Til jer med hunde og have :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.024 visninger
26 svar
0 synes godt om
18. februar 2010

Pia.

Det her er faktisk blevet et problem for mig, så jeg håber der sidder en meget klog hunde ejer der ude...

Mine to dejlige labrador hunde er jo ellers så dygtige og meget nemme at træne med - MEN jeg har et lille bitte problem med den lille af dem - hun er 5 mdr og 100 % renlig inden for. Jeg har fået lært den store (7 mdr) uden problemer at vi altså skal ud og gå tur før han laver noget, han ved det godt og kan sagtens holde sig. problemet er den lille hun ALTID når at skide eller tisse i haven inden vi kommer ud fra lågen (og hun har snor på). Vil jo selvfølgelig ikke sige at det er forkert da vi jo er kommet ud for døren - men jeg vil simpelthen ikke have det i min have - ind til for kort tid siden bar jeg hende ud over haven/gården, for at vise hende at vi skulle vente og så fik hun en masse godbider på den anden side af havelågen, men hun er altså blevet for stor nu til at bære på.

Ingen af mine gamle hunde har fået lov at gøre det i haven, da jeg syntes det er noget svineri når man har børn der også skal kunne bruge haven og til sommer når vi alle plus hunde er der ude og griller jamen så skal hun ikke pludselig sætte sig og Skide (ja undskyld)

Hvordan pokker kan jeg lære hende det - jeg kan ikke være den eneste med hunde og have som gerne ønsker de er renlige også i haven... Sjovt nok har jeg aldrig haft det problem før....

Knus Pia, måske med et underligt spørgsmål, men det irritere mig altså lidt..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. februar 2010

Berg

Måske virker det ikke på dine hunde men det gjorde det på mine: vis hunden at du har yndlingsgodbidder med og hold godbidden foran hunden hele vejen ud af have så den ikke tænker på at tisse(eller andet) inden den har fået sin godbid.

Vi har stenral hele vejen ud af indkørslen til vejen (og der er langt) og det er ikke fedt at samle hunde høm høm op fra småsten så vi lokkede vores med godbidder og småløb og hop og andre distraherende ting.

De er begge voksne nu men er klar over at de ikke skal gøre noget inden vi kommer ud til vejens græsrabat.

Anmeld

18. februar 2010

Pia.

Berg skriver:

Måske virker det ikke på dine hunde men det gjorde det på mine: vis hunden at du har yndlingsgodbidder med og hold godbidden foran hunden hele vejen ud af have så den ikke tænker på at tisse(eller andet) inden den har fået sin godbid.

Vi har stenral hele vejen ud af indkørslen til vejen (og der er langt) og det er ikke fedt at samle hunde høm høm op fra småsten så vi lokkede vores med godbidder og småløb og hop og andre distraherende ting.

De er begge voksne nu men er klar over at de ikke skal gøre noget inden vi kommer ud til vejens græsrabat.

Det syntes jeg ellers jeg har prøvet - hun får ALTID en godbid når hun er dygtig, når hun tisser, skider (hader det ord) og sidder pænt ved vejkanten m.m. Når hun så laver noget i gården/haven så sætter hun sig pænt og venter på en godbid men får selvfølgelig intet... Hun er virkelig svær syntes jeg, mine andre hunde har ALDRIG været noget problem - haven blev jo en del af hjemmet og der var man renlig... så de tissede aldrig i haven, syntes det er så ulækkert om sommeren når man sidder der ude...

Jeg har også prøvet at hive hende ud af haven, løbe afsted og ja som skrevet tidligere båret hende ud til lågen - men lige lidt hjælper det - når den hund mærker frisk luft i næsen så skal hun bare ....

Tak for dit svar...

Anmeld

18. februar 2010

LLN

Undskyld, men det er ikke for at være grov eller noget. I har selv valgt at have hunde så må man efter min mening også vælge lorten. Jeg siger ikke at i ikke samler op efter jeres hunde, men hvorfor er det mindre ulækkeret at andre børn eller voksne kan risikere at træde i jeres hunds efterladenskaber uden for jeres have.

En som i en lang periode som barn satte flag i alle hundelorte jeg kom i nærheden af.

Anmeld

18. februar 2010

Pia.

Undskyld, men det er ikke for at være grov eller noget. I har selv valgt at have hunde så må man efter min mening også vælge lorten. Jeg siger ikke at i ikke samler op efter jeres hunde, men hvorfor er det mindre ulækkeret at andre børn eller voksne kan risikere at træde i jeres hunds efterladenskaber uden for jeres have.

En som i en lang periode som barn satte flag i alle hundelorte jeg kom i nærheden af.

Hallloo.... Jeg samler ALTID op efter mine hunde... altid... det her er bare et spørgsmål om at haven er en del af vores hjem jeg lader dem jo heller ikke skide i stuen fordi det er nemmere at samle det op der. vel !!! Det her bunder i at når børn og hunde leger i haven til sommer skal de ikke løbe i lort og tis hvis jeg ikke får set det - når jeg går med mine hunde er de jo under konstant overvågning...

Du er mere end velkommen til at blande dig i mit spørgsmål, men det var ikke om jeg samlede op efter mine hunde det var problemet, men at jeg gerne ville have kontrollen over hvor de skulle være renlige henne...

Anmeld

18. februar 2010

Berg

LLN skriver:

Vil lige tilføje at jeg bor langt langt ude på landet! Og går vi tur i beboede område samler vi selvfølgelig lorten op! Det er bare ikke nemt på småsten kan jeg hilse og sige

Hader Hader Hader hundelorte på fortorvet, så jeg forstår udemærket din holdning....

Anmeld

18. februar 2010

Pia.

Er der slet ikke flere hundeejere med have som har haft samme problem og fandt en super løsning...

Anmeld

18. februar 2010

Honningblomst

Pia. skriver:

Er der slet ikke flere hundeejere med have som har haft samme problem og fandt en super løsning...

Jeg blandre mig lige...store hunderkender Eva..,nå ikke lige..

Jeg tror desværre at mange bare lader deres hunde tisse og skide i haven...og det er dælme ulækkert...min søster har verden mest ikke opdragede hunde og de har overskidt mine forældres have og fjerner hun det...næ nej, så mine børn kan ikke lege derude...øv...synes simpelthen det er så for meget, men det er jo ikke hundenes skyld, men en ejer der ikke burde have hunde...nå, nok om det...ville bare sige jeg synes det er det rigtige du gør...sejt. troede slet ikke man kunne lære dem det og har aldrig oplevet hundeejere der har gjort det...så hatten af for dig, men du er dælme også bare så skide god til de dyr..

Knus..

Anmeld

18. februar 2010

Chris H

Jeg har desværre ikke nogle gode råd til hvordan du skal lære hende det, det lyder jo til at du nærmest har prøvet alt.

Vores hund har en bestemt plads omme bag i haven hvor han må gøre det. Da vi flyttede ind gjorde vi meget ud af at gå med ham derom og vise ham at det var der han skulle gøre det.

Anmeld

18. februar 2010

Diana...

LLN skriver:

Man samler jo op uden for når man er ude og gå med dem. Men man skal sgu da kunne lukke sine børn og hunde ud i haven uden at skulle være der og holde øje hele tiden med om den skider.

Pia jeg læser lige med her for tror os vores vil gøre det når vores have bliver lukket.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.