Hus køb og lån.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.183 visninger
27 svar
0 synes godt om
19. februar 2010

Anonym trådstarter

Jer der har huslån, hvor har i det?

Er der nogle af jer der her i krisetiden har fået nej, til købsbevis? Så fald, af hvilke grunde?

Vi er igang med 'huskøb-kig', og er af en eller anden grund ræd for at vi ikke kan få det købsbevis vi gerne vil have, pg.a. en gæld på 110.000 tillsammen.

Er der nogle af jer der har erfaringer inden for området, eller selv har prøvet lignende.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. februar 2010

CRS

hvis i begge har job og kan lave en sundt budget så tror jeg ikke i skal være spor nervøse over en gæld på det beløb... hvis det er jeres samlede gæld er det jo slet ikke slemt...

Anmeld

19. februar 2010

iln

Vi har lige så lige købt hus. Var i banken i tirsdag og få lånet på plads.

Min kæreste har fast arbejde og jeg er på barselsdagpenge. Vi svømmer da ikke i penge men klarer os.

Derudover har vi en gæld på lidt over 200.000 for vores bil, vi købte sidste år og jeg har en studiegæld på omkring de 100.000. Vi har fået alt godkendt. Vi tager et afdragsfrit lån. Dvs. at vi ikke behøver at afdrage på huset de første 10 år. Dette passer os bedst, da vi gerne vil have det dyre billån ude af verdenen først + vi vil genre have flere børn og de skal jo i dagpleje. Om 10 år skal børnene gerne være i skolealderen (så ingen dagplajepenge) og bilen skal gerne være betalt af. Så kan vi begynde på huset.

Anmeld

19. februar 2010

Monica

Hvorfor ano? Synes at det er mæreligt, det er da et ærligt spørgsmål.

Vi kunne ikke blive godkendt af banken til at købe et hus til 2,5 - selv om vi stod med 700.000 i hånden fra vores andel.

Vi har begge fast job og dengang kun 1 barn.

Synes det var meget mærkeligt, men har lånt i BRF og vores økonomi hænger fint sammen

Monica

Anmeld

19. februar 2010

Anonym trådstarter

Monica skriver:

Hvorfor ano? Synes at det er mæreligt, det er da et ærligt spørgsmål.

Vi kunne ikke blive godkendt af banken til at købe et hus til 2,5 - selv om vi stod med 700.000 i hånden fra vores andel.

Vi har begge fast job og dengang kun 1 barn.

Synes det var meget mærkeligt, men har lånt i BRF og vores økonomi hænger fint sammen

Monica

Fordi jeg føler for det.

Anmeld

19. februar 2010

Anonym trådstarter

iln skriver:

Vi har lige så lige købt hus. Var i banken i tirsdag og få lånet på plads.

Min kæreste har fast arbejde og jeg er på barselsdagpenge. Vi svømmer da ikke i penge men klarer os.

Derudover har vi en gæld på lidt over 200.000 for vores bil, vi købte sidste år og jeg har en studiegæld på omkring de 100.000. Vi har fået alt godkendt. Vi tager et afdragsfrit lån. Dvs. at vi ikke behøver at afdrage på huset de første 10 år. Dette passer os bedst, da vi gerne vil have det dyre billån ude af verdenen først + vi vil genre have flere børn og de skal jo i dagpleje. Om 10 år skal børnene gerne være i skolealderen (så ingen dagplajepenge) og bilen skal gerne være betalt af. Så kan vi begynde på huset.

Okay, lyder godt for jer. Mon ikke så at vi kunne have en chance også.. Hvor meget koster jeres hus? (det i lige har købt). Eller hvor meget kunne i låne, hvis man må spørge.

Og hvor fik i det hele godkendt henne. En masse spørgsmål

Tak for godt svar.

Anmeld

19. februar 2010

iln

Huset koster 1.275.000 og vi har lånt alle pengene. Vi har godt nok en opsparing, men dem har vi valgt skal gå til ferie og bryllup.

I forhold til huskøbet er det selvfølgelig en boligadvokat, der skal godkende papirerne. Om vi giver den rette pris hvis der evt. er nogle K3´erne o.l., få skødet, tinglyst osv.

Det økonomiske er vores bankrådgiver. Han havde lagt budget for tre forskellige lån så vi kunne se hvordan det vil komme til at se ud. vi valgte så det afdragsfrie.

Anmeld

19. februar 2010

Happy

Anonym skriver:

Er der nogle af jer der her i krisetiden har fået nej, til købsbevis? Så fald, af hvilke grunde?

Vi er igang med 'huskøb-kig', og er af en eller anden grund ræd for at vi ikke kan få det købsbevis vi gerne vil have, pg.a. en gæld på 110.000 tillsammen.

Er der nogle af jer der har erfaringer inden for området, eller selv har prøvet lignende.

Det hele kommer jo an på hvor meget I vil låne og hvor meget I kommer med samt jeres indtægtsforhold.

Bankerne tager normalt jeres indtægter og ganger med 3,5. Det beløb der så kommer frem skal enten din gæld trækkes fra samt din udbetaling ligges til.

F.eks.

Du tjener 200.000 om året, din kæreste 300.000 kr. ialt 500.000 *3,5=1.750.000. Fra dette skal jeres gæld så fratrækkes som var ca. 100.000 = 1.650.000. Dette er hvad huset normalt må koste.

Men det er kun retningslinier, nogen banker er jo mere kreditvillige end andre, kender mange der har fået nej i et par banker og så har BRF sagt ja hver gang alligevel.

Men synes I istedet for kun at høre bankerne skal lave et realistisk budget selv, så det ikke er banken er bestemmer overliggeren.

Håber det gav mening.

Anmeld

19. februar 2010

NLME<3

Anonym skriver:

hej, nu har vi ikke stået i helt samme sted, men min mand er elev og er først færdig til aug. i år. (men det var sidste år vi købte) i vores gamle bank, ville de knap låne os 900 tusind, for man ved jo ikke hvad fremtiden ville bringe, om jeg ville beholde mit godt betalte job, og om han kunne få job når han var udlært. Så gik vi i nordea for havde taget sådan en lille "test" på nettet om hvad vi ca. kunne låne, og der kunne vi så låne 1,7 og hvis vi ventede til nicolai var udlært ville det jo være endnu mere. og så sidder vi betydelig billiger nu end vi ville have gjort i den gamle bank.

http://www.nordea.dk/Privat/Bolig/278.html?ecid=google_DK_DK%20B2C%20Housing%20loans%20-%20Kolding_Housing%20-%20Kolding_Hvor%20meget%20kan%20jeg%20l%E5ne_Broad&imlp=1392

Anmeld

19. februar 2010

Anonym trådstarter

Happy skriver:

Det hele kommer jo an på hvor meget I vil låne og hvor meget I kommer med samt jeres indtægtsforhold.

Bankerne tager normalt jeres indtægter og ganger med 3,5. Det beløb der så kommer frem skal enten din gæld trækkes fra samt din udbetaling ligges til.

F.eks.

Du tjener 200.000 om året, din kæreste 300.000 kr. ialt 500.000 *3,5=1.750.000. Fra dette skal jeres gæld så fratrækkes som var ca. 100.000 = 1.650.000. Dette er hvad huset normalt må koste.

Men det er kun retningslinier, nogen banker er jo mere kreditvillige end andre, kender mange der har fået nej i et par banker og så har BRF sagt ja hver gang alligevel.

Men synes I istedet for kun at høre bankerne skal lave et realistisk budget selv, så det ikke er banken er bestemmer overliggeren.

Håber det gav mening.

Tuusinde tak.

Men jeg er i øjeblikket på kontanthjælp, da jeg bare intet job kan finde og er netop blevet færdig med uddannelse. Men min kæreste har en fin indtægt.

Har den kontanthjælp ikke noget at skulle have sagt??

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.