Pia. skriver:
Lige mig igen... kom til at tænke på at alle hunde jo stammer fra den vilde hund/ulven... så der er vel en form for ulvegen i alle hunde lidt langt ude... ??? Kun et nysgerrigt spørgsmål og så fordi jeg igen må undre mig over nogen af de hunde på den "kamphunde" liste... ???
Knus Pia.
enig, men nu kan jeg ikke helt huske den helt korrekte version, men de her hunde er opdrættet af nomadefolket sådan en indianerstamme. I den anden debat snakkede Kama og jeg om at når man kommer til Grønland fx, og ser de slædehunde deroppe, så får man et rigtig dårligt billede af hundene, for deroppe er de et transportmiddel og IKKE et kæledyr. Børn bliver lukket ind hvis der er en løs husky fordi den kan meget farlig.
Mine hunde er jo harmløse, de slås ikke, tæven underkaster SIG alt. Hun er rigtig popsmart når der er hegn imellem eller hun er i snor, lidt ala "det er kun hegnet der stopper mig fra at smadre dig, eller hvis min mor ikke havde den her snor i mig så skulle jeg give dig" men hvis porten er åben eller hun er løs... så underkaster hun sig bare hun ser en gravhund. Det er simpelthen for farligt.
Hanhunden ville nu nok tage kampen op, men aldrig starte den - for han kan bare ikke slås. Vi leger vildt med ham hvor han får lov at nappe os osv, men han kan slet slet ikke slås og har fået mega tæv af naboens grimme grimme new foundlænder.
Tror helt klart at alle racer er farlige, det handler om blodbanerne. Hvis du blander nogle for meget, kan du risikere at få noget rigtig skidt ud af det. Men omvendt, det handler også om opdragelse.
Nå der bliver sagt "læg dig ned" så mener mor det! og så gør han det. ISÆR hvis jeg hæver stemmen. Så skal han ikke nyde noget af at gå - for han ved jeg henter ham og dækker ham af INDTIL han bliver liggende.
Anmeld