Jeg kan jo ikke lade være med at kommentere når jeg nu er dagplejer i en kommune hvor forældrene har deres egne vogne med.
Jeg har haft børn med vogne hvor kassen var faldet sammen, hvor der manglede overlæder, hvor hjulene faldt af hvis man kørte med vognen, med jordslåede pletter osv osv vi har set det hele
Jeg vil sige at det jo ikke er for at glæde dagplejeren at man skal komme med en god vogn.
Det er for at glæde ens egen lille guldklump der skal ligge i vognen 2-3 timer hver dag i sne/regn/storm/solskin/hedebølge.
Og jo, en vogn skal også kunne køre, selv om den bare "står" i dagplejen. Det er rart at kunne lægge barnet i vognen først og derefter køre hen i læ eller skygge. Det er også rart at kunne flytte på vognen når barnet vågner, så børnene ikke vækker hinanden. Eller at kunne vugge et barn der har lidt svært ved at falde i søvn.
Derudover er det især godt at vognen ikke er alt for vakkelvoren, både så de store børn ikke kan tippe vognen når de sætter sig lidt voldsomt op, men også så jeg kan støtte en stige på kanten og barnet selv kan kravle op.
Anmeld