hvornår skal man reagere?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. februar 2010

Honningblomst

Tjuhl skriver:

jeg har siden aftensmaden igår slet ikke kunnet holde noget i mig.

jeg forsøger slet ikke med mad længere, men nu kan jeg heller ikke holde bare et halvt glas vand i mig, og så tænker jeg....hvornår skal man reagere? hvis jeg slet ikke har fået væske i mig siden igår ved 19-tiden og jeg er svimmel, skal man så have fat i lægen??

jeg har det virkelig elendigt og kaster bare alting op og når der ikke er mere i maven, så kramper kroppen stadig i opkastningmode selvom der intet kommer op. jeg er helt ru i halsen

Ja, ring til lægen. Måske du skal indlægges, det har jeg hørt flere der må fordi de brækkede sig for meget...øv, det er skide træls. kan huske jeg tit var ved at opgive det hele, ikke at jeg kunne, men for pokker jeg hadede det de første 22 uger..

Knus..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. februar 2010

Ni-ko-li-ne

Tjuhl skriver:

jeg forsøger slet ikke med mad længere, men nu kan jeg heller ikke holde bare et halvt glas vand i mig, og så tænker jeg....hvornår skal man reagere? hvis jeg slet ikke har fået væske i mig siden igår ved 19-tiden og jeg er svimmel, skal man så have fat i lægen??

jeg har det virkelig elendigt og kaster bare alting op og når der ikke er mere i maven, så kramper kroppen stadig i opkastningmode selvom der intet kommer op. jeg er helt ru i halsen

du skal reagere når du er bekymret søde.... så det er nu! ring til lægen så du kan få lidt ro i sindet!

Anmeld

18. februar 2010

LISBETH:-)

Åhhh altså Trine, hvor jeg føler med dig.

Jeg kastede op 10-20 gange dagligt de første 2 måneder (tabte 7 kg) og jeg var til læge flere gange. De sage at der ikke var noget og gøre, og at det ikke var farligt. Babyen skal nok få hvad den skal have. Jeg fik beskeden at hvis jeg tabte 10 kg eller mere skulle der gribes ind. Jeg fik beked på at tvinge mig selv til at spise og drikke, også selvom det hele kom op med det samme. Og så seabands. De hjalp rigtig rigtig meget!!!!!!!!!!!!!

Jeg ville dog lige kontakte lægen, og få tjekket at det ikke er en mavevirus, det kan nemlig være farligt!!!! Men mon ikke bare det er alm. graviditets kvalme (af værste grad)

Lisbeth

Ps. det går over, selvom det virker meget uoverskueligt lige nu!!!!!

Anmeld

18. februar 2010

Bayze

Tjuhl skriver:

Hvor er det træls for dig, det er da godt nok liiige voldsomt nok, som du er ramt. Ville også prøve at snakke med lægen. Udover at der selvfølgelig er tips omkring hvad og hvordan man med fordel kan spise, så mener jeg altså der findes "stoppende" midler, altså medikamenter der virker stoppende på trangen til at kaste op. Håber snart du får det bedre - hæng i hæng i

Anmeld

18. februar 2010

Mettemus

Kan ikke give bedre råd end de andre tøser allerede har gjort, men jeg sender et

Anmeld

18. februar 2010

oo

tak for alle jeres svar. Søren har talt med ALLE på hele fyn hele morgenen først ringede vi til fertilitetsklinikken og sygeplejersken der sagde at det var "katastrofalt" at jeg ikke fik væske ned. så skulle jeg indlægges, men det skulle gøres gennem egen læge. Hun vidste ikke noget om det med ingefær og at det kan give fosterskader, hun vidste bare, at mange gravide bruger det. NÅH! så tudbrølede jeg

Så ringede Søren til svendborg gynækologiske afdeling og spurgte om ingefæren (for jeg var desperat og ville bare have mirakeljuice NU, jeg blev ved med at kaste det lidt vand op jeg drak mens han talte tlf). Der vidste de ikke noget, men hun ville prøve at se om hun kunne få svar et sted og så ringe tilbage. NÅH! de ringede tilbage en halv time senere og sagde de simpelthen ikke vidste det, men vi skulle ringe til svangreambulatoriet.

så ringede vi til vores egen læge, Ines, og hun ville så ringe tilbage halv tolv, så vi sad bare og ventede. i mellemtiden lykkedes det mig at få en halv krydderbolle og et lille glas vand ned uden at det lige sådan umiddelbart kom op igen. nåh men hun ringede så og sagde, at hun først var bekymret når jeg var stærkt afkræftet og ikke kunne tisse heller. hvilket jeg kan, hele tiden endda og det er åbenbart tegn på, at selvom jeg ikke tror det, så får jeg væske ned. godt! hun sagde at jeg skulle være ligeglad med mad, så længe jeg kunne få væske ned, det er det vigtigste og jeg skal holde mig fra sukkerholdige væsker fx sodavand og saftevand og drikke meget meget små slurke ellers udvider mavesækken sig hurtigt og så kaster jeg op. hvis jeg kan få et kvart glas vand ned hver halve time er det super. men hun sendte alligevel en recept på stikpiller mod kvalme til apoteket, så kunne vi hente dem hvis jeg blev helt desperat på et tidspunkt. ingefæren vidste hun tilfældigvis en masse om, fordi hun åbenbart er uddannet noget gynækologhalløj og havde været med til at give ingefær mod kvalme for mange år siden. så havde man fundet ud af at der var en sammenhæng mellem ingefær og spontan abort og hun sagde derfor i stærke vendinger at jeg skulle holde mig helt fra det!

puha...så nu er Søren kørt til møde med sin mobil på HØJ, så jeg ringer hvis jeg blir dårlig igen. indtil videre bliver det nede, det lidt jeg får, så det er godt

Anmeld

18. februar 2010

Munder

Dejligt med en update håber virkelig du begynder at kunne holde lidt nede, for det er da ikke for sjovt med den kvalme.

Anmeld

18. februar 2010

BetonSlotsPrinsesserne

Tjuhl skriver:

Sådan havde jeg det længe. Jeg forhørte mig både ved læge og jordemoder og de sagde begge jeg ikke skulle være bekymret mht den lille da den tager hvad den har brug for..
Men det var selvfølgelig træls for en selv og der kan jeg ikk huske hvad de svarede.. MEn jeg tror da jeg ville kontakte lægen og lige forhører mig nu når du siger du selv er ved at slå ud af svimmelhed..

Anmeld

18. februar 2010

Elizabeth Nuñez

Hej Trine

Først tillykke med graviditeten

Jeg havde det helt på samme måned, og efter meget kort tid havde jeg tabt over ti kilo fordi min kvalme var SÅ slem!

Da kvalmen var begyndt at aftage snakkede jeg med min jordmor om det, og hun sagde at jeg skulle have haft saltvandsdrops (dog var jeg begyndt at spise igen, så det gjorde ingen forskel). Men måske skulle du forhøre dig om det?

Mit "vidundermiddel" var tranebær juice og marie kiks.. det kom ned i små mængder, men lidt er bedre end intet!

Håber du finder ud af det og held og lykke med det hele

Kram Elizabeth

Anmeld

18. februar 2010

Ni-ko-li-ne

Tjuhl skriver:

tak for alle jeres svar. Søren har talt med ALLE på hele fyn hele morgenen først ringede vi til fertilitetsklinikken og sygeplejersken der sagde at det var "katastrofalt" at jeg ikke fik væske ned. så skulle jeg indlægges, men det skulle gøres gennem egen læge. Hun vidste ikke noget om det med ingefær og at det kan give fosterskader, hun vidste bare, at mange gravide bruger det. NÅH! så tudbrølede jeg

Så ringede Søren til svendborg gynækologiske afdeling og spurgte om ingefæren (for jeg var desperat og ville bare have mirakeljuice NU, jeg blev ved med at kaste det lidt vand op jeg drak mens han talte tlf). Der vidste de ikke noget, men hun ville prøve at se om hun kunne få svar et sted og så ringe tilbage. NÅH! de ringede tilbage en halv time senere og sagde de simpelthen ikke vidste det, men vi skulle ringe til svangreambulatoriet.

så ringede vi til vores egen læge, Ines, og hun ville så ringe tilbage halv tolv, så vi sad bare og ventede. i mellemtiden lykkedes det mig at få en halv krydderbolle og et lille glas vand ned uden at det lige sådan umiddelbart kom op igen. nåh men hun ringede så og sagde, at hun først var bekymret når jeg var stærkt afkræftet og ikke kunne tisse heller. hvilket jeg kan, hele tiden endda og det er åbenbart tegn på, at selvom jeg ikke tror det, så får jeg væske ned. godt! hun sagde at jeg skulle være ligeglad med mad, så længe jeg kunne få væske ned, det er det vigtigste og jeg skal holde mig fra sukkerholdige væsker fx sodavand og saftevand og drikke meget meget små slurke ellers udvider mavesækken sig hurtigt og så kaster jeg op. hvis jeg kan få et kvart glas vand ned hver halve time er det super. men hun sendte alligevel en recept på stikpiller mod kvalme til apoteket, så kunne vi hente dem hvis jeg blev helt desperat på et tidspunkt. ingefæren vidste hun tilfældigvis en masse om, fordi hun åbenbart er uddannet noget gynækologhalløj og havde været med til at give ingefær mod kvalme for mange år siden. så havde man fundet ud af at der var en sammenhæng mellem ingefær og spontan abort og hun sagde derfor i stærke vendinger at jeg skulle holde mig helt fra det!

puha...så nu er Søren kørt til møde med sin mobil på HØJ, så jeg ringer hvis jeg blir dårlig igen. indtil videre bliver det nede, det lidt jeg får, så det er godt

DET er jeg glad for at høre!!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.