Barnevogn hos DP

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. februar 2010

Mussen2

Grunden til at jeg overvejer en vogn nr. 2. i dårligere stand er at den ikke skal kunne det samme som den vi har herhjemme. den skal jo ikke bruges til at gå med. Dvs. affjedring, komfort ved stød og lækkert håndtag, god indkøbskurv osv ikke er nødvendig.

jeg tænker derfor at en brugt vogn vil være fin, nu hvor den som sagt ikke skal bruges til så meget andet end til at sove i. Selve barnevognskassen være ligeså behagelig at ligge i som den vi har herhjemme.

Giver det mening?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. februar 2010

Mutti2

Muttien skriver:

Har i købt en barnevogn nr. 2, som skal stå ved DP? Eller bruger i den primære vogn? Jeg synes det er lidt synd at vores Odder vogn skal stå ude (dog overdækket) men alligevel, så er den jo til for at blive brugt...

Hvad har i gjort?

Halløjsa  

Jeg fandt en brugt en, som jeg gav få penge for, og som står fast omme i DP'en.

Jeg orker ikke det med at tage den frem og tilbage, og jeg er så heldig at den må blive stående deromme i weekenderne!!

Knus

Anmeld

16. februar 2010

Mussen2

Tror skisme også jeg vil på jagt efter en billig (men god) en  Selvom den skal hjem i weekenden

Anmeld

16. februar 2010

LouiseNielsen

Vi har vores den "bedste" vogn, altså den oddervogn vi købte da jeg ventede mig til at stå hos Dp. Fordi det er der han sover mest i løbet af ugen....

Herhjemme har vi en ældre brugt, og ikke så pæn barnevogn til weekenderne....

Grunden er at oddervognens liggemål er en lille bitte smule større end den vi har herhjemme... Deres sikkerhed er den samme, også er den vi har herhjemme ikke så pæn som den hos dp, men det er nu ikke noget vi går op i....

Anmeld

16. februar 2010

finkedinke

Jeg kan jo ikke lade være med at kommentere når jeg nu er dagplejer i en kommune hvor forældrene har deres egne vogne med.

Jeg har haft børn med vogne hvor kassen var faldet sammen, hvor der manglede overlæder, hvor hjulene faldt af hvis man kørte med vognen, med jordslåede pletter  osv osv vi har set det hele

Jeg vil sige at det jo ikke er for at glæde dagplejeren at man skal komme med en god vogn.  Det er for at glæde ens egen lille guldklump der skal ligge i vognen 2-3 timer hver dag i sne/regn/storm/solskin/hedebølge.

Og jo, en vogn skal også kunne køre, selv om den bare "står" i dagplejen. Det er rart at kunne lægge barnet i vognen først og derefter køre hen i læ eller skygge. Det er også rart at kunne flytte på vognen når barnet vågner, så børnene ikke vækker hinanden. Eller at kunne vugge et barn der har lidt svært ved at falde i søvn.

Derudover er det især godt at vognen ikke er alt for vakkelvoren, både så de store børn ikke kan tippe vognen når de sætter sig lidt voldsomt op, men også så jeg kan støtte en stige på kanten og barnet selv kan kravle op.

Anmeld

16. februar 2010

LotteGabriella

Muttien skriver:

Har i købt en barnevogn nr. 2, som skal stå ved DP? Eller bruger i den primære vogn? Jeg synes det er lidt synd at vores Odder vogn skal stå ude (dog overdækket) men alligevel, så er den jo til for at blive brugt...

Hvad har i gjort?

Her ville det være åndsvagt at få en barnevogn nr. 2, da den SKAL tages med hjem i weekenderne, og ved ikke lige hvor jeg skulle gøre af 2 barnevogne og 1 klapvogn

Her er det hendes primære barnevogn der står hos DP til hverdag

Vi bruger aldrig selv barnevognen, når vi er ude og gå tur mv., så for os ville det være meningsløst at ha' 2

Anmeld

16. februar 2010

Lullaby

Vores Odder står hos dp. Der står den overdækket. Herhjemme har vi en brugt for den skal stå ude hele tiden og det er synd for Odderen..

Anmeld

16. februar 2010

Mussen2

finkedinke skriver:

Jeg kan jo ikke lade være med at kommentere når jeg nu er dagplejer i en kommune hvor forældrene har deres egne vogne med.

Jeg har haft børn med vogne hvor kassen var faldet sammen, hvor der manglede overlæder, hvor hjulene faldt af hvis man kørte med vognen, med jordslåede pletter  osv osv vi har set det hele

Jeg vil sige at det jo ikke er for at glæde dagplejeren at man skal komme med en god vogn.  Det er for at glæde ens egen lille guldklump der skal ligge i vognen 2-3 timer hver dag i sne/regn/storm/solskin/hedebølge.

Og jo, en vogn skal også kunne køre, selv om den bare "står" i dagplejen. Det er rart at kunne lægge barnet i vognen først og derefter køre hen i læ eller skygge. Det er også rart at kunne flytte på vognen når barnet vågner, så børnene ikke vækker hinanden. Eller at kunne vugge et barn der har lidt svært ved at falde i søvn.

Derudover er det især godt at vognen ikke er alt for vakkelvoren, både så de store børn ikke kan tippe vognen når de sætter sig lidt voldsomt op, men også så jeg kan støtte en stige på kanten og barnet selv kan kravle op.

det var rart med dit indlæg

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.