Hus køb og lån.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. februar 2010

Honningblomst

Men det er det ikke... jeg fik det jeg kunne i kh uden tilskud til bolig og alt det der stod...vi købte hus og min mand havde til udbetalingen, det var altså ikke mine penge og vi var ikke gift. Jeg fik endda betalt en gæld ud også og jeg har aldrig skulle betale noget tilbage...jeg fik en del penge ud da huset blev solgt men der var jeg heldigvis på su, så de blev ikke rørt.

Men jeg ejede hus i 6 år uden det påvirkede min kh og købte også hus på kh og kender flere der har gjort det, så det skulle være muligt. heldigvis..

Knus..

Sujan skriver:

Du må gerne eje hus men man er på kontant hjælp.. Det er rigtigt. Forkert skrevet i tidligere indlæg, men her er hvad en advokat skriver:

Når man modtager kontanthjælp, får man et beløb til underhold og eventuelt et beløb til boligudgiften, hvis boligudgiften er høj eller man har en stor forsørgerbyrde

Hvis man køber et hus, når man modtager kontanthjælp, må man jo være i besiddelse af en formue (til udbetaling, omkostninger etc.). Man kan ikke få kontanthjælp, hvis formuen er over 10.000,- for enlige og 20.000,- for gifte.

Såfremt man køber et hus, vil den hjælp man modtager til renter og afdrag på huset, hvis man modtager en sådan, være tilbagebetalingspligtig.

Hvis man forøger sine boligudgifter ved køb af hus, i forhold til nuværende boligudgifter, medtages den forøgede boligudgift ikke ved beregningen af hjælpen til boligen.

Kontanthjælpen til underhold vil være den samme.

Derfor tror jeg det vil være svært for dem i disse krisetider at få lov at købe hus mens hun er på kontant hjælp

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. februar 2010

Happy

Eva skriver:

Men det er det ikke... jeg fik det jeg kunne i kh uden tilskud til bolig og alt det der stod...vi købte hus og min mand havde til udbetalingen, det var altså ikke mine penge og vi var ikke gift. Jeg fik endda betalt en gæld ud også og jeg har aldrig skulle betale noget tilbage...jeg fik en del penge ud da huset blev solgt men der var jeg heldigvis på su, så de blev ikke rørt.

Men jeg ejede hus i 6 år uden det påvirkede min kh og købte også hus på kh og kender flere der har gjort det, så det skulle være muligt. heldigvis..

Knus..

Men skal der ikke her ses på at der var tiderne en del anderledes? Kan jo sagens være at bankerne var mere åbne for det på det tidspunkt og så nu "smækker" kassen hurtigere i?

Anmeld

19. februar 2010

Honningblomst

Happy skriver:

Men skal der ikke her ses på at der var tiderne en del anderledes? Kan jo sagens være at bankerne var mere åbne for det på det tidspunkt og så nu "smækker" kassen hurtigere i?

Jo, men det skriver jeg jo også i mit svar...men det jeg svarer på er hvad man må som kh modtager.

Anmeld

19. februar 2010

Sujan

Eva skriver:

Knus..

Kan godt være... Jeg ved bare at i den bank jeg arbejder ville vi ikke gå med til det... Men for 2 år siden var det anderledes.. Der kunne alle købe hus... næsten ligemeget hvad de tjente.. Men jeg håber det bedste for trådstarter da det ikke er alle der bliver behandlet lige retfærdigt af bankerne i disse tider

Anmeld

19. februar 2010

Anonym trådstarter

Sujan skriver:

Jeg er bankrådgiver...Kontanthjælp og gæld på 110 tkr. (hvad er det forbrugslån?) Ser ikke godt ud... De fleste banker har inden for det sidste halve år besluttet ikke at fuld finansiere ejendomshandler.. De fleste køre med at man skal have sparret min. 10 % op selv. Jeg så en anden her der fik fuld finansiering.. Men de havde en opsparing i forvejen. Den skal så bruges til noget andet men det viser de har mulighed for at spare op hvilket også viser at de har en sund økonomi... Tiden er en helt anden i dag end bare for 2 år siden, men vil nødig skuffe dig, men tror desværre ikke det vil kunne lade sig gøre. I da må du heller ikke eje noget mens du er på kontant hjælp. Du må derfor ikke eje hus.

Vi har lige snakket med 2 banker, og de kunne ikke se noget problem i at den ene var på kontanthjælp for en tid.

Anmeld

19. februar 2010

Honningblomst

Sujan skriver:

Kan godt være... Jeg ved bare at i den bank jeg arbejder ville vi ikke gå med til det... Men for 2 år siden var det anderledes.. Der kunne alle købe hus... næsten ligemeget hvad de tjente.. Men jeg håber det bedste for trådstarter da det ikke er alle der bliver behandlet lige retfærdigt af bankerne i disse tider

Jeg skrev også jeg troede den var svær nu, altså ud fra banken....men at man godt MÅ fra kommunens side.

Anmeld

19. februar 2010

Sujan

Anonym skriver:

Vi har lige snakket med 2 banker, og de kunne ikke se noget problem i at den ene var på kontanthjælp for en tid.

Det var da dejligt... Ved jo heller ingen ting om jer så svært at svare på.. Måske er det bare der hvor jeg arbejder de er meget forsigtige...og så længe der er nogle jobmuligheder forude burde det heller ikke være et problem.
Du siger i har snakket med 2 banker... hvorfor ikke jeres egen?

Anmeld

19. februar 2010

Anonym trådstarter

Sujan skriver:

Det var da dejligt... Ved jo heller ingen ting om jer så svært at svare på.. Måske er det bare der hvor jeg arbejder de er meget forsigtige...og så længe der er nogle jobmuligheder forude burde det heller ikke være et problem.
Du siger i har snakket med 2 banker... hvorfor ikke jeres egen?

Vores egen har vi slet ikke snakket med endnu.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.