Puha altså.. Det har jeg ikke rigtig lyst til at tænke på..
Jeg ville rigtig gerne have at min mands søster eller kusine skulle have dem, men tror faktisk ikke der er så meget at gøre.. Det er vidst staten der går ind og bestemmer hvis begge forældre dør.. 
Jeg kendte nogle der stod lidt i den situation..En af mine gamle venner og hans kæreste havde en dejlig søn sammen, og de havde også fået lavet et stykke papir hvorpå der stod at hans bror og hans kone skulle have sønnen hvis der skete dem noget..
De skulle en tur til Tyskland, mens sønne blev passet af broderen, og de kørte desværre galt på den Tyske Motorvej og omkom begge to!
Nu blev der så en farlig ballade.. Staten ville gå ind og fjerne barnet fra familien og sætte ham i en plejefamilie på trods af at han kun var omkring ½ år på daværende tidspunkt.. Og han kendte jo sin onkel.. Hmm.. Det satte de sig jo altså voldsomt imod, og det blev sådan at han kunne få lov til at blive hos dem indtil der skulle være en retsag..
Hele familien "skrev" sig nærmest op til at blive plejefamilie for den lille, så der var en chance for at han kunne få lov til at blive i familien..
Det var heldigvis broderen der vandt og fik værge-myndighed (??) over ham.. Men staten kunne lige så godt have taget ham.. 
Knus Maria 26+6
Anmeld