Til jer med hunde og have :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. februar 2010

Honningblomst

Pia. skriver:

Er også skønt med hunde - og ud over det er jeg sikker på du sagtens ville kunne klare det Eva med en hund - du skal måske bare ikke have en hvalp, men en god lidt ældre tæve på en 3-5 år og en god familie venlig race (golden retriever eller Labrador retriever). en hund der bare følger familien og finder sig i - ja uden at lyve - ALT... (jeg ved hvor meget du gik op i jeres hunde havde det godt også selvom du ikke havde så meget med dem at gøre, men jeg ved du kunne blive meget sur på R hvis han ikke passede dem som han lige skulle...)

Tror du ville være god med sådan en skøn hund...

Men ja det kræver sit med hvalpe og jeg må da igen sande at jeg har taget munden for fuld med to hvalpe (puha) - men det er jo bare så typisk mig... - de er skønne begge to, men det betyder jo desværre at tiden ikke er lige så stor til dem begge (trænings-mæssigt) Men når først de når en god alder (læs:voksne) så er de jo skønne sammen...

Jeg havde bare så hårdt brug for en erstatning for Nanna, fordi jeg havde så svært ved hun ikke var hos mig mere og da Jim gav mig Matti, som jo var noget af det nemmeste tænkte jeg hvorfor ikke nappe en mere...  !!! Dahhh !!!

Kunne jeg lave det om, havde jeg nok ikke købt den lille, om ikke andet havde jeg ventet et år eller to... - men det er jo en helt anden historie...

Knus Pia.

ja, jeg syntes godt nok ikke Rasmus var så god ved de dyr altid.. og er så glad for de kom et godt sted hen.

Kan godt forstå du synes det er hårdt, men mon ikke det pludselig vender og du så har to nemme hunde.. for nu har du jo babyer, og de må da kræve en masse..Men de ser godt nok skønne ud, de to..

ja, måske jeg skulle have en voksen hund, er bare så bange for at de er skadede eller har oplevet noget som kan påvirke negativt...men vced ikke hvordan med det..??

Knus...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. februar 2010

Honningblomst

Hov..

Anmeld

18. februar 2010

Pia.

Eva skriver:

ja, jeg syntes godt nok ikke Rasmus var så god ved de dyr altid.. og er så glad for de kom et godt sted hen.

Kan godt forstå du synes det er hårdt, men mon ikke det pludselig vender og du så har to nemme hunde.. for nu har du jo babyer, og de må da kræve en masse..Men de ser godt nok skønne ud, de to..

ja, måske jeg skulle have en voksen hund, er bare så bange for at de er skadede eller har oplevet noget som kan påvirke negativt...men vced ikke hvordan med det..??

Knus...

Kan bestemt godt forstå din tankegang omkring hvordan hunden er vokset op og hvilken tilværelse den har haft, men det ser man hurtigt når man kommer ud, man skal ALTID komme til dem der vil sælge og se hvordan hunden tager i mod jer som gæster, hvad er det for et hjem hvem er de mennesker som vil af med hunden og hvad er deres grund... Hvis man foreksempel går på nettet og finder sin hund der kan man allerede ud fra annoncen læse hvad det er for mennesker - måske er det to voksne mennesker som skal skilles og ingen af dem desværre kan have deres højt elskede hund med og derfor ønsker at finde et nyt hjem, sådan en ville helt sikkert besøge men jeg ville holde mig langt tilbage fra de to 18 årige der har taget munden for fuld med en unghund på under et år, siger ikke det er en dårlig hund eller den har haft en dårlig opvækst, men den slags annoncer springer jeg personligt over. (spørg mig ikke hvorfor, men sådan har jeg det nok bare)

Men skulle du nogen sinde finde ud af at dette var en mulighed for jer at få en hund på denne måde så sig endelig til, jeg hjælper gerne måske skal man besøge mange forskellige hjem eller også er det bare det første hjem man finde sit nye familie medlem

Knus Pia.

Anmeld

18. februar 2010

Nemesis

her løb vi ud til området hvor det var okay. Da vi camperer SKAL han jo helst kunne vente til han er et sted hvor det er okay.

Så begyndte han at sætte sig, sagde vi NEJ og trak blidt i snoren og begyndte at løbe.

Vi bruger så også ordet "fri" og når han hører det er der så frit slag til at gøre hvad der skal gøres.

Håber da du får en møgfri have :-)

Sisse

Anmeld

18. februar 2010

Pia.

her løb vi ud til området hvor det var okay. Da vi camperer SKAL han jo helst kunne vente til han er et sted hvor det er okay.

Så begyndte han at sætte sig, sagde vi NEJ og trak blidt i snoren og begyndte at løbe.

Vi bruger så også ordet "fri" og når han hører det er der så frit slag til at gøre hvad der skal gøres.

Håber da du får en møgfri have :-)

Sisse

Ja nemlig lige præcis sådan noget som camping-hunde skal lære, for det er jo ikke smart de gør det i området, hvor folk campere. Selvom manfjerne efter sin hund, så kan det næsten ikke undgåes at der ligger en lille bitte smule tilbage efter dem.

Jeg må vist bare kæmpe videre med min frække pige...

Knus Pia.

Anmeld

18. februar 2010

Kløver

Pia. skriver:

Det her er faktisk blevet et problem for mig, så jeg håber der sidder en meget klog hunde ejer der ude...

Mine to dejlige labrador hunde er jo ellers så dygtige og meget nemme at træne med - MEN jeg har et lille bitte problem med den lille af dem - hun er 5 mdr og 100 % renlig inden for. Jeg har fået lært den store (7 mdr) uden problemer at vi altså skal ud og gå tur før han laver noget, han ved det godt og kan sagtens holde sig. problemet er den lille hun ALTID når at skide eller tisse i haven inden vi kommer ud fra lågen (og hun har snor på). Vil jo selvfølgelig ikke sige at det er forkert da vi jo er kommet ud for døren - men jeg vil simpelthen ikke have det i min have - ind til for kort tid siden bar jeg hende ud over haven/gården, for at vise hende at vi skulle vente og så fik hun en masse godbider på den anden side af havelågen, men hun er altså blevet for stor nu til at bære på.

Ingen af mine gamle hunde har fået lov at gøre det i haven, da jeg syntes det er noget svineri når man har børn der også skal kunne bruge haven og til sommer når vi alle plus hunde er der ude og griller jamen så skal hun ikke pludselig sætte sig og Skide (ja undskyld)

Hvordan pokker kan jeg lære hende det - jeg kan ikke være den eneste med hunde og have som gerne ønsker de er renlige også i haven... Sjovt nok har jeg aldrig haft det problem før....

Knus Pia, måske med et underligt spørgsmål, men det irritere mig altså lidt..

Hm umiddelbart ville jeg vælge godbid metoden, men vi har ikke selv opdraget vores hund til ikke at måtte "skide" i haven, da vi fik ham var der megt andet at fokusere på, da han var 1 år og blevet mishandlet.

vi synes så helelr ik det er så slemt, da vi jo har blomsterbede, og græsareal, og hundens pøller er så store de er nemme at se og fjerne, og er man ude ofte er havens brug-område pølle frit, og så er det gratis gødning til vores planter derfor får hunden lov i haven, men vi husker da alligevel pølle-poserne når vi går tur, for der hænder det jo også

Jeg komemr til at tænke at vores hund i starten, og også stadig engang imellem, pøller hvis vi er ved mine forældre eller mine svigerforældre som begge har hund, som om det er en form for afmærkning af territorie(han gør det ikke andre steder) og det er lige når vi ankommer, han hilser måske kort eller slet ikke før han når at få lagt en høm høm, så tænker om det måske kunne være sådan noget ?

håber i får styr på det

Anmeld

18. februar 2010

Pia.

Maja84 skriver:

Hm umiddelbart ville jeg vælge godbid metoden, men vi har ikke selv opdraget vores hund til ikke at måtte "skide" i haven, da vi fik ham var der megt andet at fokusere på, da han var 1 år og blevet mishandlet.

vi synes så helelr ik det er så slemt, da vi jo har blomsterbede, og græsareal, og hundens pøller er så store de er nemme at se og fjerne, og er man ude ofte er havens brug-område pølle frit, og så er det gratis gødning til vores planter derfor får hunden lov i haven, men vi husker da alligevel pølle-poserne når vi går tur, for der hænder det jo også

Jeg komemr til at tænke at vores hund i starten, og også stadig engang imellem, pøller hvis vi er ved mine forældre eller mine svigerforældre som begge har hund, som om det er en form for afmærkning af territorie(han gør det ikke andre steder) og det er lige når vi ankommer, han hilser måske kort eller slet ikke før han når at få lagt en høm høm, så tænker om det måske kunne være sådan noget ?

håber i får styr på det

Tror måske godt du kan have fat i noget af det rigtige der... Min gamle tæve som var helt renlig i haven hos os selv, hun gjorde det altid i mine forældres have også selvom mine forældres hunde ikke gjorde det der...

Så det kan godt være at det var hendes måde at vise nu er jeg her også...

Men med den lille her, tror jeg bare det er blevet en dårlig vane, men jeg kæmper videre, for jeg vil helst slippe for det i min have... Måske jeg skulle lokke en ud på den anden side af havelågen inden hun kommer ud og så kalde helt vildt på hende og rasle med godbidderne Alle triks gælder *S*

Tak for svar...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.