Det allerbedste ved MIT liv

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. februar 2010

Pia.

Zette skriver:

For nogle dage siden var der en debat om kamphunde, og nu vil jeg ikke rippe op i den, men blot vise jer hvor LÆKRE mine kamphunde er.

Husky er listet som verdens 4. farligste hund pga ulvegenet, men det er altså langt fra sandheden. 

Og det her er helt sikkert ligesom at andre viser deres børn frem, jeg synes jo selv de er de lækreste i verden! 

http://www.youtube.com/watch?v=k-BI1ag6ieQ

Lige mig igen... kom til at tænke på at alle hunde jo stammer fra den vilde hund/ulven... så der er vel en form for ulvegen i alle hunde lidt langt ude... ??? Kun et nysgerrigt spørgsmål og så fordi jeg igen må undre mig over nogen af de hunde på den "kamphunde" liste... ???

Knus Pia.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. februar 2010

smokin

trine3112 skriver:

De er godt nok søde - synes især Ashlan er flot. Og selvom de har ulvegenet, så ligner de bare nogle rigtige hyggetrolde og ikke kamphunde.

Han er klart den ALLE vender sig om efter når vi går tur. Men der er også nogle der forsigtig spørger om han er farlig, fordi han står og hyler af folk. Næh han vil såment bare gerne klappes og det er hans måde at sige: Se lige hvor lækker jeg er, kom og klap mig!

Anmeld

16. februar 2010

smokin

Pia. skriver:

Lige mig igen... kom til at tænke på at alle hunde jo stammer fra den vilde hund/ulven... så der er vel en form for ulvegen i alle hunde lidt langt ude... ??? Kun et nysgerrigt spørgsmål og så fordi jeg igen må undre mig over nogen af de hunde på den "kamphunde" liste... ???

Knus Pia.

enig, men nu kan jeg ikke helt huske den helt korrekte version, men de her hunde er opdrættet af nomadefolket sådan en indianerstamme. I den anden debat snakkede Kama og jeg om at når man kommer til Grønland fx, og ser de slædehunde deroppe, så får man et rigtig dårligt billede af hundene, for deroppe er de et transportmiddel og IKKE et kæledyr. Børn bliver lukket ind hvis der er en løs husky fordi den kan meget farlig. 

Mine hunde er jo harmløse, de slås ikke, tæven underkaster SIG alt. Hun er rigtig popsmart når der er hegn imellem eller hun er i snor, lidt ala "det er kun hegnet der stopper mig fra at smadre dig, eller hvis min mor ikke havde den her snor i mig så skulle jeg give dig" men hvis porten er åben eller hun er løs... så underkaster hun sig bare hun ser en gravhund. Det er simpelthen for farligt.

Hanhunden ville nu nok tage kampen op, men aldrig starte den - for han kan bare ikke slås. Vi leger vildt med ham hvor han får lov at nappe os osv, men han kan slet slet ikke slås og har fået mega tæv af naboens grimme grimme new foundlænder. 

Tror helt klart at alle racer er farlige, det handler om blodbanerne. Hvis du blander nogle for meget, kan du risikere at få noget rigtig skidt ud af det. Men omvendt, det handler også om opdragelse. 
Nå der bliver sagt "læg dig ned" så mener mor det! og så gør han det. ISÆR hvis jeg hæver stemmen. Så skal han ikke nyde noget af at gå - for han ved jeg henter ham og dækker ham af INDTIL han bliver liggende.

Anmeld

16. februar 2010

smokin

Sussie&Lilje skriver:

DEJLIGE hunde!!!

Ja de er MINDST ligeså lækre som dig 

Anmeld

16. februar 2010

smokin

Jeanne skriver:

Ja en Husky er en super dejlig hund. Manden vil så gerne have en, men jeg har sagt nej, for den type hund passer ikke ind i vores familiemønster - desværre. Men som sagt så er det en super dejlig hund (og jeg viste ikke de er så falige)

Har I for travlt eller?

Anmeld

16. februar 2010

smokin

Pia. skriver:

Knus Pia.

Nu er denne race heldigvis ikke på den liste med de 14 hunde de i første omgang vil prøve at gøre ulovlige. Men, jeg er ret sikker på at den liste langsomt udbygges hvis det lovforslag træder i kraft, og så er det et spørgsmål om tid førend de står på. For selve racen er på verdenslisten jo over farlige hunde.

Anmeld

16. februar 2010

1977

Profilbillede for 1977
Zette skriver:

Har I for travlt eller?

Ja vi har ikke tid til at give den race den tid og pleje der er behov for, så er det jo bedre at vælge en anden. Det er lige knap vi kan få det til at hænge sammen med den vi har (schæfer/dobberman blanding).

Anmeld

16. februar 2010

LouiseNielsen

Ja de er sku da bare for skønne..... Meget!

Anmeld

16. februar 2010

Pernilleh

Profilbillede for Pernilleh

Hvor er de smukke!

Jeg elsker de hunde.Vi bor i nærheden af nogen,som har sådan 2,den ene med de smukkeste,blå øjne.Jeg er ved at springe over hegnet og kidnappe dem når jeg går forbi

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

16. februar 2010

Pernilleh

Profilbillede for Pernilleh
Pernilleh skriver:

Hvor er de smukke!

Jeg elsker de hunde.Vi bor i nærheden af nogen,som har sådan 2,den ene med de smukkeste,blå øjne.Jeg er ved at springe over hegnet og kidnappe dem når jeg går forbi

Ha,ha,ha,so sorry,disse billeder var så beregnet til en billedtråd,jeg aner ikke hvordan de fik sneget sig ind her

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.