Det her er faktisk blevet et problem for mig, så jeg håber der sidder en meget klog hunde ejer der ude...
Mine to dejlige labrador hunde er jo ellers så dygtige og meget nemme at træne med - MEN jeg har et lille bitte problem med den lille af dem - hun er 5 mdr og 100 % renlig inden for. Jeg har fået lært den store (7 mdr) uden problemer at vi altså skal ud og gå tur før han laver noget, han ved det godt og kan sagtens holde sig. problemet er den lille hun ALTID når at skide eller tisse i haven inden vi kommer ud fra lågen (og hun har snor på). Vil jo selvfølgelig ikke sige at det er forkert da vi jo er kommet ud for døren - men jeg vil simpelthen ikke have det i min have - ind til for kort tid siden bar jeg hende ud over haven/gården, for at vise hende at vi skulle vente og så fik hun en masse godbider på den anden side af havelågen, men hun er altså blevet for stor nu til at bære på.
Ingen af mine gamle hunde har fået lov at gøre det i haven, da jeg syntes det er noget svineri når man har børn der også skal kunne bruge haven og til sommer når vi alle plus hunde er der ude og griller jamen så skal hun ikke pludselig sætte sig og Skide (ja undskyld)
Hvordan pokker kan jeg lære hende det - jeg kan ikke være den eneste med hunde og have som gerne ønsker de er renlige også i haven... Sjovt nok har jeg aldrig haft det problem før....
Knus Pia, måske med et underligt spørgsmål, men det irritere mig altså lidt..
Anmeld