fest eller borddækning kommer der en masse billeder med ideer!! det gjorde vi! og ved lige hvordan det skal være..

Har overvejet at lave chokolade muffins til kaffen med forskellige slags blå pynt og glasur..

1000 tak for de gode råd, jeg må på google og søge lidt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.