Hus køb og lån.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. februar 2010

Honningblomst

Anonym skriver:

Tuusinde tak.

Men jeg er i øjeblikket på kontanthjælp, da jeg bare intet job kan finde og er netop blevet færdig med uddannelse. Men min kæreste har en fin indtægt.

Har den kontanthjælp ikke noget at skulle have sagt??

Jeg har købt hus med min x imens jeg var på kh, det var i 2002 men intet problem i det, vi har så heller ikke købt dyrt, da vi netop ville kunne bo der selvom vi begge sad med den laveste indkomst

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. februar 2010

Anonym trådstarter

louiseibsen skriver:

hej, nu har vi ikke stået i helt samme sted, men min mand er elev og er først færdig til aug. i år. (men det var sidste år vi købte) i vores gamle bank, ville de knap låne os 900 tusind, for man ved jo ikke hvad fremtiden ville bringe, om jeg ville beholde mit godt betalte job, og om han kunne få job når han var udlært. Så gik vi i nordea for havde taget sådan en lille "test" på nettet om hvad vi ca. kunne låne, og der kunne vi så låne 1,7 og hvis vi ventede til nicolai var udlært ville det jo være endnu mere. og så sidder vi betydelig billiger nu end vi ville have gjort i den gamle bank.

http://www.nordea.dk/Privat/Bolig/278.html?ecid=google_DK_DK%20B2C%20Housing%20loans%20-%20Kolding_Housing%20-%20Kolding_Hvor%20meget%20kan%20jeg%20l%E5ne_Broad&imlp=1392

Tak for godt svar. Har allerede været inde for at tjekke op på det. Så tror lige vi tager en samtale med dem. Indtilvidere står der at købsbeviset ville være på over 1.6. Men for mig lyder det jo helt usansynligt, idet at jeg er på kontanthjælp i øjeblikket.

Der er garanteret en masse småting der spiller ind, når det kommer til stykket.

Anmeld

19. februar 2010

Anonym trådstarter

Eva skriver:

Jeg har købt hus med min x imens jeg var på kh, det var i 2002 men intet problem i det, vi har så heller ikke købt dyrt, da vi netop ville kunne bo der selvom vi begge sad med den laveste indkomst

Vi vil heller ikke sidde dyrt, maks for 1.2

Jamen så håber jeg da ikke tiderne har ændret sig.

Anmeld

19. februar 2010

Happy

Anonym skriver:

Tuusinde tak.

Men jeg er i øjeblikket på kontanthjælp, da jeg bare intet job kan finde og er netop blevet færdig med uddannelse. Men min kæreste har en fin indtægt.

Har den kontanthjælp ikke noget at skulle have sagt??

Kontanthjælpen indgår jo som din indtægt.

Anmeld

19. februar 2010

Sujan

Anonym skriver:

Jeg er bankrådgiver...Kontanthjælp og gæld på 110 tkr. (hvad er det forbrugslån?) Ser ikke godt ud... De fleste banker har inden for det sidste halve år besluttet ikke at fuld finansiere ejendomshandler.. De fleste køre med at man skal have sparret min. 10 % op selv. Jeg så en anden her der fik fuld finansiering.. Men de havde en opsparing i forvejen. Den skal så bruges til noget andet men det viser de har mulighed for at spare op hvilket også viser at de har en sund økonomi... Tiden er en helt anden i dag end bare for 2 år siden, men vil nødig skuffe dig, men tror desværre ikke det vil kunne lade sig gøre. I da må du heller ikke eje noget mens du er på kontant hjælp. Du må derfor ikke eje hus.

Anmeld

19. februar 2010

Honningblomst

Anonym skriver:

Tror desværre at tiderne har det...altså der er jo sket en del på de 8 år, men i må da prøve...vi købte for 900.000kr...

Knus..

Anmeld

19. februar 2010

Mussen2

Det er bare om at få spurgt og spørg ENDELIG flere banker! Der er stor forskel på hvordan de ser på tingene. det værste man kan få er nej tak!

De ser selvfølgelig på jeres lån, hvad er det til, bliver der afdraget og hvordan har jeres evne været til at betale til tiden  og få nedbragt lånet. samt evnen til at sparer op, nuværende forbrug/rådighedsbeløb etc.

Men kontakt banken og sig i gerne vi lhave lavet et boligkøbsbevis. Så får et et beløb i må købe indenfor og i ved så i hvilket prisleje i kan se på huse i.

det er den rigtige måde at gøre det på.

Man kan låne 80 % af husets pris i et realkreditinstitut, hvis man skal låne derudover, så er det banken - derfor vil det være bedst at henvende sig til banken for at få en beregning af dem

Pøj pøj og husk banken lever af kunder, så se det ikke som en byrde at i ønsker noget rådgivning

Anmeld

19. februar 2010

Honningblomst

Sujan skriver:

Jeg er bankrådgiver...Kontanthjælp og gæld på 110 tkr. (hvad er det forbrugslån?) Ser ikke godt ud... De fleste banker har inden for det sidste halve år besluttet ikke at fuld finansiere ejendomshandler.. De fleste køre med at man skal have sparret min. 10 % op selv. Jeg så en anden her der fik fuld finansiering.. Men de havde en opsparing i forvejen. Den skal så bruges til noget andet men det viser de har mulighed for at spare op hvilket også viser at de har en sund økonomi... Tiden er en helt anden i dag end bare for 2 år siden, men vil nødig skuffe dig, men tror desværre ikke det vil kunne lade sig gøre. I da må du heller ikke eje noget mens du er på kontant hjælp. Du må derfor ikke eje hus.

Det er ikke rigtigt...selvfølgelig må du eje hus imens du er på kh.

Anmeld

19. februar 2010

NLME<3

Anonym skriver:

Tak for godt svar. Har allerede været inde for at tjekke op på det. Så tror lige vi tager en samtale med dem. Indtilvidere står der at købsbeviset ville være på over 1.6. Men for mig lyder det jo helt usansynligt, idet at jeg er på kontanthjælp i øjeblikket.

Der er garanteret en masse småting der spiller ind, når det kommer til stykket.

ja det er det, men renten er så lav at man kan låne så billigt. så kan man bare sætte renten fast, så sidder i super billigt indtil i har afdreget om 30 år

Anmeld

19. februar 2010

Sujan

Eva skriver:

Det er ikke rigtigt...selvfølgelig må du eje hus imens du er på kh.

Du må gerne eje hus men man er på kontant hjælp.. Det er rigtigt. Forkert skrevet i tidligere indlæg, men her er hvad en advokat skriver:

Når man modtager kontanthjælp, får man et beløb til underhold og eventuelt et beløb til boligudgiften, hvis boligudgiften er høj eller man har en stor forsørgerbyrde

Hvis man køber et hus, når man modtager kontanthjælp, må man jo være i besiddelse af en formue (til udbetaling, omkostninger etc.). Man kan ikke få kontanthjælp, hvis formuen er over 10.000,- for enlige og 20.000,- for gifte.

Såfremt man køber et hus, vil den hjælp man modtager til renter og afdrag på huset, hvis man modtager en sådan, være tilbagebetalingspligtig.

Hvis man forøger sine boligudgifter ved køb af hus, i forhold til nuværende boligudgifter, medtages den forøgede boligudgift ikke ved beregningen af hjælpen til boligen.

Kontanthjælpen til underhold vil være den samme.

Derfor tror jeg det vil være svært for dem i disse krisetider at få lov at købe hus mens hun er på kontant hjælp

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.