Valg af 2 fødselshjælper

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. februar 2010

MyBaby

Solajma skriver:

Jeg har KUN haft kæresten med, ved begge mine fødsler.. Vi er begge enige om, at det er en oplevelse vi skal have sammen, ene to

Kan sagtens se idéen i, at have en med til f.eks. at tage billeder. Jeg kunne bare ikke tænke mig, at have andre end kæresten med.. faktisk ikke engang min egen mor.

Men sådan er vi jo så forskellige, og du skal selvfølgelig vælge det, der føles mest rigtigt for dig

Jeg har det helt på samme måde. Min kæreste og jeg er begge helt enige om, at det er en oplevelse, der er forbeholdt os to alene. Derfor skal der ikke andre med og så tror jeg heller ikke, jeg kan forholde mig til alle de personer på en gang (men det ved jeg jo ikke endnu, da jeg endnu ikke har prøvet at føde).

I forhold til billeder af/under fødslen, så er jeg ikke så vild efter at have alt for mange billeder af den! Måske et enkelt eller to, men ikke af selve fødslen - mere af situationen! Og så skal der selvfølgelig tages masser af billeder, når den lille er kommet ud og ligger hos mig!

Men det er jo meget op til den enkelte, hvordan man har det med det og hvem man føler, man har brug for under en situation, hvor man er på ret ukendt grund

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. februar 2010

LMM

Mini-Terp skriver:

Hej Piger..

Håber der er nogle der vil dele deres valg eller erfaringer med mig..

Vi har snakket om at vi gerne ville have en fødselshjælper mere med til fødslen, så vi bliver tre...

Hvem har i haft med/valgt og tage med?? Og hvorfor??

Vores plan med denne fødselshjælper var, at personen primært kun er med for at tage billeder og hente vand osv, så min kæreste kan være ved mig 100 %..

Håber i vil dele jeres oplevelser med os, så vi lettere kan træffe valget..

Knus Maria 27+6

Hej.

Vi har valgt at tage vores bedste ven med!! Peter har kendt ham i 18 år og jeg har kendt ham i 6 år! og det er også ham der skal være gudfar, så han synes at det er en kæmpe oplevelse!

Vi har valgt at have ham med fordi at Peter er lidt utryg ved det hele, er bange for at se mig have ondt, så nu valgt vi en vi begge er 100 % tryg ved

Anmeld

15. februar 2010

lunde

til at starte med sku min mor være med, men så da jeg fik veer, gik det så stærkt at min mor ikke nåede til hvidovre..  da hun ankom, fik hun afvide at jeg var kørt til kejsersnit. og der må der jo kun være en med..   selvføgelig sku det være min kæreste..

Anmeld

15. februar 2010

Honningblomst

Mini-Terp skriver:

Hej Piger..

Håber der er nogle der vil dele deres valg eller erfaringer med mig..

Vi har snakket om at vi gerne ville have en fødselshjælper mere med til fødslen, så vi bliver tre...

Hvem har i haft med/valgt og tage med?? Og hvorfor??

Vores plan med denne fødselshjælper var, at personen primært kun er med for at tage billeder og hente vand osv, så min kæreste kan være ved mig 100 %..

Håber i vil dele jeres oplevelser med os, så vi lettere kan træffe valget..

Knus Maria 27+6

Hej søde...

Det er jo svært at sige, når man ikke ved hvordan dit forhold er til din mor, svigermor evt søster, moster osv..

Men jeg har selv fortrudt så mange gange at min mor ikke var med da min søn blev født...hun kender mig bedst og ville have været en kæmpe stor støtte for mig og helt sikkert gjort forløbet meget bedre.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.