[citat][f][småt]Jeanne skriver:[/småt][/f]
[citat][f][småt]heaven skriver:[/småt][/f]
hey du.
åh nej, jeg håber ikke at det læses som om jeg nedgør fabriksarbejde!!! det vil jeg bestemt ikk....
Jeg prøver bare at understrege det kæmpe menneskelige ansvar vi har som pæd (som sagt er det lige det fag jeg repræsenterer). Og der går rigtig mange børn rundt, som villle have godt at vi havde flere ressourcer at gøre med - og man kan sige at det kan få fatale følger, hvis vi misser børn, fordi det går så fu.... stærkt. Og det er desværre det der sker. Hvis en fabriksarbejder bestiller en forkert vare, kan det genbestilles, og det har ikke betydning for menneskets trivsel og velvære .... Igen understreger jeg lige, at vi jo bestemt ikke kan undvære fabriksarbejdere - bestemt ikke, det er bare for at illustrere...
Det kan bare få så stor konsekvenser, hvis vi taber børnene - og mit hjerte gør så forbandet ondt, hver gang jeg ser et barn jeg ikke har tid til at tage mig af, selv om dets adfærd skriger på hjælp.... Så derfor råber vi nu op, og for mig betyder det ikke så meget om jeg får 122 eller 150 i timen - jeg elsker mine børn og mit arbejde generelt. Hvis jeg ville tjene en fed løn, skulle jeg ikke være pædagog. Men dermed ikke sagt, jeg ikke synes en generel forbedring af vores arbejdsfelt er nødvendig, og jeg synes deriblandt at lønnen burde passe bedre til vores ansvar.
Jannie
[/citat]
Hej igen,
ja jeg er helt med på hvad du mener :D Jeg kan bare ikke lade være med at tænke på, at BUPL over flere omgange har kæmpet som andet end jeres løn. Der er kæmpet for mere ferie, omsogsdage og pension. Så er det ikke mere dem som har "nosset" i det? Jeg mener...hvis de havde kæmpet for en højere løn ved de sidste 2-3 forhandlinger, så ville i jo i dag have et størrer beløb. Så det er jo BUPLs skyld og ikke regeringen (KL) som har glemt jer. Det er da BUPL som er ansvarlig for jeres "efterslæb"
Men det er en generel ting for flere fagområder. Der er kæmpet for ferie og "goder" og i den proces er lønnen nedprioteret.
Det er jo altid nemt at se det hele i bagklogsskabet lys ;)
Jeg synes også at i fortjener end højere løn, men jeg tror også det er nemmere at få en mellemstor ved 2 overenskomster (fx 10% ved begge), istedet for at forlange en "kæmpe" lønstigning ved 1 (det er 15% ik'?).
(H)
[/citat]
Jeg er helt enig i at BUPL ikke har håndteret vores sag lige godt, de sidste år faktisk.... er ikke specielt glad for dem altid.....
Men jeg er klar til at tage kampen denne gang, det er på tide vi bliver lyttet til - længere er den ikke.... men den er svær, for hvis vi får de 15 % vi vil, ja så starter foa forfra - de vil jo ikke godtage 13,8 hvis vi får 15..... og sygeplejerskerne, ja de afventer pædagogerne, for de vil heller ikke stå tilbage... det er noget af en spiral, og det er træls for dem det går udover... øv.
Jannie
Anmeld