Offentliggøre graviditet på Facebook?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. februar 2010

Mathilde & Frederikkesmor

Efter en grundig opdatering af vennelisten på FB, er jeg nu kun venner med dem jeg taler med i dagligdagen eller lidt familie.

Jeg offentligegjorde min graviditet allerede kort tid efter jeg testede positivt.

Jeg kan ikke se noget "plat" ved dette, som Zette udtaler

Kh

Corinna 20+6

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. februar 2010

LRJ

Jeg offentliggjorde det på Facebook i uge 11, hvor jeg lagde de første scannings billeder ind på face og de første mavebilleder kom i uge 20 (19+noget)  - men første gang der stod noget på Face om det var i uge 21 ( 20+noget) hvor det først ligesom gik op for alle andre end familien og nærmeste venner

Og fra uge 22 og frem har der været en opdatering hver uge, om hvor langt tid der er tilbage plus da kæresten første gang kunne mærke hende sparke det kom os på

Anmeld

14. februar 2010

Bell

Tak for svar

Sjovt at der er SÅ forskellige holdninger til dette.

Synes nu heller ikke at der er nogen grund til at holde det hemmeligt på FB, men tror nu alligevel jeg giver det et par uger endnu...

Anmeld

14. februar 2010

NoName

Jeg glædede mig til at dele det med dem jeg kender på FB.

Men jeg ville ikke bare skrive det, det skulle være lidt kryptisk og ikke sådan lige til at regne ud for alle... Så jeg tænkte lidt over det og efter NF skrev jeg:

Perfekt NF idag, er super glad... og pyntede med et par hjerter.

Jer piger herinde ville fange den omgående, men der gik noget tid før der var nogen der fangede den på FB... Der kom en del sms'er med spørgsmålet: hvad er NF?? til dem svarede jeg kort at NF står for Nakke Fold...

hi hi... Nu har jeg et profil billede med en t-shirt med teksten Hands off the bump (som jeg har tyv stjålet fra en tråd herinde fra... Undskyld, men ku ikke lade være...

NoName 16+4

Anmeld

14. februar 2010

Snuffler25

Zette skriver:

jeg har ikke offentliggjort det på facebook, kan ikke se nytte i det! synes det er plat - alle dem der bør vide det, ved det jo allerede. jeg har folk på facebook jeg har arbejdet med, studeret med, gået til fodbold med osv. de behøver ikke vide det

Jeg er helt enig her - jeg har heller ikke skrevet det på facebook. Alle som skal vide jeg er gravid, ved det fordi jeg har fortalt det mundtligt og jeg har heller ikke lagt billeder af mig selv med mave på ud, det har jeg sleet ik lyst til!

Syns man på FB har for mange "venner" som ikke er "venner" rigtigt og dem gider jeg ik ska følge med i alt muligt. Man får jo hurtigt sådan en "venneliste" til at vokse i starten, fordi alle mulige bekendte fra nær og fjern og fortiden, bare adder dig.

Anmeld

14. februar 2010

Snuffler25

Kender en pige som skrev at hun var gravid på facebook da hun var 7 uger henne!! Arhmen altså? Så har man jo nærmest lige taget en test og så skriver man en statusopdatering på FB.. - det synes jeg er for meget

Kan heller ik rigtig forstå folk "tør" - hvis man nu sku gå hen og abortere eller lignende, vil man så også skrive en opdatering om det? - ellers ska man jo nærmest mundtligt fortælle alle ens "venner" det, fordi nyheden er så bredt og hurtigt spredt.

Anmeld

14. februar 2010

Bell

Snuffler25 skriver:

Kender en pige som skrev at hun var gravid på facebook da hun var 7 uger henne!! Arhmen altså? Så har man jo nærmest lige taget en test og så skriver man en statusopdatering på FB.. - det synes jeg er for meget

Kan heller ik rigtig forstå folk "tør" - hvis man nu sku gå hen og abortere eller lignende, vil man så også skrive en opdatering om det? - ellers ska man jo nærmest mundtligt fortælle alle ens "venner" det, fordi nyheden er så bredt og hurtigt spredt.

Ja nemlig, af samme grund har jeg også besluttet mig for at vente så længe som muligt, men det bliver først efter en grundig sortering og "udmugning" i vennelisten

Anmeld

14. februar 2010

Lullaby

Næste gang jeg skal være gravid holder vi det hemmeligt til jeg er 12 uger henne og vi har været til nfscanning. Og så får folk det af vide via fb. Dog får de nærmeste en sjov sms hvor jeg har taget et billede af billedet og skriver hej fra...

Anmeld

14. februar 2010

1977

Profilbillede for 1977
Bell skriver:

Hej kvinder

Hvornår offentligjorde I jeres graviditet på Facebook, eller hvornår har I tænkt jer at gøre det?

Jeg har ikke selv gjort det endnu, ved egentlig ikke rigtig hvorfor, for det er jo en glædelig begivenhed, og jeg er nu 23 uger henne. Har helt vildt meget lyst til at smide et mavebillede ind på min profil fordi jeg jo er pavestolt, men samtidig er jeg også en meget privat person.

Skal lige siges at alle mine nærmeste venner og veninder selvfølgelig kender til graviditeten, og er ikke ude på at holde det hemmeligt, men synes pludselig det bliver SÅ offentligt på FB.

Hvad gør/gjorde I andre?

Jeg skrev i min status "og hvad skal den næste hedde?" og det var det

Anmeld

14. februar 2010

Jibbe

Jeg er 16+0 idag og har intet nævnt på facebook... Fair nok dem der vil det, men det er bare slet ikke mig. Måske når man kommer lidt længere hen, men nu er det bare mine nærmeste venner og min familie som selvfølgelig ved det.

Jeg har det bedst på den måde og havde faktisk mareridt den ene dag om at folk skrev om det inde på facebook, og så lavede jeg ikke andet den nat end at drømme om at slette kommentarer derinde. Vildt mærkeligt... Måske jeg er på facebook lidt for tit?!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.