spørgsmal ang hurtig graviditet igen efter fødsel..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. februar 2010

Leneur

Du skal mærke godt efter og så tage den beslutning der er bedst for dig. Det kan vi andre herinde ikke råde dig til.

Jeg er selv storesøster til et hold tvillingepiger som blev født 17 mdr. efter mig og min mor gjorde en dyd ud af at selvom hun havde sit at se til med de "små" så skulle jeg have tid alene med hende, hvad enten det var en gåtur, på legepladsen eller bare det at komme med ud at handle. Jeg skulle nemlig ikke mærke at jeg blev glemt og overset og ikke var den lille mere.

Min ene søster fik så selv et hold tvillinger med hjælp og de troede ikke at de kunne selv men skæbnen ville at hun blev gravid så der er 13 mdr. mellem dem og deres lillesøster. Ja det har til tider været hårdt med så lille en aldersforskel især da de var små og brugte ble og den slags men de gjorde lige som min mor og vi andre (familien) var der også til at bakke op, så der kunne blive alenetid med et barn ad gangen. I dag hvor de er henholdsvis 6 og 7 år har børnene bare det bedste sammenhold i verden og der er altid en legekammerat i nærheden, så der hvor jeg vil hen er at det altså godt kan lade sig gøre med en lille aldersforskel men igen det er dig som skal beslutte hvad der er bedst for dig, for det kan heller ikke nytte noget hvis du brænder sammen og ikke kan være der for begge dine børn, så jeg kan godt forstå dig og ville ikke kunne drømme om at dømme dig, hvis du får foretaget en abort.

Desværre heller ingen hjælp fra min side af men jeg ønsker det bedste for dig.

Knus fra Lene

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. februar 2010

Honningblomst

Puha, altså....jeg har ikke selv fået børn så tæt sammen, men min mormor fik 9 børn på under 11 år, så de var ret tætte, og er kommet ud som nogle skønne mennesker allesammen

Jeg kan nu sagtens forstå hvis du vælger fra...

Knus til dig...

Anmeld

15. februar 2010

Malou Vilma Nørgaard

taak for alle jeres svar.. i er bare helt igennem fantastiske.. ., er glad for at jeg blev her inde..

som i skriver kan ikke give råd, osv, men syntes alligevel, at det i siger, at de får meget glæde af hianden og såen, det er da dejligt at vide, men bare det i skiver og giver mening til kende er dejligt..

ja , altså det vil self også være svært at havde 2 selvom der er langt imellem.. men tror bare det har meget ,med malou og hendes kolik at gøre, men nu er der jo fremskrit så det er dejligt..

og ja, de ville jo f¨vildt meget gavn af hianden, så det vil jo klart være et plus, og tror også når malou ikke skriger mere og er sur, så har jeg jo det overskud jeg havde før hun fik kolik, det er nok det med ingen søv, og er så også bare vildt træt hele tiden.. så jaa. og kan mærke når jeg tænker abort, vender min mave sig lige engang og tror helt seriøst jeg ville få det vildt dårligt hvis jeg fik det lille spir væk.. pyyh det er fandme svært..

men igen taaak for svar..

Anmeld

16. februar 2010

smokin

Kære Cille,

Der er 11 måneder imellem mine søskende og jeg vil allerførst sige: SIKKE en glæde de har haft af hinanden.

Ud over det, så er det jo HÅRDT HÅRDT arbejde! Og koster rigtig mange penge. Du får 2 blebørn som følges ad, to instutitionspladser, 2 af alt nærmest.

Jeg kan ikke råde dig til hvad du skal gøre, men jeg ved at min mor ofte tænkte at det var for tæt SELVOM de har så meget glæde af hinanden. Idag er mine søskende mere knyttet til hinanden end jeg fx. er til dem. 

Jeg håber du finder ud af hvad I ønsker sammen. 

Kærlig hilsen
Zette 

Anmeld

16. februar 2010

lion

Første vil jeg sige tillykke igen med at du er gravid.

Ja det er et svært valg. Men jeg vil sige du skal tænke over hvordan du vil ha det med 2 børn så tæt på hinanden og om du er parat til den næsten.

Men jeg vil sige det bliver hårdt og svært nogen gange med børn så tæt på hinanden med det må man jo tage med. Det er hvad jeg tænker selv lige nu. Jeg har en datter på 18 mdr og jeg har termin om 3 dage. 19 feb. Men jeg har selv valgt at jeg gerne ville ha børn tæt på hinanden. Da dem jeg kender der er tæt aldermæssigt har det godt sammen og glæde af hinanden både som børn og voksne

Anmeld

16. februar 2010

@spire

Først tillykke! - Hvor er det stort kroppen allerede er klar igen så kort tid efter fødslen!

Dernæst vil jeg blot dele min erfaring, der er at jeg er i en søskendeflok på 5 børn. hvor min storebror er 30 og min lillebror fylder 23 idag. Min Mor havde altså blebørn konstant i 9-10 år, men med hjælp fra min far har det været en overskuelig opgave, og det mange ikke skriver, er også hvad det gør senere i livet. Vores far døede desværre for 6 år siden, men vores søskendeforhold er noget af det stærkeste i verdenen, og alle mine søskende er mine bedste venner...! Jeg har været alene under min graviditet, og jeg havde aldrig nogensinde klaret det uden den konstante opbakning og støtte fra mine søskende. Min store drøm er selv at kunne få børn så tæt på hinanden, pga den glæde jeg har haft for det med mine søskende, men må jo nok vinke farvel til den drøm nu jeg ikke er sammen med faren til min barn.

Derudover virker Mathias (ud fra de indlæg jeg har læst herinde) som noget af det bedste stykke mand der findes, og sammen med ham tror jeg ikke en opgave er for lille for jer, og selvom det kan være hårdt i starten, tror jeg at glæden i sidste ende vil overskygge alt andet...!

Håber på det bedste for jer og at lille malou snart bliver helt kolik fri så du kan få dit overskud igen

@spire 38+4

Anmeld

16. februar 2010

kiroo

det kan klares.... jeg har en veninde der er enlig mor til to drenge på 4 og 3 år.. jeg tror da det er hårdt.. men hun klare det, med hjælp fra familien, og så ser de stadig deres far, så hun kan slappe af, men drengene nyder hinanden.. hun er en rigtig stærk kvinde og det tror jeg bestemt og du er. og har en mand der er der 110%

Anmeld

16. februar 2010

Rillo

Først Tillykke med at du er gravid!

Det er en af de meget svære beslutninger du skal tage nu..jeg stod der slev for små 6 år siden med en datter på 2½ måned,Min verden sank i grus..det var så hård at skulle tage stilling til!

Men vi valgte at beholde barnet og januar 2005 kom Frederik...da Frederik stadig lå i maven , blev vi snedt fra sygehus til sygehus,  min datter udviklede sig ikke som hun skulle og hun havde nogle øjendrejninger som var meget specielle og ingen læger ahvde set det før, det var rigtig hårdt når man samtiddig var gravid! Frederik var kolik barn, der var mange udfordringer for os!

HAvde jeg den viden om gry som jeg har idag havde vi ikke fået frederik på det tidspunkt, men når alt det her er sagt så er det også fantastisk at få 2 børn så tæt de har et bånd som jeg aldrig ahr set fra deres lillesøster Hannah har de ikke samme stærke bånd mellem!

Jeg vil råde dig til at mærke rigtig godt efter i dit hjerte og derefter i dit hoved for du skal jo leve med den beslutning resten af livet!

Håber ikke du ser mit indlæg som et skræmme indlæg, for det er slet ikke hensigten!

Håber i finder en løsning der er rigtig for jer begge to!

Anmeld

16. februar 2010

Pia

Tillykke med graviditeten..

Ja det er sku en svær en den der..Kan jo regne mig frem til at Malou lige nu kun er 2½ mdr gammel..
Så alt efter hvor langt du er nu, ja så vil malou jo kun lige være godt et år gammel, når den lille ny kommer.. Og ja det er jo tæt på hiandenen..

Og som jeg har skrevet til dig tidligre havde Louise også kolik da hun var helt lille og det var mega hårdt..
i dag er hun 8 mdr og 1 dag gammel og vi har stadig nogle eftervirkninger af kolikken...Den stoppede egentlig da hun var tre mdr kolikken. Men hun har det bare stadig sådan at når hun blir træt eller der sker for meget, så får hun en enorm uro i kroppen og er rigtig rigtgi svær og trøste ligesom den gang hun havde kolik..
Har fået afvide fra den kiopraktor vi gik ved, at det er en normal "bivirkning"forkolik børn.. De kan ikke finde en anden måde og reagere på endnu andet end med gråd og uro.. Det lyder lidt underligt når jeg skriver det her kan jeg godt se, men fik altså en kanon forklaring fra min kiopraktor og det gav virkelig mening..

Her kommer så et lidt frækt spørgsmål.. Er det fordi i ikke har brugt beskyttelse fordi du ammer at du er blevet gravid?
Jeg sprøger fordi jeg mødte en veninde/bekendt her den anden dag..
Hun har en datter på 10 uger og havde lige været ved lægen og fået den der 8 ugers undersøgesle vi kvinder skal have , den efter fødsel ( pga sygdom havde hun først fået den lavet nu)
Anyway lægen havde set lidt mærkelig ud i hovdet da han lavde gyn undersøgelse og hun spurgte selvfølelig hva der var galt..
Ikke noget som sådan svarede han, men ved du godt du er gravid igen ..... Hvaaddd havde min veninde nærmest skreget, det kan sku da ikke passe.. Jo den er god nok sagde læge og han ville skyde på 5-6 uger henne.. 
Hun havde så svaret lægen at hun jo ammede , så det burde jo ikek kunne ske.. Hvortil lægen jo så svarede at jo det kunne det altså og at den med at amning var en beskyttelse var en meget gammel skrøne efterhånde..Det var i hvertfald ikke noget man måtte satse på..
MIn veninde var virkelig af den overbevisning at når man ammede kunne det bare ikke ske...
Men jeg måtte jo svarede hende at det havde hendes jm jo sagt til hende.. Og det vidste jeg hun havde for hun kom nemlig og sprugte mig om jeg godt vidste at det var sådan og det vidste jeg jo...
Nå men hun blev sendt til akut sacnning og det vidste sig hun var 7 uger henne.. Det vil sige at hun er blevet gravid da hendes datter var 3 uger gammel..
De ved pt heller ike lige hva de vil..
Men de holder begge hårdt på at de ikke troede det kunne ske når hun  nu ammede og det er endda selvom hendes jm havde sagt det til hende..

Håber i finder ud af hva i vil og finder den løsning der er rigtig for jer..

Anmeld

16. februar 2010

Pia.

Personligt ville jeg ikke vælge at få mine børn så tæt - jeg er glad for de 3-4 år der imellem mine, Men når det så er sagt, så er din situation jo helt anderledes og jeg tror godt at du bedst selv ved hvad man skal vælge... Engang imellem er det ikke så nemt at tage så store beslutninger, men jeg er sikker på I vælger ud fra jeres hjerte og hvad der er rigtig for jer.  - Held og lykke og så selvfølgelig stort tillykke.

Knus Pia, som ind imellem syntes det er svært at tage så store beslutninger, det ville til tider være nemmere hvis man kunne spørge andre til råds og gå ud fra det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.