STREJKE - Hvad gør I ???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. maj 2008

MorCamilla

Vi er ikke ramt af strejken her på Mors endnu.. Men hvis det kommer her til, er jeg heldigvis hjemmegående, så for os bliver det ikke noget problem.. Heldigvis da..
Jeg må indrømme at jeg ikke helt forstår hvorfor det er de samme kommuner der skal rammes igen og igen (ikke at jeg ønsker at strejken kommer her til) men det virker i min hovede lidt underligt..(?)

Jeg håber at I alle som er ramt af strejken finder løsninger på det, så I kan få de kære små passet alligevel og stadig gå på arbejde og passe skolen..

Knus fra Camilla.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. maj 2008

Heidi.

heaven skriver:

Heidi-Godsk skriver:

Ja jeg må indrømme at jeg er ved at gå lidt ned over den strejke.
Sidst der var strejke, kunne vi ikke få pigerne i institution i 3 uger.. Jeg er under uddannelse, og har fået at vide at jeg har for meget fraværd.. Nu er det krafteddermame vores kommune igen..

Jeg hiver håret af mig selv i frustration. I morgen skal jeg have Phillipa på 20 måneder med i skole, og Frederikke skal med mormor på arbejde.. Vi er ret lost. Når jeg skal på job igen på mandag så kan jeg ikke tage nogen af dem med på job da jeg er sshér, og derfor ikke kan have ungerne med på job.. Min mand kan heller ikke have dem med.. Han har heller ingen omsorgsdage, og jeg har kun 2 tilbage...

Min svigermor kan som regel passe dem mandag og fredag, og min mor gør hvad hun kan...

Jeg håber snart det slutter, og jeg syntes det er for meget og for latterligt at de strejker..

uha uha.... må lige spørge om du ikke er interesseret i at de mennnesker der skal tage sig af dine børn mens du tjener til føden, skal have nogle ordenlige arbejdsforhold???
Skynder mig lige at sige, jeg godt kan forstå din frustration, HVIS den går på at det er din kommune igen.. men jeg læser dit indlæg, som om du synes, det er latterligt i det hele taget....

Jannie - selv gog, og støtter af strejken FULD UD!!!

Jo jeg støtter strejken.. Men det er ikke værd at miste sit job for... er selv i sundhedssektoren, så jeg ved hvad det drejer sig om.. Måske er det bare svært at forklare hvor ked af det jeg er over at både min mand og jeg har fået at vide at vi har for meget fraværd, og det er på grund af strejken. Jeg mener det er så forkert at der ikke er blevet udtrukket en ny kommune i stedet for Høje Taastrup igen.. Jeg ved at det er farligt at formulere sig forkert herinde... Men i princippet er man vel berettiget til sin mening...
Hvordan ville du selv have det hvis du var bange for at miste dit job... ?? For hvis det fortsætter så ender det nok med det...

Anmeld

22. maj 2008

H+S Skjolgborg.

ingen af mine børns snstitution strejker...Det er super nok.
Surt for alle andre syntes det må være iii...

Anmeld

22. maj 2008

heaven

Heidi-Godsk skriver:

heaven skriver:

Heidi-Godsk skriver:

Sidst der var strejke, kunne vi ikke få pigerne i institution i 3 uger.. Jeg er under uddannelse, og har fået at vide at jeg har for meget fraværd.. Nu er det krafteddermame vores kommune igen..

Jeg hiver håret af mig selv i frustration. I morgen skal jeg have Phillipa på 20 måneder med i skole, og Frederikke skal med mormor på arbejde.. Vi er ret lost. Når jeg skal på job igen på mandag så kan jeg ikke tage nogen af dem med på job da jeg er sshér, og derfor ikke kan have ungerne med på job.. Min mand kan heller ikke have dem med.. Han har heller ingen omsorgsdage, og jeg har kun 2 tilbage...

Min svigermor kan som regel passe dem mandag og fredag, og min mor gør hvad hun kan...

Jeg håber snart det slutter, og jeg syntes det er for meget og for latterligt at de strejker..

uha uha.... må lige spørge om du ikke er interesseret i at de mennnesker der skal tage sig af dine børn mens du tjener til føden, skal have nogle ordenlige arbejdsforhold???
Skynder mig lige at sige, jeg godt kan forstå din frustration, HVIS den går på at det er din kommune igen.. men jeg læser dit indlæg, som om du synes, det er latterligt i det hele taget....

Jo jeg støtter strejken.. Men det er ikke værd at miste sit job for... er selv i sundhedssektoren, så jeg ved hvad det drejer sig om.. Måske er det bare svært at forklare hvor ked af det jeg er over at både min mand og jeg har fået at vide at vi har for meget fraværd, og det er på grund af strejken. Jeg mener det er så forkert at der ikke er blevet udtrukket en ny kommune i stedet for Høje Taastrup igen.. Jeg ved at det er farligt at formulere sig forkert herinde... Men i princippet er man vel berettiget til sin mening...
Hvordan ville du selv have det hvis du var bange for at miste dit job... ?? For hvis det fortsætter så ender det nok med det...

Anmeld

22. maj 2008

heaven

heaven skriver:

Heidi-Godsk skriver:

ej nu får jeg da lavet helt rod i det.... men.... jeg kan sagtens sagtens forstå du er træt af og vred over det er din kommune der er udtrukket igen, helt sikkert. Og det er noget lort, virkelig lort, når det går ud over jobbet! Kan godt forstå du er ked, men jeg tror bare desværre at det er vejen frem. Vi vil vise, vi f..... mener det denne gang - vi vil have mere i løn, det er ikke så meget det at få flere penge, det er det store skel i forhold til andre faggrupper/områder der skal udlignes... Jeg får 122 i timen og har været gog i 5 år, og jeg synes at det er urimeligt at f.eks fabriksarbejde kan give laaang mere i timen...
Og kan kun sige at man dæleme skal huske at placere sit x rigtigt næste gang, tsk tsk...
Og selvfølgelig skal og må du komme af med dine meninger, tanker og frustrationer herinde - blev bare lige nødt til at give MIT besyv med.
god dag til dig, håber alt løser sig for dig med pasning mv.

knuz Jannie

Anmeld

22. maj 2008

Balderson

Heidi-Godsk skriver:

Forstår godt de kan være svært at få tingene til at hænge sammen, når nu dine børn skal passes forskellige steder...

Men din udtagelse:

"Jeg syntes det er for meget og for latterligt at de strejker"

Den udtagelse kan jeg slet ikke tage alvorligt.. Jeg er pædagog og er sku også en af dem som stemte nej til forslaget og har valgt at vi skal strejke igen..

Jeg mener betstemt at vi har ret til de krav vi har sat..

Når du skriver at det er latterlig at vi strejker, så må det jo betyde at du ikke er interesseret i at det er nogle kompentente pædagoger der passer dine børn og ikke synes at os der arbejder med børn/mennesker ikke fortjenter at få løn for det store arbejde vi udfører...

Mvh

Pædagogen som er STOLT over vi skrejker

Anmeld

22. maj 2008

Heidi.

Vil i ikke være søde og lade være med at dvæle ved min ene sætning??..

Jeg syntes bare det hele er SÅ latterligt.. Og det er vel okay.. Dermed ikke sagt at det er jer der er noget galt med..

HUSK at min branche også er i strejke... Men det er STADIG ikke værd at miste sit job på.

Anmeld

22. maj 2008

Zuzet

Her er det noget lort!!

Jeg er i dag 40+2 og har 4 børn hjemme, intet netværk så jeg må klare det hele selv.

ER alenemor ,så ingen far til at tage ½delen af dagene mm. :-( så ham kan jeg kun ringe efter hvis jeg skal afsted til Herlev for at føde.

ER sgu træt af strejker!!!

Hilsen

Lotte 40+2

Anmeld

23. maj 2008

Louise mortil4

Hmm nu bliver jeg upopulær og får skælt ha min mening, som i andre også md ud men jeg vil ha lov til aå ha jeres mening.

Heldigvis er vi ikke remt at strejken da vi har vores unger i private dagplejer, og de er jo ikke ramt, så jeg kan da passe mit job uden problemer.

Hvis i får 122 kr i timen, hvorfor f... strejker i så, jeg er også faglært bare landmand blev færdig uddannet for 4 år siden, og jeg får 115 kr i timen. Min uddannelse tager lige så lange som jeres gør. jeg arbejder weekend og helligdage som jer også, men jeg får ikke mere af den grund. Altså vores baggrund er ens, bare i forskellige fag, bare ikke lønnen. Skal vi så også bare strejke, så der til sidst ikke er mere mad, for så får vi nok mere i løn, godt nok kan i komme på arbejde selv om vi strejker, men spise skal i vel en gang i mellem. I er blevet tilbudt 12,8 % mere ta i løn, men det var ikke nok, mere vil i ha, om så andre skal miste deres job på det, nogle familier kan gå økonmisk ned på det, men nej nej i vil absolut ha 15 % selv om i ikke er så dårligt lønnet enda. Ja nu får jeg hug, men det er altså min mening.

Knus Louise

Anmeld

23. maj 2008

heaven

mlbrydegaard skriver:

Hmm nu bliver jeg upopulær og får skælt ha min mening, som i andre også md ud men jeg vil ha lov til aå ha jeres mening.

Heldigvis er vi ikke remt at strejken da vi har vores unger i private dagplejer, og de er jo ikke ramt, så jeg kan da passe mit job uden problemer.

Hvis i får 122 kr i timen, hvorfor f... strejker i så, jeg er også faglært bare landmand blev færdig uddannet for 4 år siden, og jeg får 115 kr i timen. Min uddannelse tager lige så lange som jeres gør. jeg arbejder weekend og helligdage som jer også, men jeg får ikke mere af den grund. Altså vores baggrund er ens, bare i forskellige fag, bare ikke lønnen. Skal vi så også bare strejke, så der til sidst ikke er mere mad, for så får vi nok mere i løn, godt nok kan i komme på arbejde selv om vi strejker, men spise skal i vel en gang i mellem. I er blevet tilbudt 12,8 % mere ta i løn, men det var ikke nok, mere vil i ha, om så andre skal miste deres job på det, nogle familier kan gå økonmisk ned på det, men nej nej i vil absolut ha 15 % selv om i ikke er så dårligt lønnet enda. Ja nu får jeg hug, men det er altså min mening.

Knus Louise

Du får bestemt ikke hug, du har ret til din mening. Jeg har også min mening, jeg får en lav løn ift det ansvar det er at passe børn..... Så jeg vil have mere i løn og bedre arbejdsforhold - jeg stemte nej til forliget, og jeg har det godt med det, og JEG STØTTER STREJKEN FULDT UD:)

Jannie - gog.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.