Til jer med hunde og have :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. februar 2010

Pia.

Eva skriver:

Jeg blandre mig lige...store hunderkender Eva..,nå ikke lige..

Jeg tror desværre at mange bare lader deres hunde tisse og skide i haven...og det er dælme ulækkert...min søster har verden mest ikke opdragede hunde og de har overskidt mine forældres have og fjerner hun det...næ nej, så mine børn kan ikke lege derude...øv...synes simpelthen det er så for meget, men det er jo ikke hundenes skyld, men en ejer der ikke burde have hunde...nå, nok om det...ville bare sige jeg synes det er det rigtige du gør...sejt. troede slet ikke man kunne lære dem det og har aldrig oplevet hundeejere der har gjort det...så hatten af for dig, men du er dælme også bare så skide god til de dyr..

Knus..

Hvor er du sød Eva  

Jo, Man kan nemlig godt lære dem det - jeg er vokset op med hunde siden jeg blev født og mine forældre har altid haft hunde i haven men min far ville ikke have de lavede noget i haven fordi vi skulle kunne lege der med vores venner m.m... - Så min far har bare lært hundene at haven er også et sted man er renlig lige som inden i stuen.

Men tit gør hvalpeejere jo det at de træner hunden i haven når de er helt små for der er det bare et spørgsmål om at komme hurtigt ud af døren når de små vovser skal tisse... men jeg har så løbet et lille stykke længere ud fra haven så de ved det er der det forgår...

MEN denne her lille fis jeg har nu - Tildemor !!!! Hun er fløjtende ligeglad med hvad jeg syntes er rigtigt...

Så jeg får kamp til stregen med hende her

Tak igen for de søde ord, og jeg forstår godt at du syntes det er trist at dine børn ikke kan lege i haven hos dine forældre - der findes ikke noget være end hundelorte - ad....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. februar 2010

karina1980

Pia. skriver:

Er der slet ikke flere hundeejere med have som har haft samme problem og fandt en super løsning...

niks vores skider i haven, hun har et hjørne  i haven, lige mellem kompoststakken/haveaffald og beholderen til køkkenaffald, hun vil nemlig ikke andet end tisse når vi går tur med hende,

børnene leger så heller ikke i nærheden af de 2 ting, så for mig har det ingen betydning, vi fjerner så lorten hver dag.

det muligt at andre synes det ulækkert, men så er man jo heldigvis forskellige

Anmeld

18. februar 2010

Pia.

Chris H skriver:

Jeg har desværre ikke nogle gode råd til hvordan du skal lære hende det, det lyder jo til at du nærmest har prøvet alt.

Vores hund har en bestemt plads omme bag i haven hvor han må gøre det. Da vi flyttede ind gjorde vi meget ud af at gå med ham derom og vise ham at det var der han skulle gøre det.

Jamen det er jo lidt det samme ikk.. I har en fast plads og det forstår jeres hund godt, jeg har bare en fast plads på den anden side af lågen - men hun vil bare ikke forstå det - dumme vovse  .... Jeg må kæmpe videre - tak for svar...

Anmeld

18. februar 2010

Pia.

karina1980 skriver:

niks vores skider i haven, hun har et hjørne  i haven, lige mellem kompoststakken/haveaffald og beholderen til køkkenaffald, hun vil nemlig ikke andet end tisse når vi går tur med hende,

børnene leger så heller ikke i nærheden af de 2 ting, så for mig har det ingen betydning, vi fjerner så lorten hver dag.

det muligt at andre synes det ulækkert, men så er man jo heldigvis forskellige

Min have er ikke så stor, jeg har en gårdhave foran huset og en have bagved - og der ville ikke være plads til et "skidehjørne" - Lugter det ikke om sommeren ???

Nå men I har da heldigvis en løsning der fungere for jer... Det her fungere nemlig ikke.. - desværre...

Anmeld

18. februar 2010

Honningblomst

Det er virkelig en god måde....ville ønske jeg var vokset op med dyr på den måde og havde forstand på det..Bertram ønsker sig SÅ meget en hund, og kan jo godt se det ser hyggeligt ud, jeg har bare slet ikke forstand på det og ville være så utryg... så ja, ingen dyr til Bertram altså udover et lille arrigt kræg af en hamster...

men mon ikke hun nok skal lære det, hende tildepigen.. men hun lyder godt nok stædig.. men det er du jo også, så jeg tror du vinder...

Knus..

Pia. skriver:

Hvor er du sød Eva  

Jo, Man kan nemlig godt lære dem det - jeg er vokset op med hunde siden jeg blev født og mine forældre har altid haft hunde i haven men min far ville ikke have de lavede noget i haven fordi vi skulle kunne lege der med vores venner m.m... - Så min far har bare lært hundene at haven er også et sted man er renlig lige som inden i stuen.

Men tit gør hvalpeejere jo det at de træner hunden i haven når de er helt små for der er det bare et spørgsmål om at komme hurtigt ud af døren når de små vovser skal tisse... men jeg har så løbet et lille stykke længere ud fra haven så de ved det er der det forgår...

MEN denne her lille fis jeg har nu - Tildemor !!!! Hun er fløjtende ligeglad med hvad jeg syntes er rigtigt...

Så jeg får kamp til stregen med hende her

Tak igen for de søde ord, og jeg forstår godt at du syntes det er trist at dine børn ikke kan lege i haven hos dine forældre - der findes ikke noget være end hundelorte - ad....

Anmeld

18. februar 2010

karina1980

Pia. skriver:

Min have er ikke så stor, jeg har en gårdhave foran huset og en have bagved - og der ville ikke være plads til et "skidehjørne" - Lugter det ikke om sommeren ???

Nå men I har da heldigvis en løsning der fungere for jer... Det her fungere nemlig ikke.. - desværre...

i de 3 år vi har boet her har det ikke været et problem med lugt, men det er jo så også i et hjørne hvor vi ikke rigtig kommer, og om sommeren kan den der køkkenaffaldsspand/kegle ting altså være langt værre end en hundelort

men altså vores hund er jo aftensskider så der ligger jo ikke noget i løbet af dagen der kan ligge og lugte, måske derfor jeg aldrig har bemærket at det lugter af andet end kompost derfra,

men vi har også både for og baghave(grund på 800 kvm) og det hjørne ligger så ud til den store vej(hvor børnene ikke må lege) det holder nemlig også alle dem som synes de skulle vade igennem vores have væk

Anmeld

18. februar 2010

Pia.

Eva skriver:

Det er virkelig en god måde....ville ønske jeg var vokset op med dyr på den måde og havde forstand på det..Bertram ønsker sig SÅ meget en hund, og kan jo godt se det ser hyggeligt ud, jeg har bare slet ikke forstand på det og ville være så utryg... så ja, ingen dyr til Bertram altså udover et lille arrigt kræg af en hamster...

men mon ikke hun nok skal lære det, hende tildepigen.. men hun lyder godt nok stædig.. men det er du jo også, så jeg tror du vinder...

Knus..

Er også skønt med hunde - og ud over det er jeg sikker på du sagtens ville kunne klare det Eva med en hund - du skal måske bare ikke have en hvalp, men en god lidt ældre tæve på en 3-5 år og en god familie venlig race (golden retriever eller Labrador retriever). en hund der bare følger familien og finder sig i - ja uden at lyve - ALT... (jeg ved hvor meget du gik op i jeres hunde havde det godt også selvom du ikke havde så meget med dem at gøre, men jeg ved du kunne blive meget sur på R hvis han ikke passede dem som han lige skulle...)

Tror du ville være god med sådan en skøn hund...

Men ja det kræver sit med hvalpe og jeg må da igen sande at jeg har taget munden for fuld med to hvalpe (puha) - men det er jo bare så typisk mig... - de er skønne begge to, men det betyder jo desværre at tiden ikke er lige så stor til dem begge (trænings-mæssigt) Men når først de når en god alder (læs:voksne) så er de jo skønne sammen...

Jeg havde bare så hårdt brug for en erstatning for Nanna, fordi jeg havde så svært ved hun ikke var hos mig mere og da Jim gav mig Matti, som jo var noget af det nemmeste tænkte jeg hvorfor ikke nappe en mere...  !!! Dahhh !!!

Kunne jeg lave det om, havde jeg nok ikke købt den lille, om ikke andet havde jeg ventet et år eller to... - men det er jo en helt anden historie...

Knus Pia.

Anmeld

18. februar 2010

Pia.

karina1980 skriver:

i de 3 år vi har boet her har det ikke været et problem med lugt, men det er jo så også i et hjørne hvor vi ikke rigtig kommer, og om sommeren kan den der køkkenaffaldsspand/kegle ting altså være langt værre end en hundelort

men altså vores hund er jo aftensskider så der ligger jo ikke noget i løbet af dagen der kan ligge og lugte, måske derfor jeg aldrig har bemærket at det lugter af andet end kompost derfra,

men vi har også både for og baghave(grund på 800 kvm) og det hjørne ligger så ud til den store vej(hvor børnene ikke må lege) det holder nemlig også alle dem som synes de skulle vade igennem vores have væk

Ja jeres mulighed er lidt bedre end min.... God I har en god løsning... min gamle tæve var også aften skider HE HE... Lyder så pænt at skrive ikk...

Anmeld

18. februar 2010

karina1980

Pia. skriver:

Ja jeres mulighed er lidt bedre end min.... God I har en god løsning... min gamle tæve var også aften skider HE HE... Lyder så pænt at skrive ikk...

nej ville nu gerne have et pænere ord, men kan ikke lige finde et

Anmeld

18. februar 2010

Pia.

karina1980 skriver:

nej ville nu gerne have et pænere ord, men kan ikke lige finde et

En aften prutter måske *GGG* ... Arr det bliver vist ikke pænt lige meget hvad...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.