Apropos budget oog hvad man bruger på hvad....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. februar 2010

Barbamama

Eva skriver:

kom jeg til at tænke på, nu mange ved hvad de bruger på mad om I så også sætter penge af til tøj, bio, restaurant besøg, benzin og hvad der ellers er udover mad?

Jeg aner simpelthen ikke hvad jeg bruger på hvad, jeg køber når det er nødvendigt og ser da selvfølgelig lige på om der er penge på kontoen, men jeg har ikke besluttet mig for hvad der bruges til hvad..

Knus Eva.

Vi manglede også overblik over det så vi gjorde det at vi i 3mdr gemte alle bon'er og så hver måned regnede vi sammen hvad vi havde brugt på:

Mad

Andre faste udgifter (shampo, toiletpapir osv)

Vores datter (bleer, mælk, tøj...)

Fornøjelser

Unødvendige ting (macD, slik.....osv)

Nu ved vi sådan nogenlunde hvad vi skal regne med at bruge af penge hver måned. Det er f.... rart

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. februar 2010

Bondepigen

Vi har ingen penge til sjov, tøj eller frisør og diverse, så det er så nemt.

Den eneste vi køber tøj til er vores datter (fra genbrug...og så får vi aflagt af familiens børn). Jeg får mine niecers aflagte tøj. 

Jeg klipper selv både datter og kæreste. Jeg bliver sjældent klippet, og når jeg gør, er det min søster der gør det. Men det er da til tider lidt kedeligt, at man ikke engang har råd til at tage i biffen... Men det vigtigste har vi da til...så som nødvendige babyartikler og mad... Og så har vi hinanden, hvilket er meget mere værd end alverdens penge..

Anmeld

19. februar 2010

lion

bondepigen skriver:

Vi har ingen penge til sjov, tøj eller frisør og diverse, så det er så nemt.

Den eneste vi køber tøj til er vores datter (fra genbrug...og så får vi aflagt af familiens børn). Jeg får mine niecers aflagte tøj. 

Jeg klipper selv både datter og kæreste. Jeg bliver sjældent klippet, og når jeg gør, er det min søster der gør det. Men det er da til tider lidt kedeligt, at man ikke engang har råd til at tage i biffen... Men det vigtigste har vi da til...så som nødvendige babyartikler og mad... Og så har vi hinanden, hvilket er meget mere værd end alverdens penge..

Så sandt som det er sagt. Vi har hinanden og det er vigtigere end en biftur eller andre fornøjelser, selvom det ville være hyggeligt nogen gange

Anmeld

19. februar 2010

Bondepigen

lion skriver:

Så sandt som det er sagt. Vi har hinanden og det er vigtigere end en biftur eller andre fornøjelser, selvom det ville være hyggeligt nogen gange

Jeps.

Anmeld

19. februar 2010

Mira0911

Eva skriver:

kom jeg til at tænke på, nu mange ved hvad de bruger på mad om I så også sætter penge af til tøj, bio, restaurant besøg, benzin og hvad der ellers er udover mad?

Jeg aner simpelthen ikke hvad jeg bruger på hvad, jeg køber når det er nødvendigt og ser da selvfølgelig lige på om der er penge på kontoen, men jeg har ikke besluttet mig for hvad der bruges til hvad..

Knus Eva.

Sådan foregår det også her stort set... Vi sætter ikke noget til side.. Vi køber når det er nødvendigt... :)

Når det handler om mad, handler vi ind til en uge af gangen.. Før i tiden, rendte vi stort set hver dag og handlede, det blev godt nok også dyrt i sidste ende...

Anmeld

19. februar 2010

4xGreve

vi sætter 2000 af til benzin og 2000 af til mad, tøj, sko, bleer, hunsholdning osv. og derefter ryger resten af pengene til bugetten og hvis vi en dag skal have en hygge tur skal det planlægges i flere måneder i forvejen for så spare vi op af vores madpenge og ligger 100kr til side her og der og spare så lidt ekstre på det dagelige, eller også ønsker vi os penge i fødselsdags gave osv. og bruger de halve på os selv og den anden halve på Daniella..

Anmeld

19. februar 2010

Honningblomst

bondepigen skriver:

Jeps.

Men heldigvis er det jo ikke sådan at valget står mellem penge eller familien... og jeg bliver da ikke lykkeligere af at have penge, men livet er da nemmere og mulighederne større..

Anmeld

19. februar 2010

Bondepigen

Eva skriver:

Men heldigvis er det jo ikke sådan at valget står mellem penge eller familien... og jeg bliver da ikke lykkeligere af at have penge, men livet er da nemmere og mulighederne større..

Jamen det er da helt rigtigt, men nu valgte jeg osse bare at se positivt på vores egen situation.

Men gad da godt vi havde lidt penge at have det sjovt for, men det kommer forhåbentlig engang, når min kæreste om en 3 år bliver færdig med den uddannelse han skal i gang med til august....

Anmeld

19. februar 2010

Honningblomst

bondepigen skriver:

Jamen det er da helt rigtigt, men nu valgte jeg osse bare at se positivt på vores egen situation.

Men gad da godt vi havde lidt penge at have det sjovt for, men det kommer forhåbentlig engang, når min kæreste om en 3 år bliver færdig med den uddannelse han skal i gang med til august....

håber jeg også vi får når jeg er uddannet..

Anmeld

19. februar 2010

Bondepigen

Eva skriver:

håber jeg også vi får når jeg er uddannet..

Ja, det ville være skønt at kunne give sine børn oplevelser som osse KOSTER PENGE.....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.