Valg af 2 fødselshjælper

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.024 visninger
23 svar
0 synes godt om
15. februar 2010

Bom

Hej Piger..

Håber der er nogle der vil dele deres valg eller erfaringer med mig..

Vi har snakket om at vi gerne ville have en fødselshjælper mere med til fødslen, så vi bliver tre...

Hvem har i haft med/valgt og tage med?? Og hvorfor??

Vores plan med denne fødselshjælper var, at personen primært kun er med for at tage billeder og hente vand osv, så min kæreste kan være ved mig 100 %..

Håber i vil dele jeres oplevelser med os, så vi lettere kan træffe valget..

Knus Maria 27+6

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. februar 2010

Mira0911

Mini-Terp skriver:

Hej Piger..

Håber der er nogle der vil dele deres valg eller erfaringer med mig..

Vi har snakket om at vi gerne ville have en fødselshjælper mere med til fødslen, så vi bliver tre...

Hvem har i haft med/valgt og tage med?? Og hvorfor??

Vores plan med denne fødselshjælper var, at personen primært kun er med for at tage billeder og hente vand osv, så min kæreste kan være ved mig 100 %..

Håber i vil dele jeres oplevelser med os, så vi lettere kan træffe valget..

Knus Maria 27+6

Til Julie's var der min kæreste... Kærestens søster var ude i venteværelset, og tog imod ham, når han var ved at dejse om...

Min kæreste var med for at få oplevelsen og støtte mig... :)

Anmeld

15. februar 2010

Bom

MoarJ skriver:

Til Julie's var der min kæreste... Kærestens søster var ude i venteværelset, og tog imod ham, når han var ved at dejse om...

Min kæreste var med for at få oplevelsen og støtte mig...

Kærestens søster var ikke inde på stuen med jer??

Min kæreste skal jo selvfølgelig også med, den anden skal kun tage billeder.. Jeg tror nemlig klaus ikke får det gjort, og det ville ærge (staves) mig bagefter..

Anmeld

15. februar 2010

Kvindemin

Jeg havde min kæreste med, som de fleste andre mennesker har. Så havde jeg hans søster med, som selv har født 4 børn og ligesom havde forstand på hvad der skulle ske, holdte ben, beroligede og lign. Så havde jeg også min mor med, og hold op det var skønt at have dem alle 3 med. Det ville jeg ikke være foruden. Syntes helt klart du skal tage en ekstra med

Knus

Anmeld

15. februar 2010

Mira0911

Mini-Terp skriver:

Kærestens søster var ikke inde på stuen med jer??

Min kæreste skal jo selvfølgelig også med, den anden skal kun tage billeder.. Jeg tror nemlig klaus ikke får det gjort, og det ville ærge (staves) mig bagefter..

Nej hun var ikke med inde på stuen... Hun var der for kærestens skyld... :)

Anmeld

15. februar 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Min moar skal med som fotograf og 2. fødselshjælper   Havde egentlig i første omgang sagt at hun overhovedet ikke skulle med, men jo nærmere vi kommer jo mere sikker er jeg på at det er det rigtige. Hun er 100% med på hjemmefødsel, og hun har lovet at holde sig HELT i baggrunden... Hun skal IKKE begynde at lave vejrtrækninger med mig eller lignende - så ryger hun UD

Anmeld

15. februar 2010

Bom

Chritinap skriver:

Jeg havde min kæreste med, som de fleste andre mennesker har. Så havde jeg hans søster med, som selv har født 4 børn og ligesom havde forstand på hvad der skulle ske, holdte ben, beroligede og lign. Så havde jeg også min mor med, og hold op det var skønt at have dem alle 3 med. Det ville jeg ikke være foruden. Syntes helt klart du skal tage en ekstra med

Knus

Jeg synes bare det er svært og vælge hvem der skal med..

Min mor kan nemlig godt pisse mig af nogle gange.. Tihi.. Og min søster kan ikke tåle og se nåle.. Og så tror jeg at hvis vi tager hende med, så skal hun aldrig selv have børn..

Kærestens søster er jeg ikke særlig tæt med, og hun har desuden termin samme dag som mig..

Anmeld

15. februar 2010

Bom

Rosa skriver:

Min moar skal med som fotograf og 2. fødselshjælper   Havde egentlig i første omgang sagt at hun overhovedet ikke skulle med, men jo nærmere vi kommer jo mere sikker er jeg på at det er det rigtige. Hun er 100% med på hjemmefødsel, og hun har lovet at holde sig HELT i baggrunden... Hun skal IKKE begynde at lave vejrtrækninger med mig eller lignende - så ryger hun UD

Jeg er nemlig også bange for at hvis jeg tager min mor med, at hun så "tager" den plads min kæreste skal ha..  Og gider ikke skændes med hende den dag.. Ved nemlig ikke om jeg kan smide hende ud..

Anmeld

15. februar 2010

CarinaSB

jeg havde min søster og kæreste med .. Min søster valgte jeg da hun havde fået børn .. så hun kunne hjælpe når der var brug for det :) Kæresten lavede kolde klude , hentede vand/saftevand. Og stod op sammen med mig når jeg ikk kunne ligge ned :)

Min søster tog billeder og kæresten holdte mig i hånden .. var dog rigtig glad for hun var med for til sidst var jeg så udmattet at jeg ikk selv kunne holde mine ben da jeg skulle presse 

Anmeld

15. februar 2010

Maddox

Jeg har KUN haft kæresten med, ved begge mine fødsler.. Vi er begge enige om, at det er en oplevelse vi skal have sammen, ene to

Kan sagtens se idéen i, at have en med til f.eks. at tage billeder. Jeg kunne bare ikke tænke mig, at have andre end kæresten med.. faktisk ikke engang min egen mor.

Men sådan er vi jo så forskellige, og du skal selvfølgelig vælge det, der føles mest rigtigt for dig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.