Apropos budget oog hvad man bruger på hvad....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. februar 2010

Honningblomst

Pia skriver:

Jeg vil sige vi bruger mindre..
For det der står på sjovkontoen står til at vi bare kan trække som det passer os og ellers står den og spare op..Hvis altså vi ikke har brugt det fulde beløb...

Men det vi så evt har der ud over af ekstra ryger ind på en anden kontot vi har..Den vi oprettede vi skulle lånepenge til og bygge om..Den afbetaler vi fast på hver måned,men samtidig ryger der så lidt ekstra afbetaling ind der på ..

Vi har ligesom 6 kontoer vi styre hver måned,men fordi de er sat så godt op i system er det super let og holde styr på ..

Hold da op..jeg har en løn og en budgetkonto hvor der bare trækkes 3700kr.., men sparer nu op alligevel.. tilgengædl har jeg stor set ingen udgifter og ingen lån.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. februar 2010

BinaMor

vi har 1000kr om ugen til mad og 1000 kr om ugen til benzin, hygge osv.

Anmeld

18. februar 2010

Pia

Eva skriver:

Hold da op..jeg har en løn og en budgetkonto hvor der bare trækkes 3700kr.., men sparer nu op alligevel.. tilgengædl har jeg stor set ingen udgifter og ingen lån.

Jamen der er jo også stor forskel på hvordan man vælger og leve..
Vi har hus ( som vi bygger om så det blir drømmehus) så har vi bil og alm udgifter til forsikring, bh , fagforening osv..

Men igen vi bruger ikke penge vi ikke har og vi har alridg taget lån hjem vi ikke har råd til og afdrage på.. Vi har aldrig brugt dte med afdragsfri lån.. det er slet slet ikke os..

men bor du ikke også til leje i et hus dine forældre ejer hvis jeg ikke husker forkert.:

Det har jo også meget og sige at man ikke har udgifter til vedligeholdelse osv.

Anmeld

18. februar 2010

Bavianis

Vi har også flere konti, og jeg synes det er nemmere at have overblik på den måde.Vi har en madkonto (som er al husholdning), så har vi en budgetkonto, hvor alle vore benzinkort bliver trækket fra også. Derudover har vi 3.000 hver om mdr til lommepenge, og det er lommepengene der skal bruges til sjov og restaurantbesøg og gaver.

Når ALT er betalt hver måned (altså til madkonto og budgetkonto), så har vi faste udgifter for 33.000!!!

Anmeld

18. februar 2010

Honningblomst

Bavianis skriver:

Vi har også flere konti, og jeg synes det er nemmere at have overblik på den måde.Vi har en madkonto (som er al husholdning), så har vi en budgetkonto, hvor alle vore benzinkort bliver trækket fra også. Derudover har vi 3.000 hver om mdr til lommepenge, og det er lommepengene der skal bruges til sjov og restaurantbesøg og gaver.

Når ALT er betalt hver måned (altså til madkonto og budgetkonto), så har vi faste udgifter for 33.000!!!

Jeg har jo ikke så meget at gøre godt med og er bare mig...der er husleje jeg smider af til mine forældre og så de 3700kr til budgetten og resten de ryger hjem til mig.. og så det overskydende sparet. Jeg vil bare gerne have pengene i hånden, det synes jeg er ret, det samme med børnefamilieydelsen der kommer hver tredje måned og ikke er med i budgettet...men jeg er jo også bare mig, så det er kun mig mig mig, jeg skal tage hensyn til og lægge planer for..

Anmeld

18. februar 2010

Honningblomst

Pia skriver:

Jamen der er jo også stor forskel på hvordan man vælger og leve..
Vi har hus ( som vi bygger om så det blir drømmehus) så har vi bil og alm udgifter til forsikring, bh , fagforening osv..

Men igen vi bruger ikke penge vi ikke har og vi har alridg taget lån hjem vi ikke har råd til og afdrage på.. Vi har aldrig brugt dte med afdragsfri lån.. det er slet slet ikke os..

men bor du ikke også til leje i et hus dine forældre ejer hvis jeg ikke husker forkert.:

Det har jo også meget og sige at man ikke har udgifter til vedligeholdelse osv.

Jo jo.. jeg har heldigvis ikke hus eller det har jeg, det er bare mine forældre der sætter det i stand, eller dvs det gør jeg, men de kan jo trække en masse fra, så det er super smart. jeg skal have bygget ud og nye vinduer og terassedør i, i stuen, så der er nok at se til, men det kan gøres billigt når man kender nogen der kender nogen.

Alt det med lån osv det bruger jeg heller ikke...så skulle jeg dælme have mange penge men så var der jo ingen grund til at betale...min bil kostede kun 50.000kr og den betalte jeg kontant.. så jeg er frk. fornuftig når det kommer dertil.. og huset, det bliver jo mit engang..

Knus.

Anmeld

18. februar 2010

lion

Hvor lyder i alle bare super fornuftige, jeg ville ønske det var mig.

Jeg bruger kun de penge jeg har og betaler min regninger. Det er et must for mig ikk at bruge penge vi ikke har, jeg har set hvad det kan gøre at bruge penge man ikk har.

Men jeg er en spade til at spare op, og vi bruger flere penge på dumme ting, end jeg ville ha. Men regningerne bliver betalt. Nu har vi ikk så meget hver måned, da manden ikk har et job. Men jeg prøver at holde mig til at bruge et hvis antal penge på husholdning, men jeg er bare ikk god til at holde det.

Vi har 3 kontier, hver vores lønkont og en fælles regningskonto

Anmeld

18. februar 2010

tascia

Her hjemme er der gået lidt sport i det, forstået således, at jeg synes vi brugte for meget på mad osv. Så nu bliver der lavet madplaner! Det gør at vi indtil videre kun har brugt 4000 kr om mdr. På husholdning!!! Og det er ingengang fordi jeg køber billigste alternativ, faktisk er hvertfalde 50% øko. Så det betyder vi har resten af beløbet (5000) på kontoen til tøj fornøjelser etc.

Her hjemme har vi hver en konto, en byggekonto, en mad/fornøjelses konto og en løn/opsparingskonto

Anmeld

18. februar 2010

Anne85

Eva skriver:

Nok mest rart hvis man er til den form for overblik...jeg ville føle det virkelig hæmmende og aldrig overholde det..

Hi hi... Ja... Men hvis jeg havde alt på en konto ville jeg sikkert bruge dem alle på tøj Elsker overblik og systemer... Jeg er også typen der laver budgetter for alt Og vi har tusind opsparingskontoer Julesparre, feriesparre, konfirmationsopsparing, alm børneopsparing you name it :-)

Anmeld

18. februar 2010

Matsør

Profilbillede for Matsør
Jeg overlevede fordi ilden i mig brændte stærkere end ilden omkring mig

Vi har 5 konti plus en børneopsparing til vores datter (og også snart vores søn):

2 lønkontoer - en til hver, hvor vores respektive løn/indkomst går ind på. Herfra trækkes først de faste udgifter, derefter skal der stå 3000 på hver lønkonto. Hvad der er i overskud sendes videre til opsparingen. De 3000 dækker 500 kr. til kost hver uge og 500 kr. hver til lommepenge. Altså et ugebudget på 1500 kr.

1 opsparing, hvor overskuddet fra lønkontoerne sættes ind (og de penge vi pt. sparer, fordi vores huslån med renteloft pt. er halveret i rente. Dvs. vi ikke mærker besparelsen i hverdagen, men kan se opsparingen vokse).

1 budget: det siger vel næsten sig selv - alle regninger betales herfra, det kører automatisk via pbs.

1 luksuskonto: Børnepenge + uforudset indkomst som skattepenge går ind her. De penge bruges til alt luksus, som at spise ude, bio, tøj, ferie, fornøjelser etc. Og desuden også til de små nødvendigheder for familien, som nye sutter, der skal udskiftes hver 3. måned osv.

Årsagen til denne opdeling er, at vi gerne vil spare så meget som muligt op til vores tilbygning, og derfor ikke bare vil købe for at forbruge - og overblikket gør det nemmere. Er der f.eks. ingen penge på luksuskontoen, så kan vi bare ikke spise ude eller gå i bio (mangler børnene noget, finder vi selvfølgelig en løsning på det men det har nu aldrig været et problem). Ved at skabe faste rammer og overblik for forbruget, kan vi sparer rigtig mange penge. Vi prøvede systemet med 1 lønkonto og 1 budget - og endtealtid med at bruge alle penge hver måned. Nu kan vi spare en pæn sjat op i et jævnt tempo. Så det er sådan det fungerer for os.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.