Når den ene forældre går bort og ej gift?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.306 visninger
31 svar
0 synes godt om
19. februar 2010

LotteN

På baggrund af en anden tråd, slog denne tanke mig.

Vi er kikke gift herhjemme, men har boet samme siden 2006 og har sammen en datter på 18 måneder.

Hvis en af os går bort, er det så ikke noget med vores datter arver alt? eller blevdet lavet  - mener nemlig der har været noget med, hvis bare man har boet sammen i 2 år at så er det nok - nogen der er kloge på dette område?

Hvad med jer andre der ikke er gift, er i dækket på nogen måde?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. februar 2010

Hyner

Hejsa...

Jeg har ikke rigtig noget svar men læser vældig gerne med for jeg står i samme sted..

Henriette

Anmeld

19. februar 2010

eirene

Det er rigtigt at når I har boet sammen i over 2 år, tæller det som om I var gift.

Anmeld

19. februar 2010

iln

Min kæreste og jeg har lige købt hus sammen og er endnu ikke gift. vi gifter os om 4 mdr. netop pga. huset og Silas.

Vores advokat sagde ordret: ingen af jer må dø inden for de næste fire mdr. - netop fordi så arver Silas det hele - intet til den enlige forælder.

Anmeld

19. februar 2010

Louice-sophie

Du skal være gift før at din mand får de ting i nu har sammen, altså hus, penge osv..

Har en klassekammerat, hvor faderen kørte sig selv ihjel, og deres søn fik alle hans penge fra forsikringer osv, trods de havde boet sammen i tre år tror jeg det var..

Men mener faktisk man kan lave testamenter på det.. Men det må du ikke hænge mig op på..

Anmeld

19. februar 2010

iln

Nå ja og vil da lgie sige at Peter og jeg har boet sammen i over to år så jeg stoler på hvad vores advokat sagde.

Anmeld

19. februar 2010

LotteN

eirene skriver:

Det er rigtigt at når I har boet sammen i over 2 år, tæller det som om I var gift.

godt at høre, så erder ikke noget og være nervøs for på dette punkt, hvis det uheldet skulle være ude...!

Anmeld

19. februar 2010

LotteN

Louice-sophie skriver:

Du skal være gift før at din mand får de ting i nu har sammen, altså hus, penge osv..

Har en klassekammerat, hvor faderen kørte sig selv ihjel, og deres søn fik alle hans penge fra forsikringer osv, trods de havde boet sammen i tre år tror jeg det var..

Men mener faktisk man kan lave testamenter på det.. Men det må du ikke hænge mig op på..

hmm, det er ikke nemt så - jeg synes nemlig jeg havde hørtdet andet med man skulle bo sammen i to år - men det er nok ikke trådt i kraft alligevel så. tak for svaret. så må jeg hellere få undersøgt noget med det testemente!

Anmeld

19. februar 2010

MTS

Jeg har talt med min svigermor om det da hun er advokat sekretær. Og hun siger at så lang tid vi ikke er gifte så arver vores kommende barn det hele. Og som jeg førstod det så var det ligegyldigt hvor lang tid man hade boet sammen da de regler var lavet om.

Så vi skal lave en samlevnads kontrakt og testamente der gør at hvis det skulle ske, så er det mig eller min kæreste der arver største delen. Barnet vil arve en del af det altid, ligegyldigt hvad.

Anmeld

19. februar 2010

trine3112

Selvom i er samboende, har i ikke samme rettigheder som et gift par. I skal derfor oprette et udvidet samlevertestamente. Det er den eneste måde du kan sikre din partner.

Læs evt. på: http://www.familieadvokaten.dk/klubben/dokumenter/formularer/245US.html

Pøj pøj.

Trine

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.