Hvis det utænkelige skulle ske!!!?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. februar 2010

Lullaby

Vi har lavet et børnetestamente

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. februar 2010

LotteN

vi snakkede faktisk om det mens vi var i københavni starten af ugen... Så herhjemme er det også kun løst snak og vi vil gerne have det bliver Lærkes faster - altså kærestens søster

men synes da det er øv dårligt at staten bestemme mest - hvad er det for noget at tage et brn væk fra den familie banet har tilbage - det er da hårdt nok barnet lige har mistet begge sine forældre, jeg fatter ikkedet system altså! 

Anmeld

19. februar 2010

AnneBJ

Jeg har ingen børn endnu, men er selv omtalt i et børnetestamentet - eller dvs. min kæreste er, og derved mig. Vores 2 niecers forældre har bedt os om at tage pigerne hvis der skulle ske dem noget. Børnetestamentet bliver gyldigt ved at man laver et almindeligt testamente (altså over sine ejendele, penge osv) og skriver at vedrørende børn foreligger der børnetestamente.
I tilfælde af, at vi ikke kan/vil tage børnene hvis det skulle blive aktuelt, står der i testamentet, at mine svigerforældre er de næste.
Jeg håber da ikke at det er forgæves når man laver sådan et, men jeg mener helt bestemt at jeg har fået at vide, at man skal lave et almindeligt testamente til lige med...

Anmeld

19. februar 2010

Diana...

Her er det min svigerinde og hendes mand vi gerne vil have der skal ham hvis der sker noget. Men det er ikke på papir endnu.

Anmeld

19. februar 2010

1977

Profilbillede for 1977

Vi har lavet et børnetestmente og det er underskrevet af notar - bare for at være sikker. Og mandens kusine får knægten. Nu venter jeg mig så igen, så det skal nok genvurderes, men det finder vi ud af

Anmeld

19. februar 2010

Honningblomst

Ja, det har jeg altid tænkt over....

Jeppe skal hos mine forældre/min søster. Mine forældre ville han bo hos men på papiret ville det nok være min søster da mine forældre jo er for gamle.

Bertram og Konrad skulle selvfølgelig bare hos deres far....

Knus Eva

Anmeld

19. februar 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Vi har faktisk ikke skrevet noget ned... MMm...

I mine tanker, vil det altid være min far og Vivi der skal have Idun og Fnug, når den tid kommer, hvis det UTÆNKELIGE skulle ske, men det gør det jo ikke.

Også derfor jeg aldrig får udfyldt det skide organdoner kort, selvom jeg er super meget FOR organdonation... mmm

Anmeld

19. februar 2010

DK

Det er jo det "rare" ved at have delebørn. Der er en hel familie med en "ægte" biologisk far/mor til at tage over hvis den ene af familiernes voksne går bort.

Så Kirstine kommer hjem til hendes far og hans søde kæreste!

Anmeld

19. februar 2010

Mira0911

Milla-Victoria's mor skriver:

Er lige lidt nysgerrig

Har i taget de nødvendige beslutninger for hvad der skal ske med jeres børn hvis i selv går bort??

Det er virkeligt noget der går mig på!! og jeg føler ikke jeg har nogen der kan tage over!!

Hvad har i gjort??

Knus Pernille 

Puha - Så langt er vi ikke kommet endnu med det... Vi har aftalt, når vi har fundet ud af hvem der skal have Julie, skriver vi det på et papir og ligger det et bestemt sted i vores rækkehus, hvor familie medlemmer ved hvor det er...

Da vi var til samtale med præsten inden Julie skulle døbes, sagde han, at det ville være en super god idé at skrive det på et papir og ligge det et sted, han sagde når de står på et stykke papir, er det lovligt noget i den stil.. Det gælder hvert fald når det er skrevet på papir...

Anmeld

19. februar 2010

Vingummien

Milla-Victoria's mor skriver:

Er lige lidt nysgerrig

Har i taget de nødvendige beslutninger for hvad der skal ske med jeres børn hvis i selv går bort??

Det er virkeligt noget der går mig på!! og jeg føler ikke jeg har nogen der kan tage over!!

Hvad har i gjort??

Knus Pernille 

Jeps. Hvis vi begge går bort skal han ud til mine forældre og bo

Hvis det kun er mig så skal han selvfølgelig bo sammen med Frank men have weekend samvær med mine forældre så de vil være en del af hans liv som de er nu.

Hvis det er Frank ja så bor han med mig og skal have samvær med Franks søster som hun nu vil så han stadig har kontakt til Franks familie.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.