Valg af 2 fødselshjælper

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. februar 2010

Lise

Den eneste grund til, af hvad jeg kan se, at en ekstra skulle med til min fødsel, var for at tage billeder. Men jeg ville ikke ane hvem det skulle være, for jeg har ikke lyst til at dele oplevelsen (eller mit underliv, og hvad der kan komme ud derfra) med nogen som helst anden end min kæreste (og jordemoderen).

Havde ikke andre med første gang, og skal heller ikke have andre med anden gang.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. februar 2010

Tina2

Vi havde min veninde med 2. gang som er uddannet doula og læser til JM:-)

Anmeld

15. februar 2010

Enayia

Lise skriver:

Den eneste grund til, af hvad jeg kan se, at en ekstra skulle med til min fødsel, var for at tage billeder. Men jeg ville ikke ane hvem det skulle være, for jeg har ikke lyst til at dele oplevelsen (eller mit underliv, og hvad der kan komme ud derfra) med nogen som helst anden end min kæreste (og jordemoderen).

Havde ikke andre med første gang, og skal heller ikke have andre med anden gang.

Jeg har det på samme måde

Anmeld

15. februar 2010

saxa

Jeg havde manden og min mor med.. Det var super - og vi var begge enige om det fra start.. Min mor var KUN med som ekstra hånd, og jeg var super glad for hun var der.. (Og det var manden også) Jeg har et super godt forhold til min mor, og hun kunne på ingen måde have gjort mig irreteret den dag.

2.gang skal vi bare være os 2 

Anmeld

15. februar 2010

Vingummien

Hej Piger..

Håber der er nogle der vil dele deres valg eller erfaringer med mig..

Vi har snakket om at vi gerne ville have en fødselshjælper mere med til fødslen, så vi bliver tre...

Hvem har i haft med/valgt og tage med?? Og hvorfor??

Vores plan med denne fødselshjælper var, at personen primært kun er med for at tage billeder og hente vand osv, så min kæreste kan være ved mig 100 %..

Håber i vil dele jeres oplevelser med os, så vi lettere kan træffe valget..

Knus Maria 27+6

Anmeld

15. februar 2010

Vingummien

Mini-Terp skriver:

Hej Piger..

Håber der er nogle der vil dele deres valg eller erfaringer med mig..

Vi har snakket om at vi gerne ville have en fødselshjælper mere med til fødslen, så vi bliver tre...

Hvem har i haft med/valgt og tage med?? Og hvorfor??

Vores plan med denne fødselshjælper var, at personen primært kun er med for at tage billeder og hente vand osv, så min kæreste kan være ved mig 100 %..

Håber i vil dele jeres oplevelser med os, så vi lettere kan træffe valget..

Knus Maria 27+6

Jeg havde kun Frank med til fødslen og det jeg glad for, så tror jeg der er mere ro over det og knap så meget renderi.

Så var der jo så 2 fra sygehuset, en sygeplerske og jm. Og de hentede vand osv så det skulle vi ikke selv tænke på så Frank sad ved min side hele tiden. De var rigtig søde og så glad for at jeg ikek havde andre med. Syntes det var noget for os. Vores lille familie

Men sådan er man jo forskellige. Og han kan da tage billeder de gange du råber så meget af ham at han bliver skræmt lidt væk fra dig

Anmeld

15. februar 2010

Heidi.

Hejsa.

Jeg havde jo manden med.. ;) Men derudover var min mor med.. Det er ikke alle der kan forenige sig med tanken om ens mor med, men min var guld værd.. Begge gange, og kommer der en 3. gang skal hun med igen. Det var dejligt med de to, og så kunne de engang imellem holde sig en lille pause..

Anmeld

15. februar 2010

LinLin

Min kæreste skal med til fødslen, men hvis han er på arbejde, når det sker (arbejder ofte i en anden del landet!) vil jeg tage min mor med - så må manden skynde sig, det han kan, for at nå det!

Ved Davids fødsel var det kun hans far der var med.

Anmeld

15. februar 2010

Vingummien

Heidi. skriver:

Hejsa.

Jeg havde jo manden med.. Men derudover var min mor med.. Det er ikke alle der kan forenige sig med tanken om ens mor med, men min var guld værd.. Begge gange, og kommer der en 3. gang skal hun med igen. Det var dejligt med de to, og så kunne de engang imellem holde sig en lille pause..

Jeg er en af dem der ikke kan forholde mig til det.

Har et meget tæt forhold til min mor, men kunne bare ikke forstille mig at havde hende med til en fødsels. Ved egentlig ikke hvorfro men virker forkert.

Anmeld

15. februar 2010

saxa

Heidi. skriver:

Hejsa.

Jeg havde jo manden med.. Men derudover var min mor med.. Det er ikke alle der kan forenige sig med tanken om ens mor med, men min var guld værd.. Begge gange, og kommer der en 3. gang skal hun med igen. Det var dejligt med de to, og så kunne de engang imellem holde sig en lille pause..

Så var jeg ikke den eneste der havde sin mor med.. Vi var også begge super glade for min mor var der - og det var hun selvfølgelig også selv!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.