STREJKE - Hvad gør I ???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.900 visninger
28 svar
0 synes godt om
19. maj 2008

Pia.

Hvad har I måtte gøre nu her hvor de dejlige pædagoger strejker ?

Min mand har byttet med en anden og arbejder aften hele ugen, det vil sige han møder først kl. 14 og jeg kan passe mit arbejde som normalt... i morgen skal jeg dog til møde og der har han taget en fridag...

men den første uge har vi fundet en løsning på, så må vi se hvad næste uge byder på.

Knus Pia.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. maj 2008

Jan9e D

´Jaa jeg ved sq ikke rigtig hvad jeg gør, aner faktisk ikke mine levende råd. Mathine er jo hjemme nu, og har da et par lege dates i løbet af ugen men eller så ved jeg absolut ikke hvad jeg gør. Jeg skal jo ikke på job, men har lige hørt fra hospitalet i dag at jeg vil blive indkaldt med et døgns varsel til opr. Så håber jeg bare at hendes far kan/vil tage hende. For ellers er jeg virkelig på rø***. Men som sagt så er det bare og vente på og se hvad der sker, og hvor længe konflikten tager. Har aftalt med min ex at han jo skulle tage hende hvis det blev aktuelt, men det er bare som om at han er ved at bakke lidt ud nu, sååååå. I don't know anything yet. :(. Men håber at han kommer lidt til fornuft det plejer han da at gøre bare han får lidt tid til at vende sig til tanken. (H) Jannie

Anmeld

19. maj 2008

Honningblomst

Uha, min store hovedpine for tiden...:(
I dag var der to børn med i skole og de sov først sent til aften og uden middagslur til den lille, så jeg er TRÆT nu.
I morgen tager min mor, onsdag sympatistrejker vi på semi og torsadg skal de to små med igen, da min mor arbejder. Fredag tager min mor Bertram og forfra i næste uge...der er det vidst kun to dage min mor ikke kan...længe leve mormødre...ellers var jeg på den.
Så det er måden her...
Det var da tidligt dine dp-børn bliver hentet, men skønt i denne her tid, ikke..:)?
Knus Eva..

Anmeld

20. maj 2008

Monique

I Nakskov strejker de heldigvis ikke og de tror heller ikke de kommer til det så det er sku lækkert, men ville nu ikke have de store problemer da jeg alligevel går hjemme på barsel.

Anmeld

20. maj 2008

Munder

Uha, her har vi gang i hele netværket, både farmor og morfar/mormor, så det er dejligt:). Desuden har jeg en god arbejdsplads, der accepterer, at jeg tager Andrea med på arbejde om fredagen, så med lidt hiv og sving, har vi fået pasning til de næste 14 dage. Men hvis det varer meget længere, ved jeg snart ikke. Vi var også ramt sidst, så jeg må indrømme, at jeg er godt træt af det!

Knus
Dorte

Anmeld

20. maj 2008

Mimic

Jessica er heldigvis i dagpleje, så selv om de strejker her i kolding er vi ikke anfægtet af det, det er kun mig der er med ude og strejke vi pædagog studerende har valgt delvist at nedlægge arbejdet... har helt ødelagt stemmen efter turen idag, men det er lidt fedt med den opbakning man får til det8D

Strejke (H) fra mig

Anmeld

20. maj 2008

Heiberg

Her er farmor og farfar trådt til.. Begge på efterløn, hvilket gør at de kan hjælpe. Så det er bare skønt;) Dig arbejder jeg modsat af hvor de bor, og dette er lige en 20 kilometers omvej hver morgen og eftermiddag :(:D

Dog er det super ærgerligt at Oliver først ikke må komme i Bh i 1½ uge, og efter blot en uges bh, så skal han ikke afsted igen... Håber ikke det forvirre ham for meget. Men vi snakker om børnehaven, med ham, og om at der godt kan gå lidt tid før han skal afsted igen, og laver lidt løbende legeaftaler, så der sker lidt på den front. ( er enebarn, så ingen søskende at læne sig op af)

Men håber da snart de når til enighed, så hverdagen kan fungere normalt igen.
:D

Knus

Anmeld

20. maj 2008

1977

Profilbillede for 1977
Jesse er i dagpleje, så vi har ingen problemer lige nu (og puha for det). Men i dag har dagplejen hjulpet lidt til for de strejkeramte forældre. Der var nemlig bedsteforældredag og mange af dem passede de store søskene, så de var alle i legestuen i dag.

(H) Jeanne, som sagtens kan forstå at nogle forældre er ved at være mere på den end med på den

Anmeld

20. maj 2008

Heidi.

Ja jeg må indrømme at jeg er ved at gå lidt ned over den strejke.
Sidst der var strejke, kunne vi ikke få pigerne i institution i 3 uger.. Jeg er under uddannelse, og har fået at vide at jeg har for meget fraværd.. Nu er det krafteddermame vores kommune igen..

Jeg hiver håret af mig selv i frustration. I morgen skal jeg have Phillipa på 20 måneder med i skole, og Frederikke skal med mormor på arbejde.. Vi er ret lost. Når jeg skal på job igen på mandag så kan jeg ikke tage nogen af dem med på job da jeg er sshér, og derfor ikke kan have ungerne med på job.. Min mand kan heller ikke have dem med.. Han har heller ingen omsorgsdage, og jeg har kun 2 tilbage...

Min svigermor kan som regel passe dem mandag og fredag, og min mor gør hvad hun kan...

Jeg håber snart det slutter, og jeg syntes det er for meget og for latterligt at de strejker..

Anmeld

20. maj 2008

heaven

Heidi-Godsk skriver:

Ja jeg må indrømme at jeg er ved at gå lidt ned over den strejke.
Sidst der var strejke, kunne vi ikke få pigerne i institution i 3 uger.. Jeg er under uddannelse, og har fået at vide at jeg har for meget fraværd.. Nu er det krafteddermame vores kommune igen..

Jeg hiver håret af mig selv i frustration. I morgen skal jeg have Phillipa på 20 måneder med i skole, og Frederikke skal med mormor på arbejde.. Vi er ret lost. Når jeg skal på job igen på mandag så kan jeg ikke tage nogen af dem med på job da jeg er sshér, og derfor ikke kan have ungerne med på job.. Min mand kan heller ikke have dem med.. Han har heller ingen omsorgsdage, og jeg har kun 2 tilbage...

Min svigermor kan som regel passe dem mandag og fredag, og min mor gør hvad hun kan...

Jeg håber snart det slutter, og jeg syntes det er for meget og for latterligt at de strejker..

uha uha.... må lige spørge om du ikke er interesseret i at de mennnesker der skal tage sig af dine børn mens du tjener til føden, skal have nogle ordenlige arbejdsforhold???
Skynder mig lige at sige, jeg godt kan forstå din frustration, HVIS den går på at det er din kommune igen.. men jeg læser dit indlæg, som om du synes, det er latterligt i det hele taget....

Jannie - selv gog, og støtter af strejken FULD UD!!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.