STREJKE - Hvad gør I ???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. maj 2008

1977

Profilbillede for 1977
heaven skriver:

Du får bestemt ikke hug, du har ret til din mening. Jeg har også min mening, jeg får en lav løn ift det ansvar det er at passe børn..... Så jeg vil have mere i løn og bedre arbejdsforhold - jeg stemte nej til forliget, og jeg har det godt med det, og JEG STØTTER STREJKEN FULDT UD:)

Jannie - gog.

Hej Jannie,

Jeg er altså ved at være pænt nysgerig. Hvilken løn mener du (i) er den "korrekte" løn?

Jeg ved min mor ville opnå 27.000 om 3 år ved det nedstemte forlig, og det synes jeg da er en pæn løn for 37 timer + personalemøde.

Ikke at jeg ikke under jer en lønforhøjelse, men jeg vil da gerne høre hvad i "forventer" i skal have. Sådan lidt mere konkret i stedet for bare mere i løn.

(H)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. maj 2008

heaven

Jeanne skriver:

Hej Jannie,

Jeg er altså ved at være pænt nysgerig. Hvilken løn mener du (i) er den "korrekte" løn?

Jeg ved min mor ville opnå 27.000 om 3 år ved det nedstemte forlig, og det synes jeg da er en pæn løn for 37 timer + personalemøde.

Ikke at jeg ikke under jer en lønforhøjelse, men jeg vil da gerne høre hvad i "forventer" i skal have. Sådan lidt mere konkret i stedet for bare mere i løn.

(H)

Hey du.

Sorry det sene svar, havde ikke set du havde skrevet....

Åhhhh, det er jo egentlig et svært spg du stiller, men jeg skal prøve at svare dig-

Ved ikke hvad en korrekt løn er. Jeg synes egentlig alle der har med mennesker at gøre, burde få meget mere i løn. Men selvfølgelig forsvare jeg primært mit eget fag.
Jeg ville jo ikke blive en mere dygtig eller engageret pæd ved at få 150 i timen f.eks... og jeg har heller ikke valgt faget for at "tjene penge", hvis du forstår. Men når det er sagt, ja så synes jeg ikke at 122 kr i timen (for mit vedkommende) matcher det stor ansvar, jeg har i min hverdag. Andre har selvfølgelig også ansvar i deres job ja - men jeg har med mennesker at gøre, og det er samfundets fremtid, jeg står med. Vi skal være blæksprutte fra vi møder ind til vi går hjem, og har mange funktioner i hverdagen. Jeg skal være rollemodel, bliver en form for opdrager ( ved godt det kan trigge nogen, men det er sådan det automatisk bliver, når man har børnene så meget som vi har). Vi får stukket flere og flere opgaver/krav ud i institutionerne, men ressourcerne følger ikke med, og det synes jeg er forkert. Vi har en enormt stresset hverdag. Jeg vil gerne lave observationer, læreplaner, børnemiljøplaner og alt det andet, men min tid går fra børnene. Og det er også der ressourcerne - eller mangel på samme - kommer ind. Derfor vil jeg gerne have bedre arbejdeforhold, og det synes jeg også en lønstigning er en del af...

håber det gav lidt mening??

Jannie.

Anmeld

24. maj 2008

BellaT

heaven skriver:

Jeanne skriver:

Hej Jannie,

(H)

Hey du.

Åhhhh, det er jo egentlig et svært spg du stiller, men jeg skal prøve at svare dig-

Ved ikke hvad en korrekt løn er. Jeg synes egentlig alle der har med mennesker at gøre, burde få meget mere i løn. Men selvfølgelig forsvare jeg primært mit eget fag.
Jeg ville jo ikke blive en mere dygtig eller engageret pæd ved at få 150 i timen f.eks... og jeg har heller ikke valgt faget for at "tjene penge", hvis du forstår. Men når det er sagt, ja så synes jeg ikke at 122 kr i timen (for mit vedkommende) matcher det stor ansvar, jeg har i min hverdag. Andre har selvfølgelig også ansvar i deres job ja - men jeg har med mennesker at gøre, og det er samfundets fremtid, jeg står med. Vi skal være blæksprutte fra vi møder ind til vi går hjem, og har mange funktioner i hverdagen. Jeg skal være rollemodel, bliver en form for opdrager ( ved godt det kan trigge nogen, men det er sådan det automatisk bliver, når man har børnene så meget som vi har). Vi får stukket flere og flere opgaver/krav ud i institutionerne, men ressourcerne følger ikke med, og det synes jeg er forkert. Vi har en enormt stresset hverdag. Jeg vil gerne lave observationer, læreplaner, børnemiljøplaner og alt det andet, men min tid går fra børnene. Og det er også der ressourcerne - eller mangel på samme - kommer ind. Derfor vil jeg gerne have bedre arbejdeforhold, og det synes jeg også en lønstigning er en del af...

Jannie.

Hej igen Jannie:D.

Tak fordi du uddybte lidt hvad det er I vil med den strejke. For efterhånden lyder det bare (i medierne) som om det er lønstigning, lønstigning, lønstigning I er ude efter.

Men jeg synes heller ikke man skal "nedgøre" fabriksarbejde og andet hårdt manuelt arbejde. For det slider på kroppen og kan give skader senere i livet. Derfor synes jeg også at dem der arbejder med det har ret til en god løn. Men så kan de selvfølgelig også bare strejke jo. Men altså..
Men ja, det er et kæmpe ansvar I har. Og alle der arbejder med mennesker skal have en god løn, men så igen, det har vi alle ret til. Ja, jo jeg synes det er svært det her.:S Kan ikke helt finde ud af hvad jeg mener, da jeres løn, for mit vedkommende, ser ganske iorden ud. Men det er jo heller ikke kun løn I vil have.. Og jeg har aldrig været pædagog og ved ikke hvordan jeres hverdag ser ud...:S
Ved egentlig ikke lige hvad jeg vil med det her indlæg. Reagerede bare på det der du skrev med fabriksarbejde.

Knus fra Helle...

Anmeld

24. maj 2008

heaven

Miiikro skriver:

heaven skriver:

Jeanne skriver:

Hej Jannie,

(H)

Hey du.

Jannie.

Tak fordi du uddybte lidt hvad det er I vil med den strejke. For efterhånden lyder det bare (i medierne) som om det er lønstigning, lønstigning, lønstigning I er ude efter.

Men jeg synes heller ikke man skal "nedgøre" fabriksarbejde og andet hårdt manuelt arbejde. For det slider på kroppen og kan give skader senere i livet. Derfor synes jeg også at dem der arbejder med det har ret til en god løn. Men så kan de selvfølgelig også bare strejke jo. Men altså..
Men ja, det er et kæmpe ansvar I har. Og alle der arbejder med mennesker skal have en god løn, men så igen, det har vi alle ret til. Ja, jo jeg synes det er svært det her.:S Kan ikke helt finde ud af hvad jeg mener, da jeres løn, for mit vedkommende, ser ganske iorden ud. Men det er jo heller ikke kun løn I vil have.. Og jeg har aldrig været pædagog og ved ikke hvordan jeres hverdag ser ud...:S
Ved egentlig ikke lige hvad jeg vil med det her indlæg. Reagerede bare på det der du skrev med fabriksarbejde.

Knus fra Helle...

hey du.

åh nej, jeg håber ikke at det læses som om jeg nedgør fabriksarbejde!!! det vil jeg bestemt ikk....
Jeg prøver bare at understrege det kæmpe menneskelige ansvar vi har som pæd (som sagt er det lige det fag jeg repræsenterer). Og der går rigtig mange børn rundt, som villle have godt at vi havde flere ressourcer at gøre med - og man kan sige at det kan få fatale følger, hvis vi misser børn, fordi det går så fu.... stærkt. Og det er desværre det der sker. Hvis en fabriksarbejder bestiller en forkert vare, kan det genbestilles, og det har ikke betydning for menneskets trivsel og velvære .... Igen understreger jeg lige, at vi jo bestemt ikke kan undvære fabriksarbejdere - bestemt ikke, det er bare for at illustrere...
Det kan bare få så stor konsekvenser, hvis vi taber børnene - og mit hjerte gør så forbandet ondt, hver gang jeg ser et barn jeg ikke har tid til at tage mig af, selv om dets adfærd skriger på hjælp.... Så derfor råber vi nu op, og for mig betyder det ikke så meget om jeg får 122 eller 150 i timen - jeg elsker mine børn og mit arbejde generelt. Hvis jeg ville tjene en fed løn, skulle jeg ikke være pædagog. Men dermed ikke sagt, jeg ikke synes en generel forbedring af vores arbejdsfelt er nødvendig, og jeg synes deriblandt at lønnen burde passe bedre til vores ansvar.

Jannie

Anmeld

24. maj 2008

1977

Profilbillede for 1977
[citat][f][småt]heaven skriver:[/småt][/f] hey du. åh nej, jeg håber ikke at det læses som om jeg nedgør fabriksarbejde!!! det vil jeg bestemt ikk.... Jeg prøver bare at understrege det kæmpe menneskelige ansvar vi har som pæd (som sagt er det lige det fag jeg repræsenterer). Og der går rigtig mange børn rundt, som villle have godt at vi havde flere ressourcer at gøre med - og man kan sige at det kan få fatale følger, hvis vi misser børn, fordi det går så fu.... stærkt. Og det er desværre det der sker. Hvis en fabriksarbejder bestiller en forkert vare, kan det genbestilles, og det har ikke betydning for menneskets trivsel og velvære .... Igen understreger jeg lige, at vi jo bestemt ikke kan undvære fabriksarbejdere - bestemt ikke, det er bare for at illustrere... Det kan bare få så stor konsekvenser, hvis vi taber børnene - og mit hjerte gør så forbandet ondt, hver gang jeg ser et barn jeg ikke har tid til at tage mig af, selv om dets adfærd skriger på hjælp.... Så derfor råber vi nu op, og for mig betyder det ikke så meget om jeg får 122 eller 150 i timen - jeg elsker mine børn og mit arbejde generelt. Hvis jeg ville tjene en fed løn, skulle jeg ikke være pædagog. Men dermed ikke sagt, jeg ikke synes en generel forbedring af vores arbejdsfelt er nødvendig, og jeg synes deriblandt at lønnen burde passe bedre til vores ansvar. Jannie [/citat] Hej igen, ja jeg er helt med på hvad du mener :D Jeg kan bare ikke lade være med at tænke på, at BUPL over flere omgange har kæmpet som andet end jeres løn. Der er kæmpet for mere ferie, omsogsdage og pension. Så er det ikke mere dem som har "nosset" i det? Jeg mener...hvis de havde kæmpet for en højere løn ved de sidste 2-3 forhandlinger, så ville i jo i dag have et størrer beløb. Så det er jo BUPLs skyld og ikke regeringen (KL) som har glemt jer. Det er da BUPL som er ansvarlig for jeres "efterslæb" Men det er en generel ting for flere fagområder. Der er kæmpet for ferie og "goder" og i den proces er lønnen nedprioteret. Det er jo altid nemt at se det hele i bagklogsskabet lys ;) Jeg synes også at i fortjener end højere løn, men jeg tror også det er nemmere at få en mellemstor ved 2 overenskomster (fx 10% ved begge), istedet for at forlange en "kæmpe" lønstigning ved 1 (det er 15% ik'?). (H)

Anmeld

24. maj 2008

heaven

[citat][f][småt]Jeanne skriver:[/småt][/f] [citat][f][småt]heaven skriver:[/småt][/f] hey du. åh nej, jeg håber ikke at det læses som om jeg nedgør fabriksarbejde!!! det vil jeg bestemt ikk.... Jeg prøver bare at understrege det kæmpe menneskelige ansvar vi har som pæd (som sagt er det lige det fag jeg repræsenterer). Og der går rigtig mange børn rundt, som villle have godt at vi havde flere ressourcer at gøre med - og man kan sige at det kan få fatale følger, hvis vi misser børn, fordi det går så fu.... stærkt. Og det er desværre det der sker. Hvis en fabriksarbejder bestiller en forkert vare, kan det genbestilles, og det har ikke betydning for menneskets trivsel og velvære .... Igen understreger jeg lige, at vi jo bestemt ikke kan undvære fabriksarbejdere - bestemt ikke, det er bare for at illustrere... Det kan bare få så stor konsekvenser, hvis vi taber børnene - og mit hjerte gør så forbandet ondt, hver gang jeg ser et barn jeg ikke har tid til at tage mig af, selv om dets adfærd skriger på hjælp.... Så derfor råber vi nu op, og for mig betyder det ikke så meget om jeg får 122 eller 150 i timen - jeg elsker mine børn og mit arbejde generelt. Hvis jeg ville tjene en fed løn, skulle jeg ikke være pædagog. Men dermed ikke sagt, jeg ikke synes en generel forbedring af vores arbejdsfelt er nødvendig, og jeg synes deriblandt at lønnen burde passe bedre til vores ansvar. Jannie [/citat] Hej igen, ja jeg er helt med på hvad du mener :D Jeg kan bare ikke lade være med at tænke på, at BUPL over flere omgange har kæmpet som andet end jeres løn. Der er kæmpet for mere ferie, omsogsdage og pension. Så er det ikke mere dem som har "nosset" i det? Jeg mener...hvis de havde kæmpet for en højere løn ved de sidste 2-3 forhandlinger, så ville i jo i dag have et størrer beløb. Så det er jo BUPLs skyld og ikke regeringen (KL) som har glemt jer. Det er da BUPL som er ansvarlig for jeres "efterslæb" Men det er en generel ting for flere fagområder. Der er kæmpet for ferie og "goder" og i den proces er lønnen nedprioteret. Det er jo altid nemt at se det hele i bagklogsskabet lys ;) Jeg synes også at i fortjener end højere løn, men jeg tror også det er nemmere at få en mellemstor ved 2 overenskomster (fx 10% ved begge), istedet for at forlange en "kæmpe" lønstigning ved 1 (det er 15% ik'?). (H) [/citat] Jeg er helt enig i at BUPL ikke har håndteret vores sag lige godt, de sidste år faktisk.... er ikke specielt glad for dem altid..... Men jeg er klar til at tage kampen denne gang, det er på tide vi bliver lyttet til - længere er den ikke.... men den er svær, for hvis vi får de 15 % vi vil, ja så starter foa forfra - de vil jo ikke godtage 13,8 hvis vi får 15..... og sygeplejerskerne, ja de afventer pædagogerne, for de vil heller ikke stå tilbage... det er noget af en spiral, og det er træls for dem det går udover... øv. Jannie

Anmeld

24. maj 2008

BellaT

heaven skriver:

Miiikro skriver:

heaven skriver:

Jeanne skriver:

Hej Jannie,

(H)

Hey du.

Jannie.

Knus fra Helle...

hey du.

åh nej, jeg håber ikke at det læses som om jeg nedgør fabriksarbejde!!! det vil jeg bestemt ikk....
Jeg prøver bare at understrege det kæmpe menneskelige ansvar vi har som pæd (som sagt er det lige det fag jeg repræsenterer). Og der går rigtig mange børn rundt, som villle have godt at vi havde flere ressourcer at gøre med - og man kan sige at det kan få fatale følger, hvis vi misser børn, fordi det går så fu.... stærkt. Og det er desværre det der sker. Hvis en fabriksarbejder bestiller en forkert vare, kan det genbestilles, og det har ikke betydning for menneskets trivsel og velvære .... Igen understreger jeg lige, at vi jo bestemt ikke kan undvære fabriksarbejdere - bestemt ikke, det er bare for at illustrere...
Det kan bare få så stor konsekvenser, hvis vi taber børnene - og mit hjerte gør så forbandet ondt, hver gang jeg ser et barn jeg ikke har tid til at tage mig af, selv om dets adfærd skriger på hjælp.... Så derfor råber vi nu op, og for mig betyder det ikke så meget om jeg får 122 eller 150 i timen - jeg elsker mine børn og mit arbejde generelt. Hvis jeg ville tjene en fed løn, skulle jeg ikke være pædagog. Men dermed ikke sagt, jeg ikke synes en generel forbedring af vores arbejdsfelt er nødvendig, og jeg synes deriblandt at lønnen burde passe bedre til vores ansvar.

Jannie

Okay. Jeg forstår. Nu skrev jeg også nedgøre i gåsetegn. Men altså ja, I har et kæmpe ansvar og det vigtigste i livet er vores guldklumper. De skal have det godt og det skal dem som passer og lærer dem selvfølgelig også. Det er fint at I strejker for jeres/vores sag! (Så længe det ikke KUN handler om lønstigning, for så skal der være strejker i mange andre fag også).

Knus fra Helle...

Anmeld

24. maj 2008

1977

Profilbillede for 1977
[citat][f][småt]heaven skriver:[/småt][/f] Jeg er helt enig i at BUPL ikke har håndteret vores sag lige godt, de sidste år faktisk.... er ikke specielt glad for dem altid..... Men jeg er klar til at tage kampen denne gang, det er på tide vi bliver lyttet til - længere er den ikke.... men den er svær, for hvis vi får de 15 % vi vil, ja så starter foa forfra - de vil jo ikke godtage 13,8 hvis vi får 15..... og sygeplejerskerne, ja de afventer pædagogerne, for de vil heller ikke stå tilbage... det er noget af en spiral, og det er træls for dem det går udover... øv. Jannie [/citat] Men lad os lige lege for en kort stund at i får 15% :P Så er det jo mere end kommunernes økonomi for pasningsområde måske kan klare. Er i ikke bange for at der bliver skåret i nominereringen hvis i skal have så "høj" en løn? Jeg ved at det er godt for et samfund at smide penge ud i det, men det er jo ikke kommunerne. Her er der tale om regeringen. Og det er jo dem som "bestemmer" kommunernes øknomi, så KL har jo ikke bare frie hænder til at hæve lønningerne. Og hvis i stemmer nej til forslaget, kombineret med FOA's mulige nej, så ender det jo nok med at regeringen griber ind, inden lockoutet, for ellers vil det danske samfund jo gå helt i stå. Er i ikke bange for at de fjerne noget af den tilbudte stigning så den måske kun lyder på 12% Og hvad vil BUPL så gøre? De kan jo ikke opfordre til ulovlig strejke, og hvis i laver en, kan jeres private økonomi holde til det? Der er jo flere som har fået fra strejkekassen, har jo fået mindre i lønningsposen end normalt. (H)

Anmeld

25. maj 2008

heaven

[citat][f][småt]Jeanne skriver:[/småt][/f] [citat][f][småt]heaven skriver:[/småt][/f] Jeg er helt enig i at BUPL ikke har håndteret vores sag lige godt, de sidste år faktisk.... er ikke specielt glad for dem altid..... Men jeg er klar til at tage kampen denne gang, det er på tide vi bliver lyttet til - længere er den ikke.... men den er svær, for hvis vi får de 15 % vi vil, ja så starter foa forfra - de vil jo ikke godtage 13,8 hvis vi får 15..... og sygeplejerskerne, ja de afventer pædagogerne, for de vil heller ikke stå tilbage... det er noget af en spiral, og det er træls for dem det går udover... øv. Jannie [/citat] Men lad os lige lege for en kort stund at i får 15% :P Så er det jo mere end kommunernes økonomi for pasningsområde måske kan klare. Er i ikke bange for at der bliver skåret i nominereringen hvis i skal have så "høj" en løn? Jeg ved at det er godt for et samfund at smide penge ud i det, men det er jo ikke kommunerne. Her er der tale om regeringen. Og det er jo dem som "bestemmer" kommunernes øknomi, så KL har jo ikke bare frie hænder til at hæve lønningerne. Og hvis i stemmer nej til forslaget, kombineret med FOA's mulige nej, så ender det jo nok med at regeringen griber ind, inden lockoutet, for ellers vil det danske samfund jo gå helt i stå. Er i ikke bange for at de fjerne noget af den tilbudte stigning så den måske kun lyder på 12% Og hvad vil BUPL så gøre? De kan jo ikke opfordre til ulovlig strejke, og hvis i laver en, kan jeres private økonomi holde til det? Der er jo flere som har fået fra strejkekassen, har jo fået mindre i lønningsposen end normalt. (H) [/citat] Jamen pengene er der jo - det kom frem under sidste konflikt, at der er 80 milliarder i overskud i statskassen. Men regeringen sidder jo bare på den, og vil ikke åbne kassen. Og det kan godt provokere mig helt vildt, når jeg så hører de selv sidder i forhandlinger om en lønstigning på 22%, som de jo sikkert får!!! Men de vil ikke give os de 15% og forbedring af de offentlig ansattes arbejdsvilkår.... hrum!! Ved godt at [f]kommunerne [/f]ikke bare kan sige at, vi så får det som vi vil, men det er nu en gang dem, der er vores bindeled til Christiansborg. De enkelte pædagoger har jo ikke en chance for at blive hørt, derfor må kl få snakket med politikkerne...... Er også sikker på at de kommunale politikkere synes at alt det her er noget hø - men som sagt er de jo bindeleddet. Og jeg håber virkelig der kommer en løsning, for nej - vi har selvfølgelig ikke råd til at strejke ulovligt. Og helt ærligt, så synes jeg det er træls for de involverede, så jeg håber snart det lykkedes at opnå et eller andet.. Kram Jannie

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.