Apropos budget oog hvad man bruger på hvad....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.376 visninger
29 svar
0 synes godt om
18. februar 2010

Honningblomst

kom jeg til at tænke på, nu mange ved hvad de bruger på mad om I så også sætter penge af til tøj, bio, restaurant besøg, benzin og hvad der ellers er udover mad?

Jeg aner simpelthen ikke hvad jeg bruger på hvad, jeg køber når det er nødvendigt og ser da selvfølgelig lige på om der er penge på kontoen, men jeg har ikke besluttet mig for hvad der bruges til hvad..

Knus Eva.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. februar 2010

louise skov

Her bruger vi også bare når det er nødvendigt,og ja selvfølgelig skal der være penge på konto..

Men vi elsker virkeligt at komme i bio,eller ud og spise,når vi kan få de 2 små passes

Anmeld

18. februar 2010

Anne85

Jeg er kontrol freak så jeg vu har kontoer til alt :-) Det er squ rart... Så er der et dankort til brændstof, et til mad og et til "lommepenge" (tøj, bio osv) og det resterende ryger på opsparingen :-)

Anmeld

18. februar 2010

Honningblomst

Anne85 skriver:

Jeg er kontrol freak så jeg vu har kontoer til alt :-) Det er squ rart... Så er der et dankort til brændstof, et til mad og et til "lommepenge" (tøj, bio osv) og det resterende ryger på opsparingen :-)

Nok mest rart hvis man er til den form for overblik...jeg ville føle det virkelig hæmmende og aldrig overholde det..

Anmeld

18. februar 2010

Pia

Vi har to kontoer..

En der hedder husholdnings konto hvor vi køber mad, toiletparpir, shampo osv på..

Og så har vi en der hedder sjov konto vi bruger til bio tur, ud og spise osv...

Vores benzin konto er så også for sig selv, men den er så samtidig en del af budget kontoen..

Kan godt lige og have et godt overblik over hva vi bruger til hva.

Anmeld

18. februar 2010

Honningblomst

Pia skriver:

Vi har to kontoer..

En der hedder husholdnings konto hvor vi køber mad, toiletparpir, shampo osv på..

Og så har vi en der hedder sjov konto vi bruger til bio tur, ud og spise osv...

Vores benzin konto er så også for sig selv, men den er så samtidig en del af budget kontoen..

Kan godt lige og have et godt overblik over hva vi bruger til hva.

Men om det hele er sammen eller ej, ændrer vel egentlig ikke så meget på det man bruger...mener bare at det man køber det er vel noget man har brug for...

Anmeld

18. februar 2010

Pige2009

Jeg har 2 konti til den slags - budgetkonto og så min almindelige lønkonto. Jeg bruger ca. 1200 kr. om måneden på husholdning dvs. mad, toiletpapir, shampoo osv.

Hvis jeg vil i bio, på restaurant osv. gør jeg det. Der er som regel luft i budgettet til det, så jeg skeler ikke så meget til hvad jeg bruger på lige nøjagtigt det. Som Eva ville jeg også synes det var hæmmende med alt for mange konti.

K.h. Linda

Anmeld

18. februar 2010

Pia

Eva skriver:

Men om det hele er sammen eller ej, ændrer vel egentlig ikke så meget på det man bruger...mener bare at det man køber det er vel noget man har brug for...

Jo her hjemme gør det..

For på husholdnings kontoen blir hver en krone bruget hver måned..
Men på sjov kontoen er der stor forskel på hva vi bruger...
Så den blir også lidt en opsparings konto,men også den der kan dække de uforudsete udgifter og det syntes jeg er dejligt og vide der er mulighed for..

Men vi er så også den slags mennesker der ikke kunne drømme om og bruge penge vi ikke har/ penge på noget vi ikke lige absolut står og mangler..
Vi ( særlig min mand) er meget pris bevidste omkring de ting vi køber..

Anmeld

18. februar 2010

Honningblomst

Pia skriver:

Jo her hjemme gør det..

For på husholdnings kontoen blir hver en krone bruget hver måned..
Men på sjov kontoen er der stor forskel på hva vi bruger...
Så den blir også lidt en opsparings konto,men også den der kan dække de uforudsete udgifter og det syntes jeg er dejligt og vide der er mulighed for..

Men vi er så også den slags mennesker der ikke kunne drømme om og bruge penge vi ikke har/ penge på noget vi ikke lige absolut står og mangler..
Vi ( særlig min mand) er meget pris bevidste omkring de ting vi køber..

Men de penge der er tilovers står vel så bare tilbage på den konto hvor man trækker alle beløb fra, altså I bruger vel hverken mere ellers mindre fordi det er delt op, gør I?

Jeg tager som regel alt jeg har hver måned og hæver og så smider resterne ind på en opsparing.. så det er jo det samme vi gør, jeg opdeler bare ikke..

Anmeld

18. februar 2010

Pia

Jeg vil sige vi bruger mindre..
For det der står på sjovkontoen står til at vi bare kan trække som det passer os og ellers står den og spare op..Hvis altså vi ikke har brugt det fulde beløb...

Men det vi så evt har der ud over af ekstra ryger ind på en anden kontot vi har..Den vi oprettede vi skulle lånepenge til og bygge om..Den afbetaler vi fast på hver måned,men samtidig ryger der så lidt ekstra afbetaling ind der på ..

Vi har ligesom 6 kontoer vi styre hver måned,men fordi de er sat så godt op i system er det super let og holde styr på ..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.