Voksentid...?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.859 visninger
22 svar
0 synes godt om
13. februar 2010

Honningblomst

Jeg sidder her og tænker på hvad voksentid er for Jer...er det noget I har i hverdagene, er det noget i prioterer, hvordan gør I det osv...og ikke mindst, hvor gamle er Jeres børn?

Jeg ved ikke med Jer andre med store børn, men børnene er jo stort set lige så meget oppe som man selv er så voksentid er blevet tid med de næste voksne unger, så pludselig er man ikke den eneste voksne i familie..

Knus Eva..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. februar 2010

Tina2

Hej Eva, vores unger er 2½ år og knap 6 år, vores alenetid er om aftenen, når de er kommet i seng....

De er ind imellem et par dage (fx weekend) hos mormor og morfar og så plejer vi at feste løs, tage ud at spise osv:-) Og nu har vi lige bestilt tur til Rom i 4 dage uden børn  Vi har 10 års dag i næste måned, så vi syntes bestemt det skulle fejres med sådan en tur)

Anmeld

13. februar 2010

Lullaby

Jamen vores børn kommer i seng kl 7 hver aften og så har vi så voksentid indtil vi går i seng. Hver 14 dag bliver de passet et par timer i weekenderne og når vi lige får overstået de her slemme måneder har vi da også snakket om at gå ud og spise bare ham og jeg. Her er den prioriteret meget højt

Anmeld

13. februar 2010

Mca<3

Voksen tid er noget underligt noget   Jeg kender ikke til det, har jo børn på 17 og 14 ,, Men hygger mig nu fint sammen med dem hver aften men hvis du mener voksen tid er alene tid med sig selv eller mand så har jeg det sjældent ,,   Det hænder da tit de hygger sig alene på deres værelse eller med venner så der har man self . voksentid ,, må indrømme jeg slet ikke tænker over det .

Anmeld

13. februar 2010

Honningblomst

Tina2 skriver:

Hej Eva, vores unger er 2½ år og knap 6 år, vores alenetid er om aftenen, når de er kommet i seng....

De er ind imellem et par dage (fx weekend) hos mormor og morfar og så plejer vi at feste løs, tage ud at spise osv:-) Og nu har vi lige bestilt tur til Rom i 4 dage uden børn  Vi har 10 års dag i næste måned, så vi syntes bestemt det skulle fejres med sådan en tur)

Det lyder dejligt.... og, ja...det er lidt nemmere med de små børn, altså at have lidt tid om aftenen..

Jeg er begyndt at være ret længe oppe om aftenen, netop for lige at få rystet børnesnak ud af hovedet når de sover...ellers er der sørme ikke plads til mere af det næste morgen..

Knus..og tillykke med de ti år...det har min x og jeg om 2 mdr..

Anmeld

13. februar 2010

Honningblomst

Mammi ,,, skriver:

Voksen tid er noget underligt noget   Jeg kender ikke til det, har jo børn på 17 og 14 ,, Men hygger mig nu fint sammen med dem hver aften men hvis du mener voksen tid er alene tid med sig selv eller mand så har jeg det sjældent ,,   Det hænder da tit de hygger sig alene på deres værelse eller med venner så der har man self . voksentid ,, må indrømme jeg slet ikke tænker over det .

Lige præcis sådan jeg også har det...men mon ikke det også er fordi vi har store børn, for der er altså ikke den tid selvom jeg nu aldrig har gået op i det, feks må mine unger være oppe så længe de vil i weekender osv...

Anmeld

13. februar 2010

Tina2

Eva skriver:

Det lyder dejligt.... og, ja...det er lidt nemmere med de små børn, altså at have lidt tid om aftenen..

Jeg er begyndt at være ret længe oppe om aftenen, netop for lige at få rystet børnesnak ud af hovedet når de sover...ellers er der sørme ikke plads til mere af det næste morgen..

Knus..og tillykke med de ti år...det har min x og jeg om 2 mdr..

Tak for det, ja tiden flyver sgu afsted..... Synes bestemt ikke det er SÅ længe siden jeg mødte ham i Jomfru Ane gade  Og alle sagde jo til mig, da jeg flyttede til Aalborg at jeg ALDRIG kom til at møde min kommende mand i den gade, meeeeen... Det fik de nu ikke ret i, for ham her beholder jeg

Ja, det er dejligt lige at have lidt børnefri tid der om aftenen, det trænger man til, der er fuld fart på, når de er oppe

Anmeld

13. februar 2010

Enayia

Haha voksentid? Det bruger vi ikke her endnu, men jeg husker det fra da jeg var barn, når mine forældre ville se tv (m.m) fik vi af vide det var voksentid =sengetid, ØV

Anmeld

13. februar 2010

Mca<3

Eva skriver:

Lige præcis sådan jeg også har det...men mon ikke det også er fordi vi har store børn, for der er altså ikke den tid selvom jeg nu aldrig har gået op i det, feks må mine unger være oppe så længe de vil i weekender osv...

Det må mine også være og i alle hverdage går vi faktisk i seng samtidig   Man lærer at slappe af og nyde sine børn på en anden måde når de bliver store , men sådan skal det vist også helst være

Anmeld

13. februar 2010

Honningblomst

Mammi ,,, skriver:

Det må mine også være og i alle hverdage går vi faktisk i seng samtidig   Man lærer at slappe af og nyde sine børn på en anden måde når de bliver store , men sådan skal det vist også helst være

Helt sikkert...og er helt enig...det foregår på samme måde her og det er jo ikke fordi de store børn har mindre brug for at snakke, det er bare lidt større ting der foregår i deres liv..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.